תהליך ההשתנות של הרשתות החברתיות

לאחרונה אנחנו צופים בתהליך השתנות משמעותי של הרשתות החברתיות. אם בעבר היינו מקבלים עדכונים רק מחברים ברשת או חברים של חברים. היום קורה המצב ההפוך לחלוטין. אנחנו מקבלים "תוכן מומלץ". תוכן שהאלגוריתם מזהה שאנחנו עשויים להתעניין בו ולכן מקפיץ לנו אותו גם אם אין לנו שום קשר חברתי עם האדם שהעלה אותו. אז אם כך, האם עוד נכון בכלל לקרוא לרשתות האלו רשתות חברתיות?

אין ספק שהמגמה הזו עוד תתקדם הלאה ותלך לכיוונים חדים יותר שלפיהם אנחנו נקבל פחות ופחות תוכן של חברים. כך, נראה פחות את החבר שהלך לים ושותה לו בירה. נראה פחות עדכונים על מצב האקסית. במקומם נראה תכנים שיותר מעניינים אותנו לפי החלטת האלגוריתם.

האם מדובר על תהליך חיובי לעסקים?

התשובה היא חד משמעית כן! אפשר לפרסם בצורה אפקטיבית פרסומים אורגניים. מי שעוד לא הבין את זה פשוט ישלם הרבה מאוד כסף על ממומן וזה חבל. אנשים רוצים לקבל תכנים שמעניינים אותם ולנו כבעלי עסק יש אופציה לספק להם את התוכן שמעניין אותם אז למה לא?

אם אני משווק דיגיטלי המקום הכי טוב עבורי להתבטא זה ב reels בפייסבוק ואינסטגרם או לחלופין בסרטוני טיקטוק או ב shorts של יוטיוב! כמשווק דיגיטלי אני יכול להגיע לקהל מאוד גדול שמתעניין בתכנים שלי, ליצור חשיפה גדולה לערוצים שלי וכך לייצר אוטוריטה חזקה. כל הפלטפורמות האלו מאפשרות היום בצורה הרבה יותר קלה לחדור פנימה לתוך הרשתות החברתיות של המשתמשים אף על פי שאנחנו לא חברים ממעגל ראשון או שני. וזה כמובן לא רק למשווקים דיגיטליים אלא נכון לכל העסקים.

מי שלא הבין את זה עד עכשיו, הגיע הזמן להבין זאת. יצירת תכנים מעניינים שיוצרים עניין אצל המשתמש זה הדבר הכי חזק וחם עכשיו שאפשר לעשות בשיווק העסק. פשוט להוציא את הטלפון מהכיס ולצלם את עצמך או את העסק במצבים שונים, בסיטואציות שונות, מדבר על נושאים שונים.

איך עושים את זה נכון

ראשית, צריך להיות בעל יכולת עמידה מול מצלמה. יש המון סרטוני רילז או טיקטוק של אנשים שמנסים לעשות את המקסימום שלהם אבל זה לא עובד. במקרים כאלה אפשר ורצוי להביא פרזנטור. בסופו של דבר אם מדובר על פרופיל עסקי שרוצה לעשות כסף – אין שום סיבה לא להביא פרזנטור זה חלק מהוצאות השיווק של העסק.

שנית, חשוב מאוד לשמור על איכות צילום גבוהה ובחירת לוקיישן נכון. אם הוידאו או השמע רועד, מרצד, חשוך, רועש, וכדומה אז יש צורך לצלם מחדש. חשוב להיות מאוד ביקורתי בעניין הזה כי מדובר על עסק ולא על גאג בין חברים. מקצועיות תשדר שהעסק מקצועי ויש על מי לסמוך.

ודבר אחרון, יש להוסיף כתוביות לוידאו. המון אנשים צופים בוידאו בלי שמע. ברגע שאין שמע ואין יכולת להבין את הוידאו מהר מאוד ידפדפו את הסרטון. זה פוגע בעסק פעמיים. פעם ראשונה, בגלל שהפסדנו מישהו שיכל להפוך לעוקב. ופעם שניה בגלל שהאלגוריתם עלול ללמוד על אנשים שמאוד היו מתעניינים בתוכן שלנו אבל לרוב צופים בוידאו ללא שמע שאנחנו לא מעניינים אותם. אסור שדבר כזה יקרה כי לתקן את הרושם שיש לאלגוריתם על העסק והקהל שלנו לוקח זמן רב.

מאמר זה נכתב על ידי ג'ומו.

הוסף תגובה