איך בוחרים מוסיקה לאירועים?

איך בוחרים מוסיקה לאירועים?

כל אחד ואחד שמפיק אירוע נתקל בבעיות רבות בתהליך הפקת האירוע , אם זה באוכל, בעיצוב, לבוש,צלם וכמובן מוסיקה טובה ואחת השאלות שנשאלות זה "איך ואיזה מוסיקה תתאים לאירוע שלי?" איזה מוסיקה תתאים לו לאירוע או לקהל המוזמנים שלו במטרה שכולם ייהנו.

בכל אירוע שאתם מארגנים, בין אם מדובר באירוע פרטי כמו למשל בר/בת מצווה, חתונה, ימי הולדת, ברית/ה, ובין אם מדובר באירועי חברה למיניהם כמו למשל ימי זיכרון, יום העצמאות, גיבוש צוותים,ערבי מחלקה אז אחד הדברים אשר קובעים את ההצלחה האירוע יותר מכל הוא איכות וסגנון המוסיקה באירוע. כמובן שלא מדובר רק על שירים מסוימים וסגנונות, אלא בעיקר הסדר שבו הם מושמעים, התזמון של תחילת הריקודים, של ההפסקות והשינויים במקצב או בווליום. .

חשוב לארגן מוסיקה לאירועים מכל סוג שהוא, לא משנה מי ברשימת המוזמנים. אפילו באירועים ומפגשים חברתיים של אנשי פוליטיקה או חברים מעבודה כנסים, טקסים ועוד  ניתן לשמוע מוסיקה. למה? כי מוסיקה היא הדבר היחיד שמחבר בין אנשים. מוסיקה היא דבר גלובלי וחוצה גבולות ובכל תרבות יש מוסיקה. מוסיקה היא אומנות סידור הצליל. המוסיקה מורכבת ממספר רכיבים עיקריים: גובה, צליל, קצב, דינמיקה, גוון ומרקם. המגוון הרחב שיש נותן לכל אחד אפשרות להתחבר לסגנון שהוא הכי אוהב.

 היצירה הסגנון החשיבות והגדרת המוסיקה עצמה משתנים בהתאם לתרבות וקשרים חברתיים שמאפיינת סוגים שונים של אנשים, דרך סגנון המוסיקה אתה יכול לאפיין את סוג האדם. המוסיקה כוללת יצירות מסוגים שונים מיצירות מאורגנות בקפידה עד אלתור מוסיקלי ועד צורות אקראיות, ניתן לחלק את המוסיקה לסגנונות ותתי סגנונות, ניתן לסווג את המוסיקה כאחת מאומנויות הבמה, אומנות קולית, האומנויות היפות.

את המוסיקה באירועים יכול להגיש אומן המוסיקה התקליטן בעזרת הציוד משוכלל שאיתו הוא מגיע לאירוע, עם חומר מוכן מראש או בבקשה אישית של בעל האירוע. התקליטן אחראי על מצב הרוח ויצירת החוויה המרגשת, הוא ייסחף את קהל האורחים לרחבת הריקודים עד השעות הקטנות של הלילה. ישנם מספר שירים שאותם נהוג לסכם מראש עם התקליטן בפגישת תאום מוסיקלי הנערכת במשרד.                 לדוגמא:

 

   – אופי מוסיקת קבלת הפנים והחלקים המרכזיים של האירוע.

   – שיר כניסת חופה, שיר ירידה מהחופה (שבירת כוס), שיר סלואו.

   – שיר כניסה לאולם.

   – בקשות מיוחדות .

  מומלץ לא להכתיב לתקליטן את המוסיקה לאירוע הוא יידע לקרוא את הקהל ולגרום לרחבה להיות מלאה.

קיימת חשיבות רבה לבחירת תקליטן והמוסיקה לאירוע.

החלטה זו צריכה להיות מלווה בשיקולים הנכונים עבורכם.

 

אפשרות נוספת להגשת המוסיקה באירועים היא להקה אז אחרי שבחרתם אולם לחתונה, ערכתם טעימות, מדדת שמלה, עיצבתם שולחנות ושלחתם הזמנות, הגיע החלק החשוב מכל, המוסיקה. להקה לאירוע היא אחד הטרנדים הבולטים היום באירועים והפתרון המושלם להפיכת האירוע למסיבה יוקרתית ומושקעת.

 אז מה זה להקה לאירוע?

קיימים כמה וכמה סוגים של להקות לאירועים

– להקה לאירוע דתית

– להקה לאירוע חילונית

– להקה לאירוע חרדית

– להקה לאירוע רוסית

ועוד..

להקה לאירוע היא הרכב של זמרים ונגנים חיים שמבצעים קאברים (גרסאות כיסוי) לשירים או מוסיקה אינסטרומנטלית חיה ובעצם מחליפים את התקליטן בחלקים מהאירוע או באירוע כולו.

 אפשר להזמין תקליטן אז למה להקה ?

ההבדל בין תקליטן לבין להקת חתונות הנו הבדל של שמיים וארץ.
תקליטן מנגן מוזיקה מקורית מתוך דיסקים או מחשב בעוד להקה לאירועים מבצעת את השירים חי על הבמה. המוסיקה החיה, הסאונד, העיבודים המיוחדים והשואו הם בעצם הגורמים שעושים את ההבדל הגדול בין תקליטן לבין להקה.

 איך משלבים להקה באירוע?

אירוע הנו אירוע שמורכב מכמה חלקים ולכן צריך להחליט באיזה חלק של האירוע משלבים את הלהקה: קבלת פנים, כניסה לחופה, ריקוד הסלאו או בזמן הריקודים.
קיימות להקות שמתמחות במוזיקה שקטה ישנן להקות שנותנות הופעה לריקודים, עדיף כמובן לקחת להקה לאירועים שמבצעת גם מוסיקה קצבית וגם שקטה.

 אפשרות נוספת שיכולה לשלב את הלהקה והתקליטן ביחד עם זמר לאירועים, התקליטן יתחיל את הערב כבר מקבלת הפנים של האורחים עם קלאסיקות מוכרות בשירי פתיחה רגועים בשילוב עם הלהקה והנגנים על מנת להנעים את הזמן של האורחים המגיעים והנמצאים. דרך מסלול החופה והקידושים או הכניסה של בעל האירוע, זמר האירועים ילווה את קודקוד הערב בשיר חי בליווי נגנים. דרך כניסה לאולם ועד לבמה המרכזית פה הלהקה תתחיל לחמם את המנועים ותתחיל להקפיץ את האורחים במסיבת ריקודים מטורפת. זמר האירועים יכנס לתמונה בשיא הערב עם הופעה מלאה בת שעה שלמה. ולאחר מכאן הלהקה והתקליטן ימשיכו להקפיץ את הקהל עם להיטים נוספים עד השעות הקטנות של הלילה.

  אז איך באמת יודעים איזה מוסיקה תתאים לי לאירוע? חשוב מאוד שיהיה קצת מכל דבר ומכל הסגנונות שקיימים וכמובן לתת חשיבות לסגנון המוסיקה שבעל האירוע אוהב ומתחבר אליו אישית, לתת חשיבות למשפחה ולחברים ומאוד לחשוב לתת חשיבות לשירי המסורתיים של העדה של בעלי האירוע. בתהליך הבחירה של המוסיקה חשוב מאוד להתייעץ עם אותם אומני המוסיקה שאתם מזמינים לאירוע שיעשו לכם שמח, יש בידיהם את כל הידע והכלים הדרושים.

אז כל מה שנותר הוא לאחל לכם מזל טוב ….

 

הוסף תגובה