טיפול באמצעות נוירופידבק

10 עובדות על הפרעה טורדנית כפייתית OCD
1.    הפרעה טורדנית כפייתית מאופיינת במחשבות טורדניות, מעיקות, לא רצויות ופולשניות ובהתנהגויות כפייתיות. ההתנהגות הכפייתית בדרך כלל מסייעת בנטרול המחשבות, אך היא כשלעצמה מסבה סבל רב. 
2.    הפרעה טורדנית כפייתית נפוצה אצל נשים וגברים באותה המידה. 
3.    הפרעה טורדנית כפייתית מתפרצת לרוב סביב גיל ההתבגרות או בתחילת תקופת הבגרות.
4.    הפרעה טורדנית כפייתית אינה נדירה גם בקרב ילדים.
5.    2-3 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מהפרעה טורדנית כפייתית. 
6.    ההפרעה מופיעה בהדרגה ומתפשטת לתחומים שונים.
7.    מדובר בהפרעה כרונית.
8.    רובנו מתנסים במחשבות טורדניות קלות וגם מתנהגים לפעמים התנהגות חוזרת ונשנית. אין זה אומר שאנו סובלים מהפרעה טורדנית כפייתית. אך כאשר מדובר בפעולות ומחשבות הפוגעות בתפקוד ובמהלך החיים התקין רצוי לפנות לטיפול וכמה שיותר מוקדם יותר טוב.
9.    להפרעה טורדנית כפייתית יש בסיס תורשתי.
10.     לא תמיד הפרעה טורדנית כפייתית מגיבה באופן מיטבי לטיפול תרופתי. 

הפרעה טורדנית כפייתית היא האחת ההפרעות העקשניות ומהווה אתגר טיפולי רציני ביותר עבור המטפל והמטופל גם יחד. 
במרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר" הטיפול מסייע להקלה משמעותית בתדירות המחשבות ובביצוע הפעולות הכפייתיות, שתפסו חלק ניכר משגרת היום – עד כדי שחרור מוחלט. 
כל זה באמצעות טיפול שמבוסס על תשתית מדעית מוצקת, שהוכח במחקרים ומבחינה קלינית בארץ ובעולם. המכשור והתוכנות שהטיפול ב"אלפא בריין סנטר" עושה בהם שימוש הם ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, ועומדים בסטנדרטים מקצועיים בינלאומיים. הטיפול מותאם באופן אישי לכל מטופל ותוצאות השיפור נראות בבירור בתוך פרק זמן קצר ביותר. 
הטיפול אינו פולשני וללא כאב ובמהלכו המטופל לומד לווסת את הפעילות המוחית שמשפיעה על התנהגות ההפרעה הטורדנית כפייתית. כאשר אי הסדירות בפעילות המוחית משתפרת, יחד איתה נעלמים התסמינים של ההפרעה והשיפור נשמר לטווח הארוך. 
במרכז "אלפא בריין סנטר" משלבים גם טיפול התנהגותי קוגניטיבי –  CBT , שיכול להיות יעיל מאוד בטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית. יעילותו של טיפול זה הוכחה גם במחקרים רבים בתחום. 
ההצלחות של "אלפא בריין סנטר" בטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית תואמות את העובדות המחקריות. ב 2011 בכתב עת בשם Clinical EEG and Neuroscience פורסם מחקר שמתאר את יעילות הטיפול באמצעות טכנולוגיית נוירופידבק מבוססת QEEG בחולים עם OCD עמיד. 
תוצאות המחקר מראות ש 92 אחוזים מהמשתתפים דיווחו על שיפור ניכר, כפי שהוכח גם באמצעות שאלונים ייעודיים להפרעה טורדנית-כפייתית. 47 אחוזים מהנבדקים עברו בנוסף מבחן אישיות ממוחשב (MMPI) שהדגים שיפור ניכר בכל הפרופיל הנפשי ולא רק במדדי OCD. בנוסף, 92 אחוזים הפגינו שיפור ניכר במדד קליני גלובלי.
מאת ד"ר נתנאל ((Ph.D מנהלת המרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר" המתמחה בטיפולי נוירופידבק, ביופידבק וטיפול התנהגותי קוגניטיבי – CBT
alphacenter.co.il

הוסף תגובה