איך בוחרים בית ספר למשחק?

משחק זה מקצוע וכמו בכל מקצוע צריך לרכוש ידע, לפעול לפי חוקים מסויימים ואפילו, תסלחו לי על הצרפתית,  לשבת על התחת וללמוד חומר תיאורטי.

כישרון משחק גולמי הוא נתון התחלתי מצויין, אך לא יספיק לכם על מנת לזכות בתהילה שאתם כנראה רוצים לגעת בה, אם לא תתמקצעו, הסיכוי שתעבדו בתחום המשחק הוא מאוד נמוך, ונוסף על כך, גם אם כבר תצליחו להשתלב בתחום בדרך מסויימת, המשחק שלכם כיוון שלא עבר ליטוש ועבודה, עשוי להיות מביך.

ההבדלים בין שחקן מוכשר שלמד בבית ספר למשחק לבין שחקן פחות מוכשר שלמד בבית ספר למשחק הם לא מורגשים ומשמעותיים כמו ההבדלים בין שחקן מוכשר שלמד – לשחקן מוכשר שלא . מבולבלים? זה לא כל כך משנה. השורה התחתונה היא : "רוצה להיות שחקן? תלמד את המקצוע".

 

אז החלטתם ללמוד משחק, ברכותיי. ועכשיו..

 איך בוחרים בית ספר למשחק?

 

בתי ספר למשחק בישראל מצטמצמים לארבעה מאוד בולטים, פלוס מינוס. בחלקם מספר תלמידים גדול, ובחלקם קטן.

אין תשובה מוחלטת איזה בית ספר למשחק הוא הכי טוב. לכל מסגרת יש את היתרונות והחסרונות שלה: בתי ספר למשחק גדולים מצריכים ממך באופן אוטומטי לבלוט ולהראות את עצמך, דבר שתיאלצו לעשות כאשר תצאו החוצה אל התעשייה.

בבתי ספר למשחק קטנים יותר אתם זוכים ליחס אישי ולסביבה מחבקת וומעבדתית.

מורה למשחק בבית ספר קטן יכיר אתכם יותר לעומק, על כל מגרעותיכם ויתרונותיכם כשחקנים, ידע לחזק אצלכם את הצדדים החלשים ולטפח את החזקים.

לעומת זאת ייתכן שמורה למשחק בבית ספר גדול יכיר אותכם פחות לעומק, אך זה עשוי לגרום לכם לדעת לדחוף את עצמכם ולהתבלט.

כמובן שבשתי הוורסיות אתם מקבלים שיעורי משחק, ומתמקצעים, חווים לימודי תיאטרון מקיפים, משתפשפים לקראת אודישנים למשחק בעתיד ומקבלים את הכלים אותם אתם צריכים כדי לעלות לבמה ולרגש. בעיני שחקן מוכשר יצליח ולא משנה איפה ילמד, העיקר שילמד.

אפי מרדכי, שחקן, במאי ומורה למשחק

לפרטים ויצירת קשר

רוצים ללמוד אצל אפי מרדכי

https://sites.google.com/site/odishen4actors/

הוסף תגובה