קונסטרוקטור – איש המקצוע שלא תוכלו להמשיך בשיפוצים בלעדיו

קונסטרוקטור – איש המקצוע שלא תוכלו להמשיך בשיפוצים בלעדיו

מיהו הקונסטרוקטור?

קונסטרוקטור חייב לתת את האישור שלו לכל פעולה של הוספת או הורדת אלמנטים בבית במהלך בנייה ושיפוצים. כמו כן, החוק מחייב קבלת אישור קונסטרוקטור אם רוצים להוסיף עומס למבנה וכדי לוודא שהתוספת עומדת במגבלה הקיימת על השלד.

אז איך מקבלים את האישור וכיצד בוחרים קונסטרוקטור מומלץ? הנה כל התשובות

קונסטרוקטור יכול להציע שירותים שונים ללקוחות פרטיים. קודם כל, התייעצות איתו היא חובה בתהליכי שיפוץ או בנייה שבהם רוצים להוסיף או להוריד אלמנטים מהבית. במקרים כאלה, המטרה של התייעצות עם קונסטרוקטור היא לוודא שהעבודות לא פוגעות ביציבות של הבניין. האישור רלוונטי גם לעבודות המבוצעות על בתים פרטיים וצמודי קרקע וכמובן גם על דירות בבנייני מגורים משותפים.

עוד מקום שבו אנו פוגשים את החשיבות של קונסטרוקטור הוא הוספת עומס. אפילו אם לא מדובר על שיפוץ מאסיבי אלא רק על תוספת של בריכה למרפסת או לגג למשל, אי אפשר להתקדם עם הפרויקט בלי להשיג אישור קונסטרוקטור כחוק. במקרים של תוספות בנייה, קונסטרוקטור חייב לחשב את העומסים על המבנה ולהמליץ על שיטת הבנייה: רגילה, קלה, איך לבצע אותה וכן הלאה.

איך בוחרים את הקונסטרוקטור הנכון?

הבעיה של אנשים פרטיים מתחילה בזה שהם לא תמיד יודעים איך לבחור נכון קונסטרוקטור אמין ומומלץ. לקבלנים למשל אין בדרך כלל התלבטות כזו, כי רובם עובדים עם אותו קונסטרוקטור קבוע ואף מערבים אותו בשלבים שונים של הפרויקט. אבל במקרים של הזמנת קונסטרוקטור לפרויקטים פרטיים זה יכול להיות מסובך יותר, לכן חשוב לדעת באיזה פרמטרים להתמקד.

הנה למשל כמה שיקולים מרכזיים שיכולים להכריע את הכף בשאלה איך בדיוק בוחרים קונסטרוקטור אמין שניתן לסמוך עליו:
א. בודקים מראש מה תהליך העבודה מולו – מאוד חשוב לבחור נכון קונסטרוקטור שלא מעכב את הפרויקט ונשאר זמין עבורנו לפי לוח הזמנים שלו. לכן, יש לבדוק מראש מה תהליך העבודה מול קונסטרוקטור. ברוב המקרים, קונסטרוקטור מקצועי יקבל מאיתנו כמה שיותר פרטים בטלפון ואז גם יגיע פיזית כדי לבצע סקירה הנדסית.
ב. מקבלים המלצות מלקוחות מרוצים – אפשר לקבל המלצות מחברים, קרובים ובני משפחה שכבר השתמשו בשירות של קונסטרוקטור והיו מרוצים ממנו. אם לא מכירים אישית אנשים שהיו צריכים לאחרונה אישור קונסטרוקטור, ניתן להרחיב את החיפוש ולהיעזר במידע מהאינטרנט.
ג. מבצעים השוואת מחירים – העלות של אישור קונסטרוקטור יכולה לתת לנו אינדיקציה מעולה לגבי האמינות שלו. מחיר גבוה מדי יעיד על כך שאולי הוא מנסה לנצל אותנו, בעוד מחיר נמוך צריך להדליק נורה אדומה בנוגע למקצועיות.

אם יש לכם עוד שאלות לגבי איש המקצוע קונסטרוקטור? צריכים לקבל אישור קונסטרוקטור באופן מהיר ולא יודעים למי לפנות? השארת פרטים באתר של כליפה יורם – הנדסאי בניין תפתור עבורך את הבעיה
073-7590332.

הוסף תגובה