רכב תפעולי

רכב תפעולי

ריגשה – הידעתם כי רכב תפעולי אינו מצריך רישיון? ידעתם שהחוק לא אומר הרבה לגבי הנסיעה ברכב התפעולי? והאם ידעתם כי קיים אזור נסיעה מאוד מוגדר בו מותר לנסוע ברכב התפעולי? יש המון שאלות שאנחנו שואלים את עצמנו ולא באמת יודעים את התשובה האמיתית, או שלחילופין לא כתוב על השאלות האלה מספיק מידע. אז בשביל הגעתם לפה. לכל שאלה תשובה, רק צריך לגלול למטה.

האם ידעתם את הפרטים הבאים על רכבים תפעולים?

קרוואן – נתחיל מעניין החוק, כי איך אפשר בעולמנו הקטן ללא חוקים? קודם כל, כאשר נוהגים על רכבים תפעולים, חייבים לנסוע רק באזור המוגדר לכך. אזור זה נקרא אזור רכב תפעולי. זה האזור היחיד בו מותר לרכב התפעולי לנסוע בו. מי שמגדירים את האזור הזה הם הרשות האזורית או המקומית. כמו בכל כביש רגיל, גם באזור הזה יש להציב תמרורים אשר יסמנו היכן מותר לנסוע עם הרכב התפעולי ומהן הגבולות של הגזרה. עם כבר בחוק עסקינן, הידעתם כי לפי חוק, אין צורך ברישיון בשביל לנהוג על הרכב התפעולי? אז איך אוכפים מי עולה לנהוג? לכל אחד מותר? אז זהו, שממש לא.  לכל אזור רכב תפעולי יש מפקח. תפקידו של המפקח הוא להחליט למי מותר לנהוג ברכב התפעולי ולמי לא. מי יכול ומי לא. והוא היחיד שיכול להחליט את זה בלי עוררין. רק לאחר החלטתו של המפקח, הנהג מקבל אישור בו רשום כי הוא נהג הרכב התפעולי והמפקח נותן את חותמתו שהוא אחראי לבטיחותי של הנהג. נהג הרכב התפעולי כפוף להנחיות והוראות המפקח.

למי יתאים רכב חשמלי?

קראוון – קודם כל ולפני הכל, בשביל שהאדם הרוכש רכב חשמלי יוכל גם ליהנות ממנו חייבים להתקיים מספר תנאים שנפרט בהמשך. בגלל שהרכב הוא חשמלי, מה שמשתמע מכך הוא שבעל הרכב יהיה חייב להטעין אותו. כלומר, תהיה חייבת להיות אפשרות טעינה ליד הבית. הרכב החשמלי משמש בעיקר לנסיעה בתוך ערים כי רק אין בעיה של טווחים וזוהי המכונית המושלמת לכך. לבן אדם שנוסע למרחקים אשר עוברים את ה-250 קילומטרים, המכונית לא תעזור לו.

הוסף תגובה