מה ההבדל בין זהב לבן, צהוב ואדום?

מה ההבדל בין זהב לבן, צהוב ואדום?

כולנו מכירים את האמרה המפורסמת על כך שיהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האשה, אך גם זהב מאז ומתמיד היה בעל ערך, סמל לעושר, שפע ושגשוג. נערץ בכל התרבויות, גם בתרבות הקדומה ביותר והצית לא מעט מלחמות, אך יותר מכל, הזהב משמש להצתת האהבה.

אם יש לכם כבר רעיון להצעת הנישואין המושלמת ואתם מתלבטים באיזה טבעת כדאי לכם לבחור, הגעתם למקום הנכון כדי לעשות סדר ולהבין מה ההבדל בין סוגי הזהב השונים מבחינת איכות, מה היתרונות והחסרונות של כל סוג.

זהב לבן

אם בחרתם בטבעת מזהב לבן, כדאי שתדעו שהיא עשויה זהב אמיתי ,אך לא זהב טהור, אלא שילוב של זהב ומתכות נוספות בצבע לבן כגון ניקל, כסף, לעתים עם ציפוי . העלות תלויה בכמות הזהב הלבן  ובעיצוב הטבעת שתבחר.

זהב לבן עשוי ממתכות חזקות יותר מזהב צהוב למשל, מה שהופך אותו לעמיד בפני שריטות. החיסרון המובהק הוא שהוא מצריך תחזוקה כל כמה שנים כדי לשמור על הצבע והברק שלו ובאם בחרתם בציפוי, תצטרכו להחליף ציפוי. זהב לבן אינו היפואלרגני, מאחר שזהב לבן מערב ניקל, תיתכן תגובה אלרגית למתכת ותגובה כזאת אינה נדירה.

 

זהב צהוב

זהב צהוב עשוי מזהב טהור בשילוב עם מתכות כגון נחושת ואבץ. כמות קראט גבוהה יותר פירושה תכולת זהב טהור יותר. עם זאת, המשמעות היא גם מתכת פחות עמידה.

היתרון הוא שהצבע היפואלרגני ואין חשש מתגובה אלרגית לחומר,הוא הכי קל לתחזוקה, אבל החיסרון שיש להבריק ולנקות את הטבעת באופן קבוע והיא נוטה לקבל שריטות ושקעים עם הזמן.

זהב אדום

גם זהב אדום עשוי מזהב טהור מעורב עם נחושת וכסף. הנחושת והכסף מעניקים לו את צבעו הוורדרד. ככל שמשתמשים ביותר בנחושת, כך הזהב נראה אדום יותר.

היתרון של זהב אדום היא שלרוב המחיר סביר יותר ממתכות אחרות מכיוון שנחושת המשמשת לייצור זהב ורוד – עולה פחות. עמידה מאוד בשל חוזק הנחושת, מה שהופך את הזהב לקשיח יותר מזהב צהוב או לבן. אבל בדומה לזהב הלבן, המתכת יכולה לגרום לתגובות אלרגיות ואינה היפואלרגנית.

לסיכום

מומחים משתמשים במילה "קראט" כדי להגדיר את משקל ושיעור הזהב הטהור. הזהב הטהור ביותר הוא 24 קראט, 99.9 אחוז עשוי מזהב. עם זאת, לרוב טבעות אירוסין עדינות הן 18 קראט, 75 אחוז זהב טהור ו-25 אחוז מתכת .

הוסף תגובה