ניקיון או אסון

ניקיון או אסון

כל פעם כשהוא מדבר על ניקיון אני חוטפת קריזה. הוא חייב שכל הבית יהיה מצוחצח, ואם צריך אז הוא גם יזמין שירותי פוליש והברקת קריסטל. אני לא מבינה את ההתנהגות הזו, אבל גם מזמן כבר הפסקתי לנסות. אצלי ניקיון לא עומד במקום הראשון. אני לא אחת שאוהבת לכלוך, אבל גם לא מסוגלת לנקות באובססיביות שלו. מזל שאני אוהבת אותו – אחרת כבר מזמן הייתי חותכת. הריבים שיש לנו בנושא ניקיונות חורגים מגבול הטעם הטוב, ולפעמים הצעקות עולות עד לב השמיים.

אז איך מסתדרים עם בן זוג חולה ניקיון? איך לא חוטפים קריזה בכל פעם שהוא מייבב שיש קצת אבק על השידה? אז אני מודיעה לכם חגיגית – חוטפים קריזה ועוד איך; אבל באהבה, כמו באהבה, לומדים להתפשר. אחרי כמה אולטימטומים שנתתי לו – אם לא תירגע עם הניקיון אני לוקחת ת`רגליים והולכת – הוא באמת למד להרגיע. אז מנקים קצת פחות ואין טירוף-ניקיון בכל סוף שבוע. לפחות לא אצלי. הוא יודע שאם שוב הוא יתחיל עם הניקיונות שלו – הסעיף שלי משתחרר. למה ניקיון הבית הוא נושא כל כך בוער אצלו? אין לי מושג.

אולי ההורים שלו חינכו אותו לניקיון מוגזם מדי; מה שפרויד היה קורא לו "טיפוס אנאלי". הנקיון בוער אצלו בעצמות ואין יום אחד בשבוע שהוא לא מעביר סמרטוט רטוב על הרצפה, לפחות (אם לא יותר מזה). אני, באופן אישי, לא חולת-ניקיון כמותו; אני בכלל לא מתלהבת לנקות (או גם לעשות כלים, אם אני חושבת על זה). מזל שאני כן אוהבת לעשות כביסה; זו מין תרפיה בשבילי. אבל לנקות את הבית? בשום פנים ואופן.

המקצוענים בניקיון

האמת, עם כל התקפות הניקוי האלה שלו, אני מתפלאת איך הוא לא עוסק בזה בתור מקצוע. אומנם אי אפשר להרוויח מזה כסף נורמלי – אלא אם כן הוא עצמו ינהל חברת ניקיון – אבל כשהוא מנקה הוא מרגיש טוב עם עצמו; מרגיש נקי ומצוחצח. יום אחד, כשבאמת יימאס לי, אני אשלח קורות חיים שלו לחברת נקיון ואבקש שיקבלו אותו לעבודה. כשיתקשרו אליו לבירורים ויתברר שזו הייתה סתם מתיחה, אולי הוא יבין את הרמז שלי ויתחיל להירגע. אנשים אחרים מסתדרים יפה מאוד בלי לצחצח את הבית על בסיס שבועי, אז למה הוא לא יכול?

כשהוא מתחיל להשתולל עם הנקיונות שלו, אני פשוט יושבת בצד ומחכה עד יעבור זעם. הוא שוטף את הרצפה, מנקה אבק מכל הרהיטים, מזיז ספות ושטיחים ושואב אבק לפחות כאילו היה מוניקה לוינסקי… ואני? אני גולשת באינטרנט, צופה בטלוויזיה או קוראת עיתון; העיקר לא להגיד לו מילה אחת, כי אחרת הוא יתפרץ עלי שאני לא עוזרת לו לנקות את הבית. הניקיון הזה לא יהרוס לי את החיים – בי נשבעתי. מספיק שאימא שלי הייתה חולת-ניקיון, ואני לא מתכוונת להמשיך את המסורת המשפחתית בנושא המעצבן הזה.

מה צריך לדעת לפני שחותמים על חוזה עם חברות לאחזקת מבנים

חדר המדרגות במשרד מלוכלך? פינת ההמתנה לא מטופחת? חברת אחזקת מבנים יכולה להפוך את המשרד שלכם למקום שנעים להיות בו. בעת חתימה על החוזה חשוב מאד לא להתפשר, כי המבנה בו אתם עובדים הוא המקום היקר לכם.

• מהם הפרמטרים שצריך לבדוק לפני חתימה על חוזה
• החלק המקבל את השירות:
בעת חתימה על הסכם עם חברת אחזקה, חשוב מאד שההסכם יכיל את השטח המדויק המקבל את השירות, זאת על מנת למנוע מצבים בהם ההסכם לא ברור ומפורט.
• פירוט השירותים: כל השירותים צריכים להופיע בחוזה, היות והחוזה צריך להיות מותאם לצרכים של הלקוחות ולבניין.
• החותמים: בעת חתימה על חוזה חשוב מאד לבדוק מול מי חותמים. האם מדובר בחברת ניהול מקצועית שיודעת לתפעל את המערכות.

חשיבות דוח סוקר
יש חשיבות רבה להכנת דוח סוקר המפרט את מצב המערכות בבניין, את הליקויים והתקלות. חברת אחזקת מבנים צריכה להגיש דוח כזה שלפיו נקבע התקציב. הכנת הדוח מאפשרת לראות את מצב הבניין.

לסיכום , דוח בניכם לבין חברת אחזקת מבנים צריך להיות ברור ומובן, כזה שלא משאיר חלקים לא מובנים שאינם ברורים לשני הצדדים. חתימה על חוזה ברור ומסודר תמנע אי הבנה בין שני הצדדים. מדובר במצב בו שני הצדדים יבינו זה את זה.

הוסף תגובה