אורחים מפתיעים אותכם? אל דאגה, תוך 10 דקות יש לכם ארוחה מוכנה!

אורחים מפתיעים אותכם? אל דאגה, תוך 10 דקות יש לכם ארוחה מוכנה!

לא פעם קורה שאנו מוצאים את עצמנו במצב שבו צריך לתקתק ארוחה מעכשיו לעכשיו. פתאום  חברים התקשרו בהפתעה והם באים לבקר, או שנגמרו הפתיתים ואתם חייבים להכין ארוחת צוהריים ואולי בכלל החלטתם להצטרף בספונטניות למסיבה אצל השכנים ואין לכם בקבוק יין או עוגה מוכנה שאתם יכולים להביא. בדיוק לשם כך הכנו לכם רשימת מתכונים שסופר קל להכין!

חברים טבעונים? קטן עליכם

יש מי שנלחץ מטבעונות, לא בטוח מה לבשל, ובמה להשתמש אבל האמת שלא מדובר באיזו משוואה מתמטית קשה לפיצוח ועוד יותר אם ביקרתם במזרח והייתם בהודו. תוכלו להכין לחברים שלכם תוך 10 דקות מתכון של דאל מהמם! מדובר במנה מזינה וטעימה שממש לא צריך לטרוח שעות כדי להכין אותה, ותוך רבע שעה הדאל שלכם יהיה כבר מוכן ומזומן.

מה שכן, תוכלו בהחלט לצוות את הדאל שלכם אל מנה של אורז בר או לבן, שכן השניים הללו מהווים שילוב מהשמיים. אחרי שהתחלת בהכנת האורז, זה הזמן לקצוץ ולחתוך ירקות: בצל, כמה שיני שום, גמבה ועגבניות, חתכו הכול לרצועות וזרקו פנימה למחבת עם שמן קוקוס. בזמן שהירקות שלכם על האש הוסיפו קרם קוקוס, גרגירי חומוס מקופסה, עדשים כתומות וגם אפונת גינה (אפשר גם קפואים).

הוסיפו מים, הרתיחו ובשלו בחום נמוך, הכניסו כוסברה קצוצה לתבשיל שתתן לו את הטעם האמיתי ותבלינים שייקחו אתכם ישר אל הודו הרחוקה. בשלו עוד מספר דקות והגישו לחברים שלכם על הר קטן של אורז, הם יעריכו זאת מאוד.

סלט שעועית בניחוח תאילנדי

אם במזרח עסקינן אז הרי לכם עוד משהו שיוצא תחת הידיים האסייתיות. אומנם סלטים הם מאכל שממש קל ומהיר להכין אבל הסלט הזה קבע שיא משל עצמו. הסוד הוא להכין כמות גדולה של רוטב שתוכלו לשמור בצנצנת בקירור לפחות שבוע ימים. קצת דבש, חומץ אורז, שמן שומשום, בזיליקום יבש, חמאת בוטנים, שום, שמן צ'ילי ומעט מלח ויש לכם רוטב מהסרטים.

נערו היטב את כל המרכיבים והכניסו למקרר. עכשיו תתחילו לתקתק את הסלט: הכניסו חבילת אטריות שעועית למים רותחים כשתי דקות, סננו ושטפו במים פושרים. אליהן תוסיפו רצועות גזר דקות, מלפפון ירוק בקליפתו, גמבה פרוסה דק דק, מקלות סלרי, קצת עלי כוסברה ותבלו עם מעט צ'ילי חריף. על כל הטוב הזה שפכו את הרוטב בנדיבות וערבבו היטב. למעלה הוסיפו בוטנים קלויים והרי לכם ארוחה סופר מהירה.

לכו על קלסי: פיצה 

אומנם פיצה היא לא מהמזרח אלא דווקא מאירופה אבל בכל זאת מדובר באחד המאכלים האהובים בעולם וזה ממש לא במקרה. הפיצה החמה כובשת אותנו מיד עם צאתה מהתנור. אבל כדי להכין את הבצק עבורה דרושה לא מעט עבודה הכוללת: התפחה של הבצק בין פעם לפעמיים, לישה חזקה וטובה ורידוד הבצק כך שיהיה דק. מעליו יגיע רוטב עגבניות טרי שגם עליו עמלתם מעל הגז. אך לנו יש סוד איך תוכלו לקצר תהליכים, כך שתוכלו להגיש את הפיצה מעשה ידיכם תוכלו להגיש לאורחים בתום עשרים דקות. 

בעקרון אתם צריכים להכין פעם אחת כמות גדולה של בצק וחלק ממנו להקפיא. כך שברגעים כאלו ממש, כשמפתיעים אתכם לחלוטין, תוכלו לשלוף את הבצק, לבשל בזריזות רוטב עגבניות טרי ולפזר בנדיבות גבינה צהובה או מוצרלה- מה שיש לכם במקרר. תוך דקות בודדות פיצתכם תהיה מוכנה, טעימה ומשובחת מתמיד. אם מכל סיבה שהיא לא צלחתם במשימה כי לא היה לכם בצק או שבדיוק נגמרה הגבינה תמיד תוכלו להזמין פיצה באר שבע, ולהמתין לפיצתכם הטעימה שתגיע עד לפתח ביתכם.

הוסף תגובה