איזה סוגי מרכזיות יש כיום?

איזה סוגי מרכזיות יש כיום?

לכל  בעל עסק, עסק גדול או עסק קטן, יש מערך תקשורת לצורך התנהלות מול לקוחות, מול ספקים, מול אנשי השיווק ועוד. כבר בתחילת המאה ועשרים הטלפון היה כלי חיוני והיווה חלק מהשירותים של כל בית עסק. כיום, בעלי העסקים מוצפים בהצעות רבות לרכישה של מרכזיות טלפוניות מסוגים שונים, שפע של הצעות העלולות לבלבל כל בעל עסק. סוגי המרכזיות הנפוצות ביותר הם מרכזיות הבנויות על תשתית פיזית ומרכזיותIP  המתבססות על רשת האינטרנט ועל התנהלות בענן.

בחירה נכונה של מרכזיית טלפונים לבית עסק תורמת להצלחה של בית העסק, למיתוג, לשירות לקוחות מקצועי ומאפשרת לעובדים סביבת עבודה יעילה ונוחה. לכן חשוב לבחור במרכזיית טלפונים מתקדמת וחכמה ולהתאים את המערכת לצורכים הייחודיים של בית העסק.

 בואו להכיר את סוגי המרכזיות הקיימות כיום

השוק מציע סוגים שונים של מרכזיות לבעלי עסקים, מרכזיה אנלוגית, מרכזייה היברידית,  מרכזייה דיגיטאלית מרכזיותIP  ומרכזייה בענן.

ההבדלים בין הסוגים השונים של המרכזיות באים לידי ביטוי בטכנולוגיה שעליה מבוססת המרכזייה, באופן ההתקנה ובעלויות.

מרכזיות דיגיטאליות אלו מרכזיות ששלטו עד לא מזמן בשוק. הן  מרכזיות הבנויות על גבי חומרה ותשתיות של קווי טלפון הקיימים בבית העסק. מרכזיות אלו מאפשרות להעביר מספר שיחות במקביל על קו אחד, אך הן חסרות גמישות מבחינת אפשרויות השדרוג בעתיד, אם וכאשר העסק יצמח והצרכים ישתנו.

מרכזייה אנלוגיות הן מרכזיות הנקראות בשפה העממית, "מרכזיה פיזית". הן מרכזיות מהסוג הוותיק ביותר, הן פשוטות ואמינות והן פועלות באמצעות חיבור למערכות טלפון קוויות. מחירי המרכזיות האנלוגיות זולים ביחס למרכזיות מתקדמות יותר, אך כל התקנה שלהן וכל ביצוע של שינוי מצריכים פעולות מסובכות ומורכבות.

מרכזייה היברידית זו מרכזיה אנלוגית משודרגת. בשונה מהמרכזייה האנלוגית הרגילה, במרכזיה ההיברידית יש אפשרות של חיבור למערכת IP.

מרכזייתIP  זוהי מרכזייה חכמה, מתקדמת וחסכונית, זו מערכת שבה השיחות עוברות דרך פס הרשת של בית העסק. מרכזיות IP פועלות באמצעות המערכת הדיגיטלית אשר מאפשרת להן לרתום את רשת האינטרנט כדי להעביר ולנתב שיחות בארץ ובחו"ל. המרכזייה מאפשרת מגוון פעולות כמו חיוג ישיר לכל שלוחה, הקלטה של שיחות הטלפון, חיבור השלוחות למכשירי הטלפון החכמים, העברה של פקס ישירות למייל של העובד, השארת הודעות בתא הקולי ועוד.

מרכזייה בענן היא המרכזייה של הדור הבא.  למרכזיה בענן יש את כל התכונות והיתרונות של מרכזיית IP, אך היא מתפקדת באמצעות טכנולוגיית ענן. מלבד המכשירים הפיזיים כמו מכשירי הפקס או הטלפונים, בבית העסק אין חומרה. כל השירותים מסופקים באמצעות שרת חיצוני מרוחק, הנקרא בעגה העממית ענן, שרת שעל גביו ממוקמת המרכזייה.

מרכזייה זו מאפשרת לכל בעל עסק ליהנות מכל השירותים של הטלפוניה המתקדמת, מעמידה בתקנים מחמירים של אבטחת מידע, מהתאמה אישית לצורכי העסק הייחודים, ומחיבור מיידי ללא חומרה וללא צורך בהחלפה של מספרים קיימים.

הוסף תגובה