אימון עסקי או אימון אישי – זה לא רק ספורט!

בחמש שנים האחרונות זוכה תחום האימון לצמיחה מטאורית בארץ ובעולם,  עשרות בתי ספר וקורסים לאימון נפתחים, מנכל"ים ובעלי עמדות בחירות מחזיקים מאמן עיסקי צמוד, אנשים שעוברים תהליכי ישנוי מקצועי שוכרים מאמן, והתופעה אף מתרחבת לאימון זוגי, אישי ומשפחתי.. לא מדובר בתרגילי כושר גופני, אלא בתהליך שמטרתו להוביל את המתאמנים להפקת המירב והמיטב מחייהם להשיג חיים מספקים יותר.

 אני מזמינה אותכם לשאול את עצמכם מספר שאלות:

האם אני מחויב להפיק את המקסימום מחיי? האם מטרות חי ברורות לי? מה האתגר המרכזי בחי היום? מה הדברים שעשיתי בעבר והפסקתי? מה הדברים שתמיד רציתי לעשות ולא עשיתי? האם אני יודע מהם עקרונות חיי? האם אני פועל בהתאם למטרותיי? האם אני מרוצה מהיחסים שלי עם בני משפחתי ? עם חברי? מהם שלושת הדברים המספקים ביותר שאני הולך לעשות ב- 10 שנים הבאות?

מי ששואל מה נדרש לו בכדי להשיג את כל אלה, מוזמן להכיר – האימון. 

האימון

האימון הוא הזדמנות ליצור חיים, מי שבוחר להתאמן בוחר לקחת אחריות על חייו. ליצור אפשרויות חדשות, לעצב ולכוון את החיים בתאם לחלומות מאווים ושאיפות ולהפיק תוצאות. תהליך האימון מאפשר למתאמן להתבונן על חייו ופעולותיו, ולכוונם ליצירת העתיד.

האימון, (coaching) התפתח לפני כ- 25 שנה בארה"ב ובעשור האחרון הגיע גם לארץ. האימון צמח מעולם הספורט לעולם העסקים תחילה והתרחב לחייו האישים של הפרט, לאנשים המעונינים לשפר את איכות חייהם. מטרת תהליך האימון היא להפיק מהמתאמן ביצועים טובים יותר. כשם ששחקן במגרש הספורט נדרש  למאמן שיעזור לו להגיע להישגים מאקסימליים, כך בכל תחום אחר בחיים, מקצועי או אישי, המאמן יסייע למתאמן להפיק תוצאות טובות יותר.

בחמש שנים האחרונות תפס תחום האימון תאוצה, ואנו עדים למגמת עליה הולכת וגוברת הן במספר בתי הספר שמלמדים אימון, בכמות המאמנים ובכמות האנשים הבוחרים להתאמן והן באסכולות האימון השונות. כיום קיימים מאות בתי ספר בעולם וכמה עשרות בארץ.

 למרות המגוון באסכולות ומתודות לאימון, ישנה הבחנה המוסכמת בין שני סוגי אימונים המוסכמת בקהילת המאמנים. אימון עסקי (Business coaching ) מתמקד באימון מנהלים, בעלי עסקים, בפיתוח וצמיחת העסק. והאימון האישי (Life coaching) לצמיחה אישית עוסק בחייו הפרטיים של האדם.  אנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם באימון האישי (Life coaching) בוחרים להתאמן על מגוון נושאים, מציאת זוגיות, יחסיים בני זוג , יחסי הורים ילדים, התפתחות אישית, שינוי קרירה, התפתחות מקצועית וכד'. האימון עסקי (Business coaching ) עוסק בהקמת עסקים, פיתוח עסקים, תמיכה במנהלים ובעלי עסקים קטנים כגדולים. ישנם מגוון נושאים בהם בעלי עסקים ומנהלים בוחרים להתאמן החל מפתיחת , הקמת עסק, התרחבות, השגת לקוחות, שיוני שיטת ניהול, הגדלת רווחים, בניית  חזון וכד'.

באופן כללי, בשני סוג האימון, האישי והעסקי, ניתן לומר כי האימון הוא אסטרטגיה להגשמת חזון. רוב תהליכי האימון מתמקדים בבניית חזון לאן אני רוצה להגיע, בהצבת מטרות, גיבוש יעדים ומציאת האסטרטגיה, הדרך האפקטיבית ביותר למתאמן להשיגם.  גם בנקודה זו יש מגוון תפיסות אימוניות בתפיסה בה אני עובדת,  באומרי מציאת אסטרטגיה, לא מדובר בתוכנית פעולה, או תכנית עבודה כפי שאנו מכינים בארגונים. אלא, בבחינה מעמיקה משותפת של  המאמן והמתאמן, בערכיו, בכוונות חייו ובחוזקותיו של המתאמן אשר באמצעותן יגשים את מטרותיו ובסילוק מכשולים, חסמים אשר מונעים מהמתאמן להגשים את מטרותיו. חשוב לציין שהאימון אינו טיפול. 

הוסף תגובה