5 חוקים שחשוב לשמור כאשר מעצבים פוסט לרשת חברתית

היום הרבה בעלי עסקים עושים עבור עצמם את עיצוב הפוסטים לרשתות. בין אם זה בתוכנה כמו קאנבה ובין אם זה בתוכנה מקצועית יותר או מקצועית פחות כדאי לדעת שיש חוקים שכדאי לשמור. במאמר זה נעבור על הכללים שחשוב לשמור כאשר עושים פוסטים מעוצבים לרשתות חברתיות.

מאמר זה נכתב על ידי מעצבים גרפיים מקצועיים.

5 חוקים שחשוב לשמור כאשר מעצבים פוסט לרשת

  1. קונטרסט – קונטרסט הוא הניגודיות שבין אלמנט לרקע שלו. כאשר הניגודיות נמוכה יהיה קשה לזהות את האלמנט כי הרקע "יבלע" אותו. ואילו כשהניגודיות גבוהה אז הרבה יותר קל לזהות את האלמנט. כאשר מדובר על טקסט אז בניגודיות גבוהה הטקסט יהיה משמעותית יותר קריא ובולט.  לכן זכרו תמיד לשמור על ניגודיות גבוהה באלמנטים החשובים בפוסט שאתם רוצים להבליט.
    כמובן, שלא כל אלמנט יש צורך להבליט, ההיפך, יש אלמנטים (בעיקר קישוטיים) שנרצה שיבלעו חלקית.
  2. היררכיה – כשמדברים על היררכיה מתכוונים בד"כ על טקסטים. חשוב שתשמר היררכיה במבנה הגיוני ולפי ההיררכיה מתאימים את הגדלים של הטקסטים.  לדוגמא במבנה שבו יש כותרת ראשית – כותרת מישנית – טקסט של הפסקה – כפתור לפעולה. 
    אז לפי הסדר הזה יהיו גם הגדלים של הטקסטים. אסור לדוגמא שטקסט של כותרת מישנית יהיה גדול יותר משל כותרת ראשית.
  3. מרווח – חשוב לתת לאלמנטים ספייס. כאשר לא נותנים לאלמנט בעיצוב את הספייס אז הכל מרגיש דחוס, צפוף ולא נעים לעין. לכן תמיד כדאי לשחק עם הגדלים של האלמנטים ולנסות להקטין. עד שהגודל הנכון של האלמנט מתגלה. 
  4. קיבוציות – כשיש מספר אלמנטים שיש בניהם קשר מסוים – יהיה נכון לקבץ אותם ולשים אותם בסדר מסוים ובאיזור מסוים בעיצוב. אם לדוגמא יש שתי פסקאות של טקסט שהן קשורות זו לזו. אז יהיה נכון לשים אותן בשמיכות זו לזו. זה יכול להיות אחת מתחת לשניה או אחת ליד השניה. יהיה נכון שהרקע יהיה זהה לשתיהן בשביל לשמור על התחושה שהן באותו קונטיינר. אם לעומת זאת ישנה הפרדה ברורה בניהם על ידי קו מפריד או רקע שונה או מיקום שהוא לחלוטין שונה (לדוגמא באלכסון זה לזה) אז למעשה אין שום קשר בין 2 הפסקאות וכך גם הקורא מפרש את העיצוב.
  5. זרימה – חשוב להבין שהקורא תמיד סורק את הדף מהפינה הימנית העליונה אל הפינה השמאלית העליונה ואז יורד באלכסון אל הפינה הימנית התחתונה אל הפינה השמאלית התחתונה. כלומר הוא עושה צורה של Z הפוכה. 
    לכן, צריך להתאים את העיצוב לפי זרימת הקריאה הזו. חשוב שזו תהיה זרימה וסדר שיש בהם היגיון מסוים. החשיבה צריכה להיות "מה הדבר הראשון שאני רוצה שהצופה יראה" סביר להניח כותרת, או תמונה כלשהי. וגם "מה הדבר האחרון שאני רוצה שהצופה יראה" סביר להניח כפתור קריאה לפעולה.

סיכום
בשביל לעשות עיצובים מנצחים חשוב לשמור על 5 החוקים האלה! כל עוד תשמרו על החוקים האלו אז בטוח יהיו לכם עיצובים מרשימים מאוד והפרופיל שלכם יבלוט מעל הפרופילים של המתחרים!
ואם אתם רוצים עיצוב פוסטים לרשתות מקצועי מאוד תוכלו לפנות לתן-בוסט – סוכנות דיגיטל שמומחית בכך.

הוסף תגובה