שיקום קירות חוץ

שיקום קירות חוץ

לכל בית יש קירות חוץ וקירות פנים, קירות החוץ הינם החלק הכי דומיננטי בעיצוב הבית. הוא החלק הראשון בו נפגוש במבט ראשוני במבט על הבית, קירות החוץ הינם המעטפת של הבית.
מדוע נצטרך לשפץ קירות חוץ?
ישנם מספר אפשרויות וסיבות בהם נרצה לשפץ את קירות החוץ, ברוב הפעמים זה יהיה מפני שנרצה לעצב מחדש את הקיר ולהפוך אותו ליותר אסתטי. לאחר שנים רבות והצטברות של לכלוך, סדקים, קילוף של הצבע, עובש, רטיבות ועוד….
האפשרות האחרת הינה בלאי בטיחות של הקיר, לאחר שנים ישנה שחיקה של הקיר דבר הגורם לסדיקה ודבר זה יכול להוביל לנזילות ורטיבות בתוך הקיר דבר הפוגע ביציבות הקיר. ישנם מקרים חריגים בהם יכול הקיר להיות מסוכן ולקבל צו מבנה מסוכן.
מה הפתרון במקרים אלה?
כשהבעיה הינה ברובה באסתטיקה של הקיר ישנם המון פתרונות עיצוביות רבות כגון- אבן, אריחים, שליכט צבעוני , צביעת הקיר מחדש ועוד.. במקרה שנבחר לבצוע מחדש יש לקלף את הקיר למלא את החורים לסדר את הסדקים והרטיבות ובעזרת רשת ודבקים מיוחדים ונצבע מחדש.
וכשהבעיה בחוזק המבנה בעקבות בלאי הקיר זהו הופך להיות פרויקט מסובך יותר וארוך יותר הדורשת עבודת עומק בקיר לשיקום בטון וברזל החלפה של חלקי מבני הקיר, חיזוק תשתיות ועוד…
איך נבחר חיפוי חוץ?
ישנם סוגים רבים של חיפוי חוץ שליכט צבעוני, אבן, צבע, שיש, עץ ועוד..
בחירת סוגי החיפוי הינה חשובה גם בבחירת העיצוב אך יותר ביתרונות של החומר, חשוב שהחומר יהיה עמיד מפני מזג אוויר קיצוני. גמישות החומר בין היתרונות החשובים שחייבים להיות! מפני שבמקרים בהם קיימת תזוזה בקרקע, נוצרים סדקים ויכולת הגישור חייבת להיות גבוהה.
אטימות בפני מים ולחות חשובה מאוד כי במקרה שקיימת רטיבות או מצטבר מים בקיר ישנה אפשרות גבוהה של עובש ועוד יותר גרוע מכך האפשרות של הריסת חוזק התשתיות. כמובן נוחות החומר לביצוע חשוב מאוד כי אם הוא נוח למריחה ואפשרי לביצוע עצמי דבר זה יכול להוזיל עלויות.
 

הוסף תגובה