מדריך לבחירת חיפוי PVC לבריכה

מדריך לבחירת חיפוי PVC לבריכה

בחירה נכונה של חיפוי PVC לבריכה יכולה להיות מבוססת על מספר שיקולי מפתח: התאמה לצרכים של הלקוח מבחינה כלכלית, דרישות דקורטיביות ושיקולי יישום והתקנה. במאמר הבא נסביר עם מי אפשר להתייעץ ומה ההבדל בין החיפויים הקיימים

חיפוי PVC לבריכה הוא פתרון מעולה שיש לו יתרונות רבים. ראשית, זהו חומר גמיש שקל לייצר אותו ולכן הוא חוסך בהוצאות גם בעת חיפוי בריכות תעשייתיות. שנית, ניתן לבצע את החיפוי בתור השלב האחרון של בניית הבריכה ולנצל את התכונות שלו כדי לשפר את האיטום, למנוע נזילות ולהשפיע על מראה הקרקעית והגוון של המים. עם זאת, התנאי לניצול היתרונות השונים של PVC לבריכת שחייה הוא כמובן לבחור אותו נכון.

מה ההבדל בין סוגי חיפוי שונים?

השוואה בין סוגים שונים של חיפויי PVC לבריכות היא השלב הראשון בתהליך הבחירה. קודם כל, שימוש לא זהיר בחיפוי עלול לגרום לנקב ולכן חייבים לוודא שהוא חזק ועמיד. כדי לוודא את זה, מסתכלים על המפרט הטכני המלא של ציפוי PVC לבריכה ואז מתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. לאחר מכן, ניתן להשוות בין חיפוי עם משבצות לבין חיפוי בלי משבצות. במידה ובוחרים בחיפוי עם משבצות, צריך להשתמש בחיטוי מלח ולא בכלור – כי הכלור ידוע בתור גורם שעלול לפגוע בצבע ולגרום לו לדהות.

למה לא לבחור בכל סוג חיפוי?

ההבדל בין סוגי חיפוי שוניפ יכול לבוא לידי ביטוי בחומרי הגלם שבהם השתמשו כדי לייצר אותם. באופן כללי, ניתן לראות למשל את התכונות השונות שיש ל-PVC לעומת בטון. חיפוי PVC לדוגמא זול יותר מחיפוי בטון, אורך החיים שלו מגיע ל-5-10 שנים וההתקנה שלו נמשכת יום אחד בלבד. כמו כן, קיימות אפשרויות בחירה רבות של העיצוב האסתטי והתחזוקה שלו פשוטה. לאחר ההתקנה, מרגישים את קרקעית הבריכה נעימה ודורכים עליה בקלות.

כמה עולה החיפוי?

אי אפשר לדבר על השיקולים השונים לבחירת חיפוי בלי להתייחס לשאלת המחיר. מצד אחד, האינטרס הוא לחסוך בהוצאות. מצד שני, יש להבין את המשמעות של חיפוי עמיד ולזכור שמדובר בהשקעה משתלמת. לכן, כדאי לבדוק כמה עולה החיפוי ולהיעזר בהצעה מבעלי מקצוע כדי להשוות בין שירותים דומים. באופן עקרוני, המחיר הממוצע הוא 200-350 ש"ח לכל מ"ר.

מה משפיע על מחיר החיפוי?

את החיפוי בוחרים לפי שיקולים אסתטיים ועל פי העיצוב הכללי של הבריכה. לאחר מכן, מסתכלים על המפרט המלא ומוודאים התאמה לסוג החיטוי שיש בתוך המים. במקביל, כדאי לברר מול בעלי מקצוע מה בדיוק משפיע על המחיר. אם בעלי המקצוע מנמקים את הצעת המחיר שלהם בצורה משכנעת, כנראה שכדאי לתת לזה עדיפות. במידה ולא, אפשר להמשיך ולחפש אחר שירותי חיפוי אלטרנטיביים עם חומרי גלם דומים.

כל כמה זמן מחליפים את החיפוי?

תדירות החלפת החיפוי תלויה במאפיינים שלו ובאופי השימוש. חיפוי שעשוי מחומר מסוג PVC לדוגמא יכול להחזיק מעמד עד 10 שנים, בעוד חיפוי בטון יחזיק מעמד זמן ארוך יותר אבל המחיר שלו גבוה. כמו כן, הרבה תלוי באופן שבו משתמשים בבריכה: אם תשתית הבריכה לא מתאימה לחומרי PVC, אפשר לשקול בטון מוחלק, קרמיקה או צבע אפוקסי.

חיפוי מתאים לכל היתרונות

בחירת חיפוי PVC לבריכה היא השקעה משתלמת. אם בוחרים אותו נכון, נהנים מכל היתרונות מבחינת איטום ושמירה על מראה הבריכה הביתית.

הוסף תגובה