סי וי פול – הסבה מקצועית

עם המגוון התעסוקתי הרחב כל כך הקיים בימינו, הסבה מקצועית הופכת לתופעה נפוצה יותר ויותר בשוק התעסוקה.

כיום, בניגוד לימים עברו, בשוק התעסוקה ישנה תנועה רבה של כוח אדם בין משרות בארגון, בין ארגונים וחברות ואף בין תחומי עיסוק. אם בעבר נהוג היה להחזיק במקום עבודה מיום הקבלה ועד הפרישה, בימינו נראה שעובדים רבים רואים במשרותיהם (לעיתים לאורך שנים רבות) כתחנות מעבר בדרך למשרת החלומות.

עובדים קרייריסטים המעוניינים לראות עצמם מתקדמים מעלה מבחינת אופי התפקיד, המעמד, התנאים והשכר ואינם מתפשרים על שאיפותיהם, אינם חוששים להשקיע רבות במקום עבודתם, לנוע בין תפקידים לרוחב הארגון ולטפס בסבלנות למעלה, כל זאת במטרה להגיע להגשמה עצמית בתחום המקצועי.

עם זאת, לא תמיד תכנית הקריירה מתממשת. לעיתים, נתקלים עובדים במבוי סתום – מכשול כלשהו המונע מהם להתקדם הלאה. מצב זה יכול להיגרם מתקרת זכוכית במקום העבודה, מעובדים/מנהלים בכירים יותר אשר אינם מיועדים לפנות את משרותיהם, הכשרה/השכלה חסרה המונעת את המעבר לתפקיד הבא ולפעמים אף הרגשה של מיצוי תחום העיסוק הנוכחי המלווה בהרגשה של חוסר עניין ושחיקה, הפוגעים במוטיבציה וברצון להמשיך בתפקיד. כפי שראינו לאחרונה, הקריירה המקצועית יכולה להיקטע גם בעקבות משבר בלתי צפוי במשק.

מצב זה, גורם לעובדים רבים במשק לשקול שוב את המשך דרכם בתחום העיסוק הנוכחי ולהתחיל לשקול לבצע הסבה מקצועית ולעבור לתחום עיסוק אחר. ההסבה יכולה להיות לתפקידים מקבילים בארגונים וחברות אחרות או אף לתחומי עיסוק שונים לחלוטין, במטרה למצוא עניין חדש, אתגר, לשבור את השגרה ואף לשדרג את התנאים והשכר להם היו מורגלים עד כה.

הסבה מקצועית מתאפשרת כיום באמצעות קורסים ייעודיים, קורסים משלימים להכשרות קיימות ובמוסדות להשכלה גבוהה המקבלים עובדים ומנהלים מכל תחום ומכשירים אותם במקצועות ייעודיים. עם ההשכלה, הידע, הכישורים והניסיון התעסוקתי שכבר צברו אותם עובדים, הם מגיעים לתחום העיסוק החדש עם ערך מוסף רב עבור המעסיקים החדשים, אשר מקבלים לתפקיד עובד עם היכולת לתרום לארגון בהיבטים רבים יותר מכל עובד אחר המוכשר אך ורק בתפקידו ובמקצועו הנוכחי.

הסבה מקצועית הפכה לצעד לגיטימי ומקובל בעולם התעסוקה ורבים המבצעים צעד זה, מברכים על כך בהמשך דרכם המקצועית ומגלים שזוהי המקפצה שהייתה דרושה לקריירה שלהם בדרך להגשמה עצמית.

הוסף תגובה