עמוס ארליך-האיש והתופעה

 

עמוס ארליך מבת-ים (יליד 1955) הינו המשתתף המגוון ביותר בחידוני טלוויזיה. הוא היה בין היתר אלוף העונה השלישית של התוכנית "מקבילית המוחות". הוא מצטיין בעיקר בנושאי זמר עברי וקולנוע ואלה גם היו נושאיו ב"מקבילית".הוא גם היה חתן הזמר העברי במסגרת חידון שנערך בחגיגות הזמר העברי בערד. 
השתתף בהצלחה גדולה בתכנית "מי לה סי",חידון זמר עברי שגם בה לא קטל קנים ובתכנית "משולש הבידור" שעסקה גם היא באותו נושא נטל עם שני שותפיו לחידון את הפרס המירבי שניתן היה להוציא.

חידונים נוספים בהם השתתף וזכה להצלחה רבה:חידון אותיות ששודר בערוץ 3 בהנחיית אסף גיל כשכותב מאמר זה היה אחד מ"קורבנותיו",והוא שרד חמש תוכניות.בתוכנית "מלך הטריוויה" שרד את מקסימום התוכניות וגרף 25000 ש"ח הסכום המירבי שניתן היה לטול באותה תכנית.

עמוס ארליך מהנדס מחשבים בהשכלתו הפורמלית עוסק למחיתו כיאה לצניעותו בעבודת זבנות.אך בו זמנית פעיל הוא בכתיבת תשבצים וחידונים בחוברת "ניקוי ראש ענק" מבחר תשבצים במגוון נושאים:תשבצי הגיון ,תשבצי מספרים תשבצים המוקדשים לזמר העברי (הוא היה חתן הזמר העברי כזכור…) וכן מביא בחוברת חידושי לשון בשם "מקולמוס עמוס".

בעבר תרם לספריו של דידי מנוסי הברקות לשוניות ורעיוניות,בסידרת ספריו של מנוסי שנקראה "בדי-חמין".

עמוס ארליך מצטיין בקור-רוח תכונה חשובה להצלחה בחידונים וכן בזכרון פנומנלי.

הוא החל את דרכו בחידונים בגיל 30 בתכנית של שמוליק רוזן "קפד ראשו" ששודרה אחת לשבוע במשך שעתיים אל תןך הלילה והיווה יריב רציני לשמואל חביבי הוותיק.זריזות מחשבתו בתוספת התכונות שכבר צוינו הפכוהו ממש לתופעה.

במלאת לו חמשים הנפיק לו צלם מקצועי סרט על השתתפותו במשך השנים בחידונים וכן את סיפור חייו בכלל.הוא קרא לסרט "עמוס ארליך פרק א'".

מלבד עיסוקיו בחידונים ובעבודת יום יום עמוס ארליך מנגן בצ'לו ,גיטרה וחלילית.בעבר למד ריקוד בלט וכן שפות בברליץ.

הוא מנהל אורח חיים צנוע אך לא יוותר בשום מחיר על הרצאות מופעים וקורסים הקשורים לתחומי התענינותו בעיקר זמר-עברי.

מהברקותיו:

אם סדר דפוס (היה פעם דבר כזה…) שוגה בסידור הטקסט אזי מגיהה לו…!

הוסף תגובה