משכנתא לבניה – איך תחשבו את הסכום שתצטרכו לקחת מהבנק?

משכנתא לבניה – איך תחשבו את הסכום שתצטרכו לקחת מהבנק?

משכנתא לבניה – איך תחשבו את הסכום שתצטרכו לקחת מהבנק?

בניית בית החלומות היא תהליך אשר ישפיע עליכם לאורך המשך החיים. החלטות שתקבלו כמו גודל הסלון, המטבח, מספר החדרים, החלוקה וגודל החלונות, ישפיעו על העלויות של הבית. במידה ואתם שייכים לרוב הישראלים, הבחירות שלכם ישפיעו על חייכם הכלכליים לאורך 20-30 השנים הבאות.
אחת השאלות שעולה לא פעם היא כמה כסף צריך לבקש כדי לבנות את הבית ואיך אפשר לחשב את הסכום הנכון. בכתבה זו אסביר מדוע חשוב לדעת כמה כסף תרצו לקחת וגם כיצד תוכלו להגדיל את הסיכויים לבנות ולסיים בפלוס.

חישוב נכון של הסכום שתרצו לבקש מהבנק

עוד לפני שניגע בשאלה כיצד נכון לקחת משכנתא לבניה חשוב שנבין מדוע נרצה לבקש את הסכום הנכון מהבנק. ישנם בונים אשר מסתמכים על חישוב פשוט של הכספים שהם יוכלו לקבל. במשכנתאות אשר מיועדות לבניה, הבנק יכול לאשר סכום של עד 70% משווי הבית כפי שנקבע על ידי שמאי. מכאן יש שחושבים שהסכום שיש בידם שווה באופן אוטומטי ל-30% והבנק ישלים את השאר. נקודת הנחה זו עלולה לגרום למספר בעיות:

  • השמאי עשוי להעריך את שווי הבית כנמוך מכפי שציפיתם ולכן הבנק ייתן פחות כסף מכפי שיידרש לכם לצורך הבניה.
  • אתם עלולים לתכנן בית שיהיה יקר יותר מכפי שתוכלו לשלם בפועל.
  • תצטרכו ליטול הלוואות נוספות כדי לסיים את הבניה והדבר יוביל לעומס כלכלי.
  • לא תוכלו לסיים את הבניה כפי שציפיתם.

מעל 80% מהבונים חורגים מהעלות שציפו

הנתונים מצביעים על כך שמעל ל-80% מהבונים חורגים בתקציב. החריגה מתבטאת בכרבע מיליון שקלים וזאת על בית ממוצע של 150 מטר רבוע. החריגה נובעת מתכנון לא נכון, מחוסר תיאום ציפיות בין בני הזוג וגם מדברים בלתי צפויים שלא נלקחו בחשבון כמו שטח בעייתי ואחרים. החריגה עולה הרבה מאד כסף ולא פעם היא מעלה את עלות הבניה כולה ליותר מה-100% שיש לכם (30% שיש בידכם ועוד 70% שתקבלו מהבנק). את החריגה אפשר למנוע או לפחות לצמצם על ידי יישום הטיפים הבאים:

  1. יש לצאת מנקודת הנחה שתמיד יש משהו לא צפוי. מומלץ לשים 25% מהתקציב לכל מה שעלול להיות לא צפוי ולבקשות אישיות מיוחדות שעשויות לעלות במהלך הדרך.
  2. הגדרת התקציב מבעוד מועד. אדריכל או אדריכלית אשר מכירים היטב את עולם הבניה יוכלו לתכנן את הבית כך שהוא יעמוד בתקציב. עוד לפני הפניה לוועדה כדאי להתייעץ גם עם המהנדס או לקבל חוות דעת מקבלן להערכת עלות הבניה.
  3. שימוש חכם בכסף. רגע לפני שמוציאים את כל הכסף מומלץ לפנות לבנק ולקבל אישור בעבור משכנתא לבניה. ללא האישור העקרוני נקודת ההנחה שלכם צריכה להיות שלא יהיה לכם את הכסף הנדרש לבניה.

לבקש בזמן משכנתא לבניה

הזמן הטוב ביותר להוציא אישור עקרוני לקבלת משכנתא לבניה הוא עכשיו. רצוי עוד לפני רכישת המגרש. הזמן בו תבקרו ביישובים השונים הוא הזמן הטוב ביותר לדעת כמה כסף באמת צפוי להיות לכם. זה נשמע מוקדם, אך ככל שתהיה לכם תמונה כלכלית טובה יותר של הכסף שיש לכם והכסף שתוכלו לבקש, כך הסיכוי שתסיימו את תהליך הבניה בהצלחה ועם עודף בכיס, עולה.
לשאלה כמה כסף אתם יכולים לבקש אין תשובה אחת. עליכם לבדוק כמה כסף אתם רוצים לשלם מדי חודש, איזה בית אתם רוצים לבנות וכמובן, לדעת מה הסכום שיש בידיכם. בכל מקרה הבנק יוכל לתת לכם סכום של עד 70% מגובה הבניה ויהיה עליכם להשלים את שאר הסכום. ככל שתתכננו את התהליך מוקדם יותר, כך יהיה לכם קל יותר בהמשך הדרך. במידה וכבר התחלתם לבנות או שיש בידיכם תוכניות, עדיין ניתן לבצע משא ומתן מול הבנקים ולקבל משכנתא חכמה שמתאימה עבור הצרכים והיכולות שלכם.

להתייעצות ראשונית ללא עלות וללא התחייבות:
איריס שוסטר, מתמחה בתחום ייעוץ משכנתאות ומשכנתאות לבניה מזה למעלה מ-12 שנה.
052-5900403
https://www.isaving.co.il/

הוסף תגובה