סי וי פול – שבירת שגרה בעבודה

לכולנו מוכרת הרגשת השגרה היומית, הרוטיניות בעבודה והימים שנראה כי חוזרים על עצמם בכל בוקר מחדש.

אמנם כשמתרגלים אליה השגרה איננה דבר רע, אך עם זאת ישנן תופעות לוואי המוכרות לכולנו ובאות לידי ביטוי בעבודה: תחושת עייפות, תחושת מיצוי ורוויון מהעבודה, חוסר עניין, מצב רוח ירוד ותחושת חוסר באתגרים וגירויים שיעוררו עניין. אלה הן רק חלק מהתופעות  שאנו חויים בשגרה ועלולות ליצור ירידה במוטיבציה, ירידה בביצועים, תחושת מרמור ואף רצון להחליף את מקום העבודה. יש לזכור שתופעות אלה מקרינות גם על הסביבה ויכולות לגרור גם עובדים ומנהלים נוספים לתחושות אלו ולהשפיע על עבודתם.

חשיבותה של שבירת השגרה:

שבירת השגרה נועדה להנעים את האווירה ולמנוע מהעובדים והמנהלים תחושות של שובע ממקום העבודה, תחושה של מרמור ומחשבות על החלפת מקום העבודה במקום מאתגר ומתגמל אחר. מכיוון שהנזק שיכול להיגרם מעובדים ומנהלים שמרגישים כך הוא גדול הן מבחינת איכות העבודה שלהם והתפקוה והן מבחינת ההשפעה על הצוות מסביבם, יש לנקוט בפעולות למניעת תחושות אלה על בסיס קבוע.

אז כיצד שוברים את השגרה?

ניתן לשבור את השגרה וליצור אווירה נינוחה, נעימה ושמחה המעניקה לצוות אנרגיות טובות ו"מטעינה" אותו לתקופה של שבועות ואף יותר, עי ידי פעולות פשוטות: הזמנה במפתיע של כיבוד בוקר או צהרים לעובדים, הרמת כוסית בחגים, מסיבת עובדים בסוף השנה ו/או בסוף תקופה עמוסה, פעילות עובדים עם בני הזוג, ביצוע ישיבות תקופתיות מחוץ למשרד, יצירת תחרויות נושאות פרסים בין העובדים על השגת מטרות ויעדים וכו'. כמו כן, ניתן לבצע פעולות שבירת שגרה פרטניות לעובדים או למנהלים מסויימים אשר רואים שהשגרה פוגעת בתפוקתם ולהציע להם להשתתף ולסייע בפרוייקטים מסויימים בעבודה, להאציל סמכויות, להציע קידום או החלפת תפקיד או אף להעניק בונוס מסויים על עבודתם תוך מתן פידבקים חיוביים – זאת על מנת לשפר את הרגשתם, לשמר אותם ואת איכות עבודתם ולוודא את שביעות רצונם ממקום העבודה.

לסיכום – ישנה חשיבות רבה לשבירת השגרה ול"טעינת" העובדים והמנהלים בכל תקופה על מנת למנוע תחושות מרמור וירידה בתפוקה. צוות סי וי פול ממליץ למחלקות מש"א להכין לו"ז מראש של פעילויות שבירת שגרה למהלך השנה לטובת העובדים, המנהלים והארגון כולו.

הוסף תגובה