איך מתבצע תהליך התקנת דוד חשמל – שלב אחר שלב

איך מתבצע תהליך התקנת דוד חשמל – שלב אחר שלב

דוד חשמל מתאים לבניינים גבוהים במיוחד שבהם אין מספיק מקום להתקנת קולטים, לבתים ישנים עם גגות רעפים או כמובן אם לא רוצים להיות תלויים בשמש לכל אורך השנה. בנוסף, חשוב לדעת איך מתבצעת התקנה של הדוד כדי לחסוך בהוצאות ולהבטיח ביצועים מעולים

דוד חשמל הרבה פחות שכיח מאשר דוד שמש. במדינה עם אקלים חם וים תיכוני כמו ישראל, אין פלא שרובנו נעדיף מערכת סולארית שמאפשרת להפיק אנרגיה מהחום של השמש פחות או יותר לכל אורך השנה. מצד שני, לא תמיד זה רלוונטי ולכן חשוב להכיר גם את האופציה החשמלית.

מתי מתקינים דוד חשמל?

התקנת דודי חשמל רלוונטית בבניינים גבוהים במיוחד שבהם אין מספיק מקום להתקנת קולטים. האלטרנטיבה במקרים כאלה היא התקנת מערכת סולארית משותפת, אבל דוד חשמל הוא גם זול יותר וגם לא דורש את הסכמת שאר הדיירים. לשם השוואה, במקרים אחרים יכול להיות שנרצה להתקין דוד חשמלי כי הבית ישן ויש עליו גגות רעפים שלא משתלם לפרק אותם – או כמובן אם לא רוצים להיות תלויים בשמש. בוחרים אותו לפי נפח הדוד וחברת הדודים ואפשר גם להתייעץ עם מתקין מוסמך.

שלב ראשון: קניית הדוד

השלב הראשון בתהליך של התקנת דוד חשמל הוא כמובן בחירה נכונה שלו. את הדוד אפשר לקנות דרך אחת החברות שמשווקות אותו או ישירות דרך המתקין, כאשר ההבדל הוא במחיר ובאחריות: אם קונים את הדוד ישירות מהמתקין, מקבלים בדרך כלל אחריות מלאה גם על הדוד וגם על ההתקנה. במקרה של תקלה, כל מה שצריך לעשות הוא ליצור קשר עם המתקין ולבקש ממנו להגיע כדי לתקן אותה (כל עוד מדובר בתקופת האחריות כמובן).

שלב שני: בדיקת התשתית

בשלב הבא מבצעים את ההתקנה לפי סוג התשתית. אם גרים בדירה חדשה, כנראה שיש כבר תשתית מוכנה לדוד בתוך מסתור הכביסה. במידה והדירה ישנה או שאין בה תשתית מתאימה, המתקין צריך לבחור את המיקום האידיאלי. דודים בנפח של 60-80 ליטר, שמתאים ליחידים או לזוג, אפשר להתקין אפילו בתוך הבית – בעוד דודים גדולים יותר צריך להתקין בחוץ. 

שלב שלישי: התקנת התושבת

החלק החשוב שמחייב מעורבות של בעלי מקצוע עבור התקנת דוד מים חשמלי הוא התאמה של התושבת. היא אחראית על כך שהדוד יישאר במקום, שתהיה זרימת מים רציפה ושלא יתרחשו תקלות. התושבת חייבת להיות חזקה מאוד ולכן צריך לבחור לאיזה קיר בדיוק מחברים אותה. בנוסף, יש לוודא שהאחריות כוללת גם את התיקונים בדוד וגם בעיות עם התושבת.

שלב רביעי: חיבור הדוד 

השלב הרביעי הוא גם השלב האחרון, כי בו מבצעים חיבור בין דוד חימום חשמלי לבין מערכת המים והחשמל. החיבור צריך להתבצע לפי הנחיות הבטיחות ובאופן שעולה בקנה אחד עם ההוראות של יצרני הדודים. המחיר של ההתקנה לא כולל הדוד עצמו יהיה 800-1,000 ש"ח, בעוד על התקנה כולל הדוד נשלם 1,800-2,400 ש"ח לפי נפח הדוד בליטרים. 

מה לגבי מפסק חכם?

תהליך התקנה מלא מאפשר לשלב טכנולוגיה מתקדמת עם מפסק חכם לדוד. אפשרות אחת היא לחבר טיימר לדוד שבעזרתו ניתן לכוון את שעות ההפעלה המדויקות, בעוד אפשרות אחרת היא מפסק חכם עם תכונות של הפעלה מרחוק, חיבור לאפליקציה, מעקב אחרי צריכת החשמל ועוד. האביזר עצמו עולה 300-500 ש"ח וההתקנה יכולה להתבצע ללא תוספת תשלום. עם זאת, צריך לוודא שהאביזר מתאים לסוג הדוד ולאופי הצריכה. 

הוסף תגובה