מערכות חימום מים – בחירת סוג המערכת המתאימה עבורך

מערכות חימום מים – בחירת סוג המערכת המתאימה עבורך

מערכת חימום מים יכולה לעבוד באמצעות סולר, גז או חשמל ולהציע פתרונות שונים עבור קהל יעד בסקטור הפרטי והמסחרי. בשביל ליהנות מהיתרונות של מערכת מן הסוג הזה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע ולברר לגבי אפשרויות התקנה

השוואה בין סוגים שונים של פתרונות חימום מים היא חלק בלתי נפרד מההיערכות של כולנו לחורף. מלבד אנשים פרטיים שמחפשים את הפתרון הרלוונטי אליהם על מנת להבטיח זרימה של מים חמים בכל הברזים של הבית ועבור כל בני המשפחה, כדאי גם להביא בחשבון את ההבדלים בין הפתרונות הקיימים עבור קהל יעד מסחרי: החל מבעלי מפעלים ועד נציגי תחום החקלאות. 

מאפיינים של מערכות חימום מים סולאריות

מערכת חימום מים סולארית מאפשרת לחסוך בהוצאות. הסולר זול יחסית למקורות אנרגיה אחרים, הוא זמין ונגיש והוא גם מאוד בטיחותי. באמצעות מערכת סולארית לחימום מים ניתן לספק פתרונות לצרכים של בעלי בתים ודירות או גם למפעלים גדולים ומוסדות ציבור. בשביל ליהנות מהיתרונות האלה של מערכת סולארית מרכזית, מתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומבררים לגבי משך ההתקנה והעלות שלה. 

היתרונות של מערכת סולארית לחימום מים

לכל מערכת סולארית לחימום מים יש יתרונות אחרים. מערכת סולארית מרכזית לבניין מגורים משותף תתאים למשל לשימוש של כל הדיירים ולכן תחסוך עבורם בהוצאות, בעוד מערכת סולארית לחימום מים לשימוש מסחרי תצטרך להיות גדולה וזמינה לכל אורך השנה. חוץ מזה, קיימות מערכות סולאריות שמנצלות את אנרגיית החום והשמש כדי לחמם מים בכמויות גדולות עבור בתי מלון, בריכות ועוד.

מה יש במערכת החימום הסולארית?

מערכת סולארית לחימום מים כוללת חוות קולטי שמש מרכזית, שהתפקיד שלה הוא לבצע את החימום דרך מחליף חום צובר מים גדול או לחילופין הרבה דוודים. בנוסף, במערכת יש הפרדה בין המים שבתוך קולטי השמש לבין המים במעגל הצריכה. קודם מתקינים על הגג את קולטי השמש ואז מאפשרים להם לחמם את המים באמצעות קרני השמש. 

מאפיינים של חימום מים בגז

אחת הדרכים לחמם מים היא להשתמש בגז. היתרונות של הגז באים לידי ביטוי במיידיות גבוהה, בזה שאין הגבלת זמן והמים אף פעם לא נגמרים באמצע שמשתמשים בהם וכמובן המחיר המשתלם שנובע מזה שלא צריך להדליק את המערכת מראש. החסרונות הם ריחות לא נעימים, זרם מים חלש ומחיר המערכת. בנוסף, יש להביא בחשבון את הסכנה של מערכות חימום מים בגז בעיקר במקרים של דליפת גז.

הבדלים בין מערכות חימום מים בגז

יש כמה מערכות שונות של חימום מים בגז ולכל אחת מאפיינים אחרים. אפשרות אחת היא להתקין מחמם מים מהיר ומיידי, שמגיע עם חיישן שתפקידו להדליק מצת חשמלי ברגע שבו פותחים את המים החמים בברז. אפשרות שנייה היא להתקין דוד אגירה, שדומה מבחינת שיטת הפעולה שלו לשיטה שבה עובד דוד חשמל אבל במקום אנרגיה חשמלית יש מתחתיו מבער שפועל על גז. לשם השוואה, אפשרות שלישית היא להשתמש בתנורי הסקה משולבים שמופעלים על גז יש בהם משאבה שמספקת מים חמים גם להסקה וגם לברז. 

חימום מים באמצעות חשמל

ערכת סולארית לחימום מים יכולה להשתלב עם מערכת שמחממת את המים באמצעות חשמל. כמו כל דוד שמש שהוא גם דוד חשמלי, המטרה היא להציע גיבוי לימים קרים או לתקופת החורף. החיסרון הוא שהחימום באמצעות החשמל כמובן יקר יותר, אבל מערכת שמותקנת בצורה נכונה ועם קולטי שמש איכותיים יכולה לחסוך בהוצאות.

הוסף תגובה