פרופיל בלגי מברזל

פרופיל בלגי מברזל
צילום: עוז גלעדי

החלונות הם אלו שאחראים להכניס אל הבית אור ואוויר צח. מה תאמרו אם נאמר לכם שהחלונות יכולים להביא אל הבית גם הרבה סגנון? חלון עם פרופיל בלגי מברזל יהיה תוספת נהדרת לכל סלון, חדר שינה או מטבח. שילוב נכון בין מסגרת דקה עשויה מתכת חזקה לבין זגוגית גדולה יוצר מראה עוצר נשימה. עם חלונות עשויים פרופיל בלגי מברזל הערך של הדירה יעלה והמתחם כולו הופך מרשים, מודרני ויוקרתי. חלונות ישנים הם נקודת התורפה בבתים רבים. לאחר שתחליפו אותו בחדשים תגלו עולם חדש של נוחות ועיצוב. 

מהו חלון בלגי?

תופתעו לגלות שהמקור של הפרופיל הבלגי הוא דווקא באנגליה. השימוש במתכת ליצירת מסגרות לחלונות ודלתות התפתח באנגליה לפני כמה מאות שנים. החלון הבלגי קיבל את שמו בזכות הפלדה הבלגית שהייתה ידועה בעולם כולו כחזקה מיוחד. אותה פלדה שימשה בסיס לחלונות הבלגיים הראשונים ומכאן שמם. המשקל הרב של הפלדה הוא זה שדרש שימוש במסגרות דקות. כיום אנו בוחרים במסגרות דקות משיקולי עיצוב, אך בעבר הדבר נדרש בכדי לאפשר חיבור של החלון לציר. 
בישראל החל שימוש בפרופיל בלגי בתקופת המנדט כאשר כיום הפופולריות של חלונות המתכת עולה באופן מתמיד. הסיבות לפופולריות הרבה הן העלייה במודעות לחשיבות של עיצוב הבית, דרישה לאיכות , כניסת האלומיניום אל התחום ועלייה ברמת החיים. 

אם חשבתם עד היום שחלון בלגי הוא חלון עשוי מתכת במבנה מיושן של משבצות קטנות – הגיע הזמן שתגלו את הדגמים החדשים. כיום, פרופיל בלגי מברזל מאפשר שילוב בין זגוגית גדולה שמכניסה הרבה אור אל הבית לבין מסגרת מתכת עדינה ואסתטית. 

מהו סוג המתכת שמשמש לייצור חלונות בלגיים?

פרופיל בלגי מברזל זו הבחירה הקלאסית. במשך מאות שנים פרופיל בלגי היה מיוצר באופן אוטומטי מברזל. כיום, אתם בוחרים בין שימוש בברזל לבין אלומיניום. הברזל הוא הבחירה של אלו שמחפשים את החוזק, הכבדות והמראה המיוחד של החלון הבלגי הקלאסי. ברזל בהשוואה לאלומיניום יהיה תמיד חזק יותר. נציין שישנה אפשרות להזמין חלונות עשויים פרופיל אלומיניום במראה של ברזל. העיצוב זהה לזה של הברזל אך חומר הגלם הוא אלומיניום. 

הוסף תגובה