איך לשמור על איטום גגות עמיד לאורך זמן?

איך לשמור על איטום גגות עמיד לאורך זמן?

בחירה נכונה של חומרי איטום, תחזוקה תקופתית וכמובן פתרונות ניקוז יכולים כולם לעזור למנוע חדירת מים מהגג לאורך שנים רבות. אז איך עושים כל פעולה כזו ועם מי מתייעצים בכל מקרה של דילמה או התלבטות? הנה הפרטים 

המטרה של איטום גגות היא למנוע חדירת מים. האיטום חשוב כי בלעדיו עלולים מים לחדור אל חלל הפנים, להצטבר באזור התקרה או בקירות ועם הזמן לגרום להופעת כתמי עובש וריחות טחב. יתרה מזאת, גג שאינו מספיק אטום מסכן את בני המשפחה ואף עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים למכשירי חשמל וציוד אישי. לכן חשוב מאוד לוודא שהגג אטום וכדאי גם לדעת איך לעשות זאת לאורך זמן.

השפעת החומר על האפקטיביות של איטום גג

שמירה על גג אטום לאורך זמן מתחילה בבחירה חומרים נכונה. אם מבצעים לדוגמא איטום גגות עם יריעות ביטומניות ולא רק עם זפת, העמידות תהיה 10 שנים לפחות והיא יכולה גם לתקופה של 15 שנה ומעלה. המשמעות היא שצריך לבחור נכון את חומרי האיטום, להסיר בצורה יסודית את החומרים הישנים ולאחר מכן לדאוג לניקוי הגג היטב. רק אם משלימים את תהליך אטימת גגות מא' ועד ת', ניתן יהיה להישאר רגועים לגבי עמידות הפרויקט.

מה כוללת תחזוקה לאחר אטימה לגג?

העמידות של אטימת גגות תלויה במידה רבה גם בפעולות התחזוקה. אי אפשר למשל לצפות שהגג ימשיך להיות עמיד, אם לא עולים אליו לקראת החורף כדי לקשור כל מה שעלול להתעופף ואם לא מנקים אותו לקראת הקיץ. בסופו של דבר, כל חומרי האיטום עלולים לסבול מתקלות בגלל בלאי, שחיקה, נזקים חיצוניים וכן הלאה. כדי למנוע נזקים כאלו, דואגים לתחזק את הגג ועושים זאת אחת לחצי שנה מינימום. 

לא לשכוח פתרונות ניקוז

אי אפשר לדבר על איטום גגות בלי להזכיר פתרונות ניקוז. בשביל שהגג יהיה אטום, כדאי שכמה שפחות מים יצטברו עליו. אם רוצים למנוע הצטברות מים בגג, דואגים לפתרונות ניקוז רלוונטיים כגון מרזבים. באמצעות התקנת מרזבים ולאחר מכן פינוי שלהם מעלים או מלכלוך שעלולים לסתום אותם, פחות מים מצטברים בגג ולכן חומרי האיטום דואגים לעמידות בצורה מרשימה יותר.

האם אפשר לאטום גג לבד?

הטעות הנפוצה היא לנסות לחסוך בהוצאות ע"י התקנה ותחזוקת חומרי האיטום בצורה עצמאית. אז כמובן שניקיון בסיסי בלבד אפשר לבצע גם בגג שטוח וגם בגג רעפים כל עוד שומרים על כללי הבטיחות, אבל זה לא מחליף את מעורבות בעלי המקצוע. אם רוצים לשמור על איטום גגות עמיד לאורך זמן, דואגים להזמין חברה מקצועית שמגיעה מהתחום ומכירה אותו. בזכות מעורבות חברה כזו, לא תהיה רטיבות. 

יתרונות לשימוש בשירותי קבלני איטום גגות 

האמת היא שהדרך הכי טובה לוודא שהגג נשאר אטום לאורך זמן היא פשוט לפנות אל בעלי מקצוע מומחים. הם שמח לעמוד לרשותך כבר בשלבים המוקדמים של השוואה בין פתרונות איטום, יסבירו לך כיצד לתחזק כל יריעת איטום או מ"ר זפת ויסייעו בהתמודדות עם הבעיות הנפוצות. אם נמאס למשפחה שלך לסבול מהופעת כתמי רטיבות על התקרה או הקירות, כל שעליך לעשות הוא להזמין שירותי איטום גגות מקצועיים.

הוסף תגובה