עורך דין פלילי

ההחלטה בדבר שכירת שירותיו של עורך דין פלילי נעשית בדר"כ במצבי לחץ. כאשר קרוב או מכר נלקח לחקירה במשטרה ובסיומה הוחלט על המשך מעצרו עד להבאתו בפני שופט. ההחלטה צריכה להתקבל בהקדם האפשרי מאחר וישנה חשיבות מרובה לייעוץ הניתן לחשוד עוד בשלב החקירה במשטרה.

תפקידו של עורך דין פלילי בשלב החקירה

בשלב החקירה במשטרה ומיד עם תחילתה, החוק מקנה אפשרות לחשוד בפלילים להתייעץ עם עורך דין טרם ישיב לחשדות כנגדו. עו"ד פלילי מנוסה, יבחן את גרסת החשוד אל מול החשדות המיוחסים לו, וככל שאין בפיו הסבר סביר לחשדות הפלילים כנגדו, ישקול לעיתים לייעץ לו לשמור על זכות השתיקה. יש לזכור כי הגרסא הראשונית שמוסר חשוד תלווה אותו לאורך כל הליך פלילי עתידי שעלול להתפתח, לרבות הגשת כתב אישום.

עו"ד פלילי בדיוני הארכת מעצר בבית המשפט

לאחר מעצרו הראשוני של חשוד ע"י קצין משטרה, וככל שהחשד נגדו מבוסס בראיות, מובא הוא בפני שופט לשם דיון בהארכת מעצרו לימים נוספים. הארכת מעצר של חשוד בפלילים תלויה בטיב החשד העומד כנגדו, במסוכנות הנשקפת ממנו לציבור ובאפשרות שיבוש הליכי החקירה על ידו. תפקידו של עו"ד פלילי הינו לנסות ולהבין מה קושר את החשוד לעבירות הפליליות, לנסות לשכנע את בית המשפט כי אפשר לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים ולא בהכרח להמשיך את מעצרו.

ניהול הליך פלילי בבית המשפט

כאשר מסתיימת החקירה במשטרה ובמידה והתגלו ראיות לעבירות פליליות כנגד חשוד, מוגש כתב אישום ומתחיל הליך פלילי כנגדו. בשלב הראשון על החשוד שהפך לנאשם, לתת תשובה לאישומים העומדים כנגדו. זאת לאחר שעו"ד בחן את חומר הראיות ובדק מה מסבך את הנאשם ומה מנקה אותו מכל אשמה. ההליך הפלילי ממשיך בשמיעת ראיות וחקירת עדים, ובסיומו ניתנת הכרעת דין. בהכרעת הדין קובע בית המשפט אם הנאשם אשם או זכאי, במידה ונמצא אשם גוזר בית המשפט את העונש על הנאשם.
ניהול ההליך הפלילי מצריך מחשבה ואסטרטגיה משפטית, נסיון רב בתיקים פלילים והכרת החוק הפלילי ופסקי הדין בתחום. עורך דין העוסק בתחום הפלילי בעל נסיון רב בליטגציה וניהול הליכים בבית המשפט, ידע מתי לנהל את התיק הפלילי עד לקבלת הכרעת דין או לסיים את התיק בעסקת טיעון.

הוסף תגובה