מה אומן צריך לדעת כדי להבטיח את ההצלחה שלו?

אומן הוא אדם שנמצא בעמדה מאוד רגישה. צריך להבין את המורכבות של העמדה שבה הוא נמצא ואת הסכנות הטמונות בעמדה הזאת, אחרת אנחנו עדים לקריירות קצרות שמסתיימות בצניחה חופשית ובהרבה מקרים במוות מסמים או מהסתבכויות אחרות. וויטני יוסטון, מייקל ג'קסון, ג'ניס ג'פלין, ג'ון לנון, מרילין מונרו, דודו טופז, והרשימה היא מאוד ארוכה לצערינו לא הגיעו לשיבה טובה. כך שההצלחה והתהילה כאשר אתה בצמרת היא ללא ספק מסוכנת אם אינך יודע ממה להיזהר או יותר נכון ממי להיזהר, אך על כך בהמשך..

אומן מצליח מעביר רעיונותיו דרך האומנות ובכך משנה את העולם במקצת. ריקודים חדשים מומצאים לשיריו, והמילים, שנקלטים אחרי שהמוזיקה שלו כבשה את הקהל, מעבירים רעיונות חדשים, מפיחים תקוות, או כל מיני השפעות אחרות על הקהל שלו. " אני ואתה נשנה את העולם" של אריק איינשטיין, "דמיין שכל האנשים חיים בשלום" של ג'ון לנון, ילוו אותנו גם בדורות הבאים וייצרו את הלך הרוח של אפשר לשנות, אפשר שיהיה כאן יותר טוב על כדור הארץ.

שירים חיים הרבה מעבר לתקופת הזמן שהאומן חי בגופו, יש להם נצחיות פוטנציאלית שאינה תלויה בגוף. בזכות היכולת האומנותית שלו האומן מסוגל לתקשר את הרעיונות שלו לקהל ולהשפיע בכך על אנשים רבים. אומנות עוברת בערוץ אסתטיקה שהיא רמה מאוד גבוהה של תקשורת. אסתטיקה מושכת ומעלה את הרצון של הקהל להקשיב לאומן. לכן אומנות שלא כמו מכירות, זורמת אל הקהל בצורה חלקה ללא מחסומים והתנגדות מצד הקהל. הקהל פתוח להקשיב, הוא רוצה את האסתטיקה וההנאה המתלווה אליה.

עם ההצלחה של אומן מגיעים דברים נוספים. האומן חזק באומנות שלו אך אינו חזק בדרך כלל בתחומים חשובים אחרים, כן הוא צריך אנשים אחרים שיעזרו לו והוא למעשה תלוי בהם במידה זו או אחרת.  

הראשון ביניהם היא הסוכנות שמייצגת אותו ומוכרת אותו בעולם התעשייה, כמו כן יש תחומים נוספים שהוא צריך בהם את העזרה: יחסי ציבור, עיתונות ומדיה בכלל, אנשי במה במקצועותיהם השונים, רואה חשבון, עורכי דין ועוד.

יש אנשים שיש להם מניעים טובים עבור אחרים ויש מיעוט של אנשים שהמניעים שלהם יותר טובים עבור עצמם אך פחות טובים עבור אחרים. הם יכולים להיות אנשי מקצוע שנותנים שירות לאומן, והאומן אם הוא אינו מסוגל להבחין בהם מוקדם הוא עלול ליפול כתוצאה מהקשר איתם  והם עלולים לגרום למפלתו.

ל. רון האברד, פילוסוף ומייסד דת הסיינטולוגיה ידע שיש צורך לשקם את האומנים כמו גם לצייד אותם בידע חשוב שיתרום להצלחתם ולהישרדותם. הוא פיתח שיטות רבות לעזור לאמנים. הוא חקר וגילה שישנן 12 תכונות שבעזרתן אפשר לזהות אנשים חברתיים, ו 12 תכונות שבעזרתן אפשר לזהות אנשים אנטי-חברתיים.

 "לעתים קרובות ניתן לראות שבמיוחד האומן מהווה מגנט לאנשים בעלי נטיות אנטי-חברתיות שרואים באומנות של משהו שחייבים להרוס, ומנסים לבצע את זה במסווה של 'חברים'". (מתוך החוברת הגורם לדיכוי) 

 האבחנה הזאת חשובה כיוון שמסביב לאומן יידבקו אנשים מהסוג הזה שעלולים להכשיל אותו, לכן אומן כדי להבטיח את ההצלחה שלו חייב לדעת את התכונות המזהות, כדי שהוא ידע לבחור את האנשים שיעזרו לו באמת ולא יטעה ויבחר באנשים שיקשו עלי את הדרך, במסווה של "חברים".

 אני מאוד ממליץ לכל אומן להקדיש 4-5 שעות ולעשות את הקורס הגורם לדיכוי שניתן באינטרנט חינם.

 אומנים הם אנשים מאוד חשובים הם צריכים עזרה אמיתית מאנשים חברתיים שמעוניינים בהצלחתם.

הוסף תגובה