קרן אהרוני לאמנות ומנהיגות בניהולו של עמוס אהרוני

קרן אהרוני לאמנות ומנהיגות קרן אהרוני לאמנות ומנהיגות נוסדה ע"י עמוס אהרוני בכדי להעלות את נושא המנהיגות הפוליטית על סדר היום החברתי, וכדי לעודד יצירה ישראלית מקורית בהיבטים הקשורים למנהיגות.

הקשר בין יצירה אמנותית ומנהיגות מהווה מבחינת הקרן אמצעי תרבותי לקידום המודעות לנושא וכלי לשימור המורשת של ראשי ממשלה בישראל.

עמוס אהרוני מאמין שהחברה הישראלית צריכה להשקיע משאבים בהכשרת דור העתיד של המנהיגות בישראל. בהתאם לכך, הקרן פועלת כדי לקדם את המודעות לנושא בשיח הציבורי, וכדי לשפר את התדמית של המנהיג הפוליטי בעיני הציבור הישראלי.

בהקשר זה, בניהולו של עמוס אהרוני הקרן מרכזת החל משנת 2001 את "אוסף ראשי ממשלת ממשלת ישראל" ומעודדת מעורבות של אמנים צעירים במטרה להרחיב את היצירות באוסף. כמו כן, הקרן ייסדה בשנת 2002 את המכון למנהיגות פוליטית אשר יזם את "התוכנית למנהיגות פוליטית" במסגרת לימודי תואר שני בחוג למדע המדינה באוניברסיטת תל אביב.

עמוס אהרוני, איש עסקים ישראלי, מאמין שאמנות יכולה להוות חוליה מקשרת בין תרבות לפוליטיקה. ביוזמתו האישית הוא מטפח אוסף אמנות ישראלית המציג כ-100 יצירות של ראשי ממשלה בישראל. אוסף ראשי ממשלה מייצג מבחינתו אמצעי לשימור המורשת של מנהיגות בישראל ויכול להעיד היסטורית על התפתחות הדינאמיקה הפוליטית בישראל. בהתאם לכך, עמוס אהרוני מוכן לסייע בקידום ומימון פרויקטים אמנותיים אשר יגרו אמנים צעירים ויהוו פלטפורמה המעודדת הבעת דעה פוליטית והתייחסות חברתית באמצעות אמנות.

כמו כן, עמוס אהרוני מניח כי חשוב שהחברה הישראלית תדע להכשיר ולטפח הון אנושי אשר יוביל בעתיד את התהליכים הפוליטיים במדינה. עבודותיהם של אמנים ידועים רבים, כגון אורי ליפשיץ, יגאל תומרקין, יצחק ימין, אמנון דוד ער, דניאל סרחיו, אורי הופמקלר, איוון שוובל, אילן איטח, בתיה לישנסקי ואחרים, הינם חלק מהאוסף ראשי ממשלה.

הוסף תגובה