איטום קיר חיצוני נגד רטיבות

איטום קיר חיצוני נגד רטיבות

רטיבות בקיר החיצוני עלולה לגרום למים לחדור פנימה ולהביא להתפתחות עובש ונזקים. עם זאת, אפשר למנוע אותה באמצעות איטום אפקטיבי. בשביל שהאיטום יהיה יעיל גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, חשוב להכיר את ההבדלים בין העבודות ואת המאפיינים של הפרויקט

רטיבות או סדקים בקיר מחייבים איטום מקצועי. את האיטום אפשר לבצע עם חומרים שונים על גבי כל סוגי הקירות. מלבד קירות רגילים עם חיפוי טיח, איטום מתאים למשל גם עבור קירות חיצוניים שיש עליהם חיפוי פסיפס, שיש, קרמיקה ועוד. בנוסף, החיפוי מונע מהרטיבות והנזילות לחדור פנימה וכך הוא מגן מפני נזקים בלתי הפיכים ועובש.

הבדלים בין שירותי איטום של קירות חיצוניים

בחירת שירות איטום קירות חיצוניים מתחילה בהגדרת צרכים ומטרות. קודם כל, צריך להחליט האם מבצעים איטום חלקי או מלא. איטום חלקי מתאים אם יש נזקים נקודתיים בלבד, כמו למשל סדקים או חורים שמזהים אותם באזורים השונים של הקיר. לעומת זאת, איטום מלא יהיה ארוך ויקר יותר – אבל הוא יבטיח לפחות 10 שנים של שקט וקירות בלי נזילות וכתמי רטיבות. לאחר מכן, מתייעצים עם בעלי מקצוע לגבי שיטת העבודה וההבדל בין איטום קירות חיצוניים עם או בלי סנפלינג.

השפעת הסנפלינג על המחיר של עבודות איטום

איטום קיר חיצוני מתומחר בין היתר לפי רמת הנגישות. ככל שהנגישות אל הקיר גבוהה וקל יותר להגיע אליו, כך המחיר יהיה זול. אבל אם מדובר על קירות חיצוניים גבוהים או על בנייני מגורים משותפים שבהם ניתן לבצע את העבודה רק באמצעות סנפלינג, צריך להביא בחשבון תוספת מחיר של כ-1,500-2,500 ש"ח. 

סוגי איטום קירות חיצוניים לפי מחיר

המחיר הממוצע של איטום קיר חיצוני נגד רטיבות מתחיל ב-100 ש"ח למ"ר ויכול להגיע עד 350 ש"ח למ"ר. הוא מושפע מסוג החיפוי שיש על הקיר, מהצורך בעבודות סנפלינג או שימוש בבמות הרמה ומההבדל בין איטום חלקי ומלא. בנוסף, יש קבלני איטום שמתמחרים גם עבודות על קירות קטנים יחסית בעלות מקסימאלית – כי אחרת לא משתלם להם להגיע ולבצע את הפרויקט. 

אחריות על עבודות איטום קירות וגגות

רוב קבלני האיטום נותנים אחריות של עד ארבע שנים על העבודה. לשם השוואה, אחריות על איטום גגות עם יריעות ביטומניות יכולה להגיע לתקופה של 10 שנים. בכל מקרה, האחריות ניתנת על ידי קבלני איטום רק אם העבודה כוללת את כל המעטפת של הבית או החזית. במקרים של איטום נקודתי אי אפשר להתחייב שלא יהיו עוד נזילות, לכן הקבלנים גם מתקשים לתת אחריות מלאה.

תדירות מומלצת של איטום קירות חיצוניים

איטום מקצועי יכול להחזיק מעמד זמן רב. מצד שני, התדירות המומלצת להזמנת שירותי איטום כאלה אינה קבועה אלא מושפעת בעצמה מגורמים שונים. כך לדוגמא הרבה מאוד תלוי במיקום של הבית או הבניין, בכמות המשקעים שיש באזור ובמידת החשיפה לגשם. חוץ מזה, יש הבדל בין חומרי האיטום שבהם משתמשים כי עבודות איטום אמינות ויסודית יחזיקו מעמד יותר זמן מעבודה רגילה. 

כך יודעים שצריך לאטום את הקיר

האמת היא שלא חייבים להמתין להופעת כתמי עובש על הקירות הפנימיים בשביל לדעת שצריך לבצע איטום מבחוץ. אפשר להקדים תרופה למכה ולתאם שירותי איטום מהרגע שבו רואים את הסדקים והחורים, או אם מרגישים בעיה של קירות לחים ומזיעים. במקרים כאלה, יוצרים קשר עם קבלני איטום מומלצים ומקבלים מהם הצעת מחיר כמה שיותר מפורטת וכמובן מנומקת.

הוסף תגובה