אבחון עסקי או ייעוץ עסקי? האם זו השאלה?

אבחון עסקי הוא תהליך בדיקה קצר הבוחן את כלל מרכיביו של עסק ותיק , קיים חדש או בהקמה.

עוד בשלב הרעיון העסקי, אבחון עסקי הוא כלי רב עוצמה המאפשר לקבוע באופן מדוייק את הדרכים בהן ניתן לשפר את ביצועי העסק. אבחון עסקי הוא שיטת ניתוח באמצעותה נבחנים כל מרכיבי העסק באופן אובייקטיבי ובלתי תלוי . בסופו של אבחון עסקי מתקבל דו"ח תוצאות מפורט המשקף את מצבו האמיתי של העסק הנבדק בין אם הוא עסק חדש או ותיק.

ייעוץ עסקי הוא התהליך שבא בעקבות האבחון העסקי ובמידת הצורך. ייעוץ עסקי יכול להיות קצר או ארוך טווח 
ייעוץ עסקי ע"י יועץ עסקי מקצועי ומיומן יניב לרב תוצאות מעולות.  לרב יועץ עסקי מיומן פותח כל תהליך ייעוץ  באבחון עסקי כך הוא כול לדעת את מצבו האמיתי של העסק ולייעץ בהתאם

אבחון עסקי מבצעים לפני ייעוץ עסקי, אימון עסקי ואף לפני כתיבת תכנית עסקית. יותר ויותר יועצים עסקיים מתחומים שונים מפנים את לקוחותיהם למרכזי אבחון עסקי אובייקטיביים במטרה לקבוע כיצד עליהם ליעץ .
המרכז הישראלי לאבחון עסקי הוא דוגמא טובה למרכז אבחון המבצע אבחון עסקי בלתי תלוי אליו ניתן לפנות באופן פרטי או בהפניית יועץ עסקי , רואה חשבון , עורך דין מאמן אישי ובעלי מקצוע מעולם העסקים.

ניתן לעשות הקבלה בין אבחון עסקי לצילום רנטגן . האבחון הוא שיקוף של מצבו העסק. השיקוף הוא אובייקטיבי ואיתו ניתן לפנות ליועץ עסקי, אימון עסקי  למט"י ולגורמי ייעוץ נוספים. כאשר מגיעים ליעוץ עם תוצאות האבחון הדבר דומה לפנייה לרופא מומחה כשבידיך צילומי הרנטגן. אין ספק שעבודתו של הרופא תהיה קלה יותר ומדויקת יותר ובאמצעות הצילום יוכל להמליץ על המשך הטיפול. כך קורה גם לאחר ביצוע אבחון עסקי ליועץ מידע מדוייק אודות מצב העסק וכך ניתן להתחיל בתהליכי שיפור העסק באופן מיידי.

אבחון עסקי מבצעים לפני פניה ליעוץ עסקי אך הוא אינו תחליף . יועץ עסקי מקצועי ומנוסה הוא נכס חשוב לכל עסק.

לצד זה, אבחון עסקי מאפשר לקבוע האם באמת יש צורך ביועץ ובמידה וכן, איזה? תחום היעוץ העסקי הוא רחב ופנייה ליועץ הנכון עשויה לקבוע את גורלו של העסק. ייעוץ עסקי , אימון אישי או עסקי , ייעוץ שיווקי , ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ ארגוני הם כולם חשובים ובעלי ערך אך רק במידה וניתנים במקום הנכון ולעסק שצריך את זה.

על כן, אבחון עסקי הוא צעד חשוב שמטרתו היא לאפשר לכל עסק לבצע בדיקה אובייקטבית המשקפת את מצבו האמיתי של העסק ואת הפעולות שיש לנקוט על מנת לשפר את תפקודי העסק. יעוץ עסקי יאפשר ליישם את הפעולות הדרושות באופן מקצועי ויעיל.

אמיר ברמלי 
המרכז הישראלי לאבחון עסקי

הוסף תגובה