שיווק עצמי | טיפים למשתמש

שיווק עצמי נכון – 3 טיפים חשובים

גם אם נדמה לכם שמדובר במשימה מעט מביכה, וגם אם אתם מגדירים את עצמכם כאנשים צנועים במיוחד, על שיווק עצמי נכון אתם פשוט לא יכולים לוותר. עצמאים ובעלי עסקים צריכים לדעת לשווק את עצמם כדי לגייס לקוחות ולהבטיח לעצמם עוד ועד הכנסות. שכירים חייבים לבצע שיווק עצמי כשהם מגיעים לראיון עבודה או כשהם מבקשים תוספת מחר. אז איך תעשו את זה נכון? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

זכרו שהשיווק העצמי הוא לא רע

למען האמת, ההיפך הוא הנכון. אם תביטו סביבכם תגלו עד כמה הקולגות והמתחרים שלכם אוהבים לספר על כל הישג, קטן או גדול. הם מפארים את עצמם ומדגישים כל תואר אקדמי וכל פרויקט שהובילו בהצלחה. גם אם נדמה לכם שמדובר באקט מעט מוגזם, בפועל זוהי אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לספר לאחרים מי אתה, מה אתה עושה ולמה אתה באמת הכי טוב לתפקיד. אין צורך לטפוח על השכם מדי בוקר או לשלוח מייל לכל הארגון בכל פעם שתסיים משימה פשוטה. מצד שני, שיחות עם הבוס או ישיבות צוות הם זמן טוב לספר על ההצלחות שלך ולחזק את המעמד שלך בארגון.

שיווק עצמי הוא קריטי לעצמאים

בעלי עסקים ועצמאיים – העסק שלכם הוא אתם. אז נכון, יכול להיות שיש לכם נפלא ושם מקורי במיוחד לעסק, וגם צוות העובדים שלכם עושה עבודה נהדרת. למרות הכול, כשהלקוחות שלכם מביעים עניין בשירותים ובמוצרים שלכם, הם מתחברים לאדם, והקשר האישי הוא המשמעותי באמת. אם כן, אל תהססו לשווק את עצמכם, לספר על הניסיון הרב שאתם מביאים או על האופן שבו השירות שלכם השפיע לטובה על לקוחות אחרים. זהו פרסום יעיל יותר מכל קמפיין צבעוני בתקציב מנופח שיעלה בפייסבוק.

תכננו את המסרים שלכם

אם שיווק עצמי מרגיש לכם משונה במיוחד, התחילו לתרגל אותו כשאתם לגמרי לבד או עם חברים קרובים. רשמו לעצמכם את המסרים העיקריים, בחרו ניסוחים מתאימים לתיאור הניסיון או הידע המקצועי שלכם, ונהלו סימולציות עם חבר טוב שעל דעתו אתם סומכים. זו דרך מצוינת לתרגל את הסיטואציה שמרגישה לכם משונה כל כך, להרגיש בה קצת יותר נינוחים, ולהגיע אל הפגישה עם הבוס, המראיין או הלקוח הפוטנציאלי, כשאתם קצת יותר בטוחים בעצמכם.

שיווק עצמי הוא קריטי

אז נכון, אתם לא אוהבים להכריז על כל הישג או לנפנף בתעודות שלכם, אבל שיווק עצמי הוא אחד הצעדים החשובים ביותר שעומדים לרשותנו. בסופו של יום, בין אם אתם שכירים ובין יש לכם עסק משלכם, המוצר החשוב ביותר שאתם צריכים לשווק הוא אתם. כדאי שתעשו את זה נכון. ניתן גם להעזר ב- אימון אישי עם היתרונות העצומים שהוא יכול לספק כמו קיצור שעות המבחן שלך להצלחה מהירה יותר.

הוסף תגובה