וטרינר בגן יבנה – חשיבות האבחון הווטרינרי

כל מי שמגדל חיית מחמד בגן יבנה והסביבה זקוק ל- "משענת" הרפואית הטובה ביותר על מנת לאבחן בעיות רפואיות באופן ממוקד, וע"י כך להעניק את הטיפול ההולם והספציפי לבעיה שנוצרה. כיצד תזהו שירות איכותי שכזה? להלן סקירה מקוצרת של כמה מהשירותים היותר מרכזיים שכל וטרינר בגן יבנה אמור להציע לכם במרפאתו.

בדיקות שאינן פולשניות

בעיות פנימיות עשויות להתבטא בתסמינים שונים ומשונים אצל חיות המחמד, החל מאי נוחות, רגישות יתר למגע, היעדר מצב רוח, חום גבוה, שלשולים ועוד. על מנת לבדוק את הזהות הפתולוגית של הבעיה ממנה סובלת חיית המחמד שלכם, הווטרינר יכול להשתמש באמצעי הדמייה למיניהם. חשוב לבחור וטרינר בגן יבנה אשר מחזיק בקליניקה שלו את המגוון הרחב ביותר של אמצעי ההדמיה עבור בדיקות שאינן פולשניות, זאת על מנת לאפשר את הרווחה הבריאותית של חיות המחמד תוך הימנעות מניתוחים שלא לצורך ובמידת הצורך, לנתח בדיוק במיקום הנדרש. מבין האמצעים השונים ניתן למצוא את האולטראסאונד, הרנטגן והפלואורוסקופיה והאקו-דופלר.

בדיקות נוספות שאינן פולשניות הן בדיקות המעבדה, שמתבצעות במרפאה הווטרינרית ע"י הווטרינר עצמו או עוזריו הטכניים. בדיקות המעבדה המבוצעות כוללות ספירת דם, ביוכימיה, בדיקת שתן, צואה, משטחי גרון, תרביות תאים וגם מיקרוסקופיה לפענוח ביופסיות וספירת דם וויזואלית. ניתן אף לבדוק את ריכוזם של הורמונים שונים בדם וע"י כך לגלות בעיות בבלוטת התריס, תפקודי כבד ועוד.

בדיקות פולשניות למחצה

ציוד חובה שעל כל וטרינר בגן יבנה להחזיק הוא האנדוסקופ. בדיקה זו כוללת החדרת סיב אופטי שבקצהו מצלמה זעירה אל חללי הגוף של חיית המחמד, על מנת לראות באופן וויזואלי שאינו הדמייתי את שלמות הרקמות, זיהוי פצעים ודימומים שונים או איתור חפצים זרים שנשאפו או נבלעו. אנדוסקופים משוכללים מגיעים גם עם אמצעים לביצוע שליפות של עצמים זרים ממקומם במקום לנתח, ובמידה ומדובר ברקמה פגועה או חשודה, ניתן אף לקחת באמצעותם דגימות לביופסיה בו במקום.

אבחון מניעתי

לעיתים רבות עשויה להתחולל מחלה בגופה של חיית המחמד אך זאת ללא סימפטומים עכשוויים, שלמעשה יתבטאו בעתיד ללא טיפול נאות. לאבחון הווטרינרי המוקדם חשיבות רבה במניעת ההתפרצויות הללו. האבחון המניעתי מתבצע באמצעות בדיקות דם שגרתיות וזיהוי ממצאים שמרמזים על חסרים בתזונה וזיהומים אפשריים (ויראליים או חיידקיים). רצוי לחפש  וטרינר בגן יבנה אשר מציע במסגרת שירותיו גם מרפאת שיניים מתקדמת לשם ביצוע בדיקות שיניים שוטפות לחיית המחמד וע"י כך להימנע מבעיות שיניים וחניכיים מבעוד מועד.

הוסף תגובה