מהם השימושים העיקריים של גומיות האטימה הללו?

מהם השימושים העיקריים של גומיות האטימה הללו?

אורינגים הם אטמים נפוצים שמיועדים לשימושים שונים. הם מתאפיינים בצורה העגולה שלהם ובכך שהם מיוצרים מחומרי גלם עמידים ואמינים. השימוש העיקרי הוא דחיסת האטמים בין שני אלמנטים או יותר, כדי להגביר את יעילות האטימה. בין היתר, אנחנו יכולים למצוא אותם בסיפון שמתחת לכיור, במכונות תעשייתיות ואפילו בכלי רכב וכלי תחבורה.

החשיבות של אורינגים הופכת אותם לפתרון שכיח וייחודי. קודם כל, זול יחסית לייצר אותם ולכן משלבים אותם בקלות בכל המכונות שזקוקות לאטימה מקסימאלית על מנת לפעול בצורה תקינה וכדי לא לסבול מתקלות או נזילות. שנית, אפשר להשיג אותם במבחר מידות, חומרים ותרכובות. השילוב בין המחיר המשתלם לבין הזמינות הגבוהה הופך את האורינגים לנפוצים, אבל עדיין חשוב לדעת איך לבחור אותם.

בחירת אורינגים לפי מידות ואופי השימוש

החיסרון של אורינגים עלול להיות עמידות מוגבלת בעת פירוק של המכונה שאותה הם אמורים לאטום. לא משנה איפה דוחסים את האורינגים, השימוש בהם הוא גם בדרך כלל חד פעמי – בין אם בגלל שהם מתעוותים ומאבדים את הצורה המקורית שלהם עד כדי מצב שבו הם לא יעילים, או בין אם בגלל שהם הולכים לאיבוד.
הפתרון הוא לבחור נכון אורינגים ולהשוות ביניהם לפי כמה שיותר פרמטרים אובייקטיביים. הנה לדוגמא כמה שיקולים שיכולים לעזור עם זה:

א. מידות – קוטר החוט וקוטר הפנים קובעים את המידה של אורינגים. אם רוצים למדוד אורינגים כדי לדעת טוב יותר איזה אטמים חדשים לבחור עבור אותו שימוש, אפשר לעשות את זה עם קליבר או קונוס שבנוי במיוחד בשביל זה.
ב. חומרי הגלם – בדיקת חומרי הגלם היא כבר משימה של בעלי מקצוע. בשביל לבדוק את חומרי הגלם או התרכובת שמהם האורינגים מיוצרים, צריך למשל לקחת בחשבון את משקל החומר, הצבע ודרגת הקושי שלו. הבדיקה מתבצעת עם מכשור מיוחד והתוצאות שלה יכולות לעזור להשוות בין אטמים שונים.
ג. תו תקן – אורינגים מיוצרים לפי סטנדרטים שונים שנמצאים בכל מדינה בעולם. אפשרות אחת היא לבחור אותם למשל לפי תו תקן ישראלי, אך יש מפעלי תעשייה עם תהליך ייצור בינלאומי שבו בוחרים אותם לפי תו תקן אמריקאי או אירופאי. בכל מקרה, תו תקן על אורינגים הוא לא משהו שכדאי להתפשר עליו.
ד. סוג השימוש – ההבדל העיקרי בין סוגים של אורינגים בא לידי ביטוי בשימוש דינאמי לעומת סטטי. הסיפון מתחת לכיור לדוגמא מייצג שימוש סטטי ולכן אפשר להשתמש בו באטמים פשוטים יחסית, אבל בכלי תחבורה ורכב השימוש הוא דינאמי ולכן האטמים חייבים להיות בנוייים לזה.

כמה זמן אורינגים מחזיקים מעמד?

תוחלת החיים של אורינגים יכולה להגיע עד 20 שנה. מנגד, יש אטמים שמחזיקים מעמד רק 3-5 שנים בלבד. הסיבה לכך קשורה להבדלים בין חומרי הגלם, לאמינות של כל יצרן אורינגים ולאופן שבו משתמשים בהם בצורה סטטית או דינאמית. בסופו של דבר, אורינגים הם חלק חשוב מהתעשייה וכולנו נהנים מהיתרונות שלהם גם בלי לדעת על זה. בשביל להמשיך לייצר אטימה לטווח ארוך, חשוב לבחור נכון את האורינגים ולהביא בחשבון גם את המפרט הטכני וגם המלצה של בעלי מקצוע. לאחר מכן, רצוי לתת עדיפות לאטמים המיוצרים על ידי חברות גדולות ומוכרות עם אחריות.

הוסף תגובה