מטבחים מעוצבים – כל מה שחשוב לדעת – המדריך המלא

מטבחים מעוצבים – כל מה שחשוב לדעת – המדריך המלא

המטבח הוא ללא ספק לב ליבו של הבית ואחד החדרים "העסוקים" ביותר. על מטבח להיות נוח, פונקציונאלי כמו גם יפה לעין ואסטטי. כמובן שכמו בכל תחום גם בתחום המטבחים ישנם יצרנים המתהדרים בתואר "מטבחים מעוצבים" לצד שמם. כיצד נבדיל בין מטבח מעוצב היטב ומעצב מקצועי לבין מעצב שאינו מקצועי (ומוצר בהתאם) ?

מהם מטבחים מעוצבים? האם הם שונים ממטבחים "רגילים" ?

הנטייה להעניק את התואר "מעוצב" לפריטים שונים גוברת רבות בשנים האחרונות. התואר "מעוצב" מקנה יוקרה מסוימת לפריט ופעמים רבות מעניקה ליצרן את היכולת לגבות מחיר יקר עבורו. חשוב לזכור כי כשמדובר בתחום של עיצוב הבית הכולל בתוכו עיצוב מטבחים חשוב להבחין בין מעוצב לשם עיצוב תדמית למוצר ומעוצב לשם ייצור מוצר איכותי, אמין ועמיד.

כיצד נבחין בין מטבח מעוצב איכותי לבין מטבחים מעוצבים שאינם איכותיים?

עיצוב מטבחים הוא תחום רחב הכולל בתוכו שיקולים רבים ושילוב של מערכות שונות במטבח (מים, חשמל, נגרות, גז ועוד) עם פונקציונאליות ואסטטיקה. כאשר אנו ניגשים לתחום של עיצוב מטבחים עלינו לוודא כי:

  • אנו מגיעים למעצב עם תשובות לשאלות כגון : אילו מכשירי חשמל יהיו במטבח (מקרר, תנור, מדיח, מכונת כביסה, קולט אדים וכו'), מי המשתמש העיקרי במטבח ומה תכיפות ואופי השימוש? האם ישנם אלמנטים מיוחדים שחשובים לנו (שילוב אי, טלוויזיה / רדיו וכו')?
  • מעצב מטבחים שאינו מתייחס לפונקציונאליות ושימוש אלא רק לפן העיצובי בלבד עשוי לעצב לנו מטבח נדיר ביופיו אך לא נוח לשימוש, על המעצב להתייחס לשאלות הנזכרות מעלה – יש לשים לב לנקודה זו היטב!
  • עיצוב מטבחים כיום לא נעשה על גבי דף נייר בלבד אלא ככל בעלי המקצוע בתחום גם מעצב מטבחים נדרש לבנות עבורנו מודל ממוחשב. תוכנות עיצוב תלת מימד מאפשרות ללקוח לראות את העיצוב ו"לטייל" בתוך התוצר המוגמר. זו הדרך הטובה ביותר לראות את התוצאה הסופית ולערוך שינויים. מעצב שאינו עובד עם תוכנה מסוג זה יתקשה להעביר את חזונו ללקוח.
  • מעצב העוסק בתחום של עיצוב מטבחים חייב להיות בקיא גם בתחום האינסטלציה והחשמל (עד גבול מסוים כמובן) כך שיוכל לתכנן את המערכות המורכבות של המטבח בהתאם. שאלו שאלות בנושא, חקרו מעט את התחום כדי לוודא שעומד מולכם איש מקצוע. שאלות בדבר מיקום צנרת גז, נקודות חשמל וכדומה.

תחום העיצוב הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים. כיום, כמעט לכל דבר יש מעצבים בין אם מדובר בבית או משרד, כלים חשמליים, בגדים, רהיטים, סביבת חיים ועוד.

מטבחים מעוצבים ומתקדמים

בעבר היה המטבח חדר שהיו מכינים בו אוכל, אחר כך החלו לאכול בו, לאט לאט הפכו מטבחים מעוצבים למקום המרכזי של הבית. חלה עליה בביקוש של מטבחים איכותיים וגם מטבחים יוקרתיים, למרות שמחירם גבוהה מעדיפים אותם על פני האחרים.

מטבחים – אז והיום

בעבר מטבחים נחשבו לחדרים שוליים, בו היו רק מבשלים ואופים את האוכל של המשפחה, מחדר שסיפק צרכים בסיסיים הוא הפך מחדר חשוב שמספק הרבה צרכים, מחדר מחוץ לבית הוא הפך לחדר מרכזי בתוך הבית, הדבר קרה עם העלייה ברמת החיים, שינוי בצורת החיים והתקדמות הטכנולוגיה. המטבח השתנה והשתפר, החלו להופיע בשוק מטבחים מעוצבים שמשלבים פונקציונאליות עם נוחות ואסתטיקה, מה ששימש בעבר רק את עקרת הבית, נחשב היום ללב ליבו של הבית.

מטבחים יוקרתיים

חברות מטבחים הציגו לקהל שלהם מטבחים עממים לצד מטבחים יוקרתיים, הדרישה ההולכת וגדלה של מטבחים יוקרתיים אינה מפתיעה את המוכרים והמעצבים. המודעות בקרב הציבור עלתה, מטבחי יוקרה הפכו למבוקשים יותר ויותר, האנשים הבינו כי מטבחים יוקרתיים הם לאורך זמן כי לא מחליפים מטבח לעיתים קרובות, הם הבינו  כי גם אם ההשקעה הכספית גבוהה יותר היא עדין משתלמת ויש לה יתרונות. מטבחים יוקרתיים הם תמיד באופנה, לא נרכשים רק בגלל המראה המרשים שלהם, חומרי הגלם מהם הם עשויים ידועים באיכותם, הם לא יתעוותו או יתקלפו עם השנים, הם ישמרו על המראה הטבעי והדקורטיבי שלהם לאורך זמן. בתכנון וייצור של מטבחים יוקרתיים, לא קיימת כל התפשרות לא על איכות העבודה, לא על החומרים ממנו הוא עשוי ולא על הגימורים האיכותיים.

איך לקנות מטבחים איכותיים?

אנשים שרוצים לרכוש מטבחים איכותיים, מגלים שיש מגוון מחירים למטבחים אלה, השוני במחירים נובע בעיקר מההבדל בחומרים ממנו מייצרים את המטבחים ובגימור שלהם.  קיימים מספר מרכיבים בסיסיים לייצור מטבחים איכותיים המשפיעים על המחיר, ארונות המטבח, השיש, הכיורים, הברזים, הפרזול, שילוב של ויטרינות זכוכית ועוד. ישנה חשיבות גבוהה גם לאיכות השיש והתקנתו, הכיורים צריכים להיות חזקים ועמידים כאלה הניתנים לניקוי בקלות ואינם מצריכים תחזוקה שוטפת עם חומרים מיוחדים.

אומרים שהשמיים הם הגבול, זה נכון, אבל אנחנו מביטים רחוק יותר – הרודס מטבחים

הוסף תגובה