תוכנות מומלצות למחשב

תוכנות מומלצות למחשב

כשאנחנו רוכשים מחשב חדש, לרוב נקבל אותו עם תוכנות בסיסיות. קרי, נקבל אותו עם מערכת הפעלה, ועוד תוכנה או שתיים בסיסיות וזהו. את שאר התוכנות נצטרך להתקין בעצמנו. מדובר בעבודה לא מסובכת, אך חשוב לדעת אילו תוכנות רלוונטיות וחיוניות ועל אילו תוכנות אפשר לוותר היום. 

במאמר זה, אנחנו נציג בפניכם שורה של תוכנות מומלצות למחשב כולל המלצות לאנטי וירוס חינמי שיכול להגן על המחשב שלכם מפני וירוסים, רוגלות ופרטים אחרים. לפני כן, אנחנו נסביר בקצרה מספר נקודות לגבי תוכנות ויישומים באופן כללי בהם אפשר להשתמש במחשבים היום.

מה צריך לדעת על תוכנות ויישומים למחשב?

לפני שאנחנו מתחילים להוריד תוכנות למחשב, עלינו לשים לב למספר נקודות:

  • נקודה ראשונה – באיזה מחשב מדובר. למחשב ביתי, אין שום מגבלה של תוכנות או יישומים אחרים. לעומת זאת, כשמדובר על מחשב עסקי, מחשב של עבודה, מאוד ייתכן שיהיו מגבלות מסוימות שימנעו מאיתנו להתקין תוכנות שונות, זאת במטרה לשמור עליו ולמנוע מעובדים להתקין עליו כל תוכנה שהם רוצים. 
  • נקודה שנייה – בעיקרון, יש דרגות שונות של תוכנות להורדה והתקנה. ישנן תוכנות שאפשר להתקין אותן בחינם באופן מלא, יש כאלה שניתן להתקין אותן בחינם באופן חלקי, כלומר לא כל הפונקציות בתוכנה פתוחות בגרסה זו, וישנן תוכנות שניתן להתקין אותן לתקופת ניסיון ואחריה יש לרכוש אותה. כמובן שיש גם אופציה לרכוש את התוכנה במחיר חד פעמי או במחיר מנוי שמתחדש כל שנה.
  • נקודה שלישית – היום יותר מבעבר, אפשר למצוא כלים שאינם מחייבים בהכרח הורדה למחשב. כלומר, תוכנות שניתן לעבוד איתן דרך אתרי אינטרנט או אפילו באמצעות אפליקציות שקיימות בחנויות מערכות הפעלה. רצוי לבדוק מה יותר משתלם לנו. 

אילו תוכנות אנחנו צריכים במחשב שלנו?

אנטי וירוס – התוכנה הראשונה כאמור שעלינו להתקין במחשב שלנו הוא אנטי וירוס. אנחנו יכולים למצוא אפשריות שונות, כאלה המוצעות לנו באופן חינמי וכאלה שאנחנו יכולים להוריד ולהתקין לתקופת ניסיון. למשל, אנחנו יכולים למצוא אנטי וירוס של AVG, נורטון, מקאפי ועוד. 

אופיס – תוכנה אחרת החיונית היום בכל מחשב, היא אופיס. מדובר על חבילה של תוכנות הכוללות בין היתר מעבד תמלילים, גיליונות נתונים, תוכנה לפיתוח מצגות ועוד. אנחנו מכירים אופיס של מיקרוסופט, אך אפשר למצוא גם תוכנות דומות אחרות, חינמיות, המבוססות על קוד פתוח. 

תקשורת – הכוונה לתוכנות ויישומים המאפשרים לנו לנהל שיחות דרך המחשב, בין אם זה בטקסט ובין אם זה בוידיאו. בין היתר, אפשר למצוא תוכנות כמו סקייפ, זום, וכן אפשר למצוא גרסה של ווטאסאפ למחשב. 

וידיאו/תמונות – בעיקרון מערכות הפעלה מגיעות עם תוכנות מותאמות להצגת סרטים, סרטונים ותמונות, אך אפשר למצוא תוכנות מתקדמות יותר שיכולות לשרת אותנו. מדובר על תוכנות שניתן בעזרתן לא רק להציג אלא גם לערוך את הוידיאו או את התמונות. בין היתר אפשר להשתמש בתוכנת PAINT, COLLAGE MAKER  ועוד. 

מסמכים – מלבד תוכנת וורד, הרי שאנחנו צריכים תוכנה בעזרתה אפשר לקרוא מסמכים מסוגים שונים, למשל תוכנה לקריאת PDF. 

כיווץ ופתיחה של קבצים – הכוונה לתוכנות כמו WINZIP המאפשר לנו לכווץ קבצים או לפתוח קבצים מכווצים. 

אם אתם מעוניינים על עוד תוכנות מומלצות, אתם מוזמנים לפנות לאתר PCPRO, שם תוכלו למצוא עוד מידע רב בנושא. 

הוסף תגובה