איזה דוד שמש מומלץ – מדריך וסקירה לקונים

איזה דוד שמש מומלץ – מדריך וסקירה לקונים

דוד שמש הוא אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל, אבל עדיין צריך לדעת איך לבחור אותו. בנוסף, כדאי להכיר את ההבדלים בין סוגים שונים של דודי שמש ובעיקר להתאים אותם לאופי הצריכה ולמספר הנפשות במשפחה

דוד שמש מומלץ יהיה בדרך כלל אמין יותר בהשוואה למכשירי חימום אחרים שאין עליהם ביקורות חיוביות. את ההמלצות על הדוד ניתן לקבל מחברים, קרובים ובני משפחה. במקביל, כדאי להיעזר בידע מקצועי של מתקיני דודים ולפנות אל חברות שזו ההתמחות שלהם. במידת הצורך, ניתן גם להשוות בין שירותי התקנה ומכירה על מנת לרכז את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת ואולי אף לחסוך בהוצאות.

בחירת דוד לפי מספר הנפשות

הכי חשוב להתאים את גודל מכל המים של הדוד למספר הנפשות. כדי לדעת איזה דוד יתאים עבורנו, תודה עלינו לקחת בחשבון החישוב של 30 או 40 ל' מים חמים לאדם. זה אומר שאם למשל אנחנו משפחה של 3 או 4 נפשות, כדאי. לנו לבחור דוד שמש עם מיכל מים של 80 ליטר או דוד שמש  150 ליטר. במידה ומדובר על משפחה של 5 נפשות ומעלה, דוד המים המתאים ביותר יהיה כזה שיכול להתחבר למיכל של 200 ליטר ומעלה. 

דוד שמש מומלץ במחיר הוגן

עוד פרמטר שכדאי להתייחס אליו, כאשר משווים בין סוגי דודי שמש הוא כמובן המחיר. ראשית, עלינו להגדיר את מסגרת התקציב שעומדת לרשותנו, ולבחון גם את עלות ההתקנה ביחס לנגישות של הגג. ככל שהגג דורש מעורבות מורכבת יותר של בעלי מקצוע, כך מחיר ההתקנה יעלה. לאחר מכן כדאי לנו לתת עדיפות לדוד שמש שמיוצר על ידי חברה גדולה ומוכרת: אמנם העלות של דוד שמש מן הסוג הזה עלולה להיות מעט. גבוהה יותר, אך זו השקעה משתלמת בגלל שהחברה גם תעניק לנו תקופת אחריות ארוכה.

כך יודעים שמדובר בחברה מקצועית ואמינה

הבעיה מתחילה כאשר רוצים לבחור דוד שמש מומלץ אבל לא מכירים את ההבדלים בין החברות ואת השמות שלהן. כאן עדיף כמובן ללכת על בטוח עם דגמים של אור הטבע דודי שמש ואף לפנות אל החברה בכל מקרה של דילמה או התלבטות, אבל יש גם פרמטרים אובייקטיביים שיכולים לסייע.

בחירת דוד שמש לפי תו תקן

דוד שמש מומלץ יהיה כזה שיש לו תו תקן. המשמעות של תו תקן היא של דוד השמש נבדק ע"י מכון התקנים ועמד בקריטריונים המחמירים ביותר מבחינת בקרת איכות ובטיחות. בנוסף, תו תקן מעיד על כך שהחברה שעומדת מאחורי הדוד היא גורם מקצועי שניתן לפנות אליו על מנת לממש את תקופת האחריות. לכן, בחירת דוד שמש לפי תו תקן היא חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים שעלינו להפעיל.

בחירת דוד שמש לפי חומר בידוד

כמובן שכדאי לבחור דוד שמש גם לפי סוג חומר הבידוד שיש בתוכו. חומר הבידוד חשוב כי הוא קובע כמה זמן יישארו המים החמים בתוך המיכל, או האם נצטרך להפעיל מחדש את הדוד ולכן גם לצרוך אנרגיה חשמלית. כדי לדעת איזה סוג של חומר בידוד יש בתוך כל דוד שמש, אנחנו יכולים להתרשם מהמפרט הטכני המתואר על ידי היצרן.

דוד חכם עם ציפוי אמייל

דוד שמש חכם מאפשר לנו לתכנן מראש את זמני ההדלקה והכיבוי. הוא חוסך אנרגיה, ירוק ומומלץ גם בבתים קטנים וגם בדירות גדולות. לבסוף, כדאי שלדוד תהיה ציפוי אמייל כדי שהמים יהיו נקיים. 

הוסף תגובה