איך יודעים מתי הזמן הנכון להעביר את הפעוט למיטת מעבר?

איך יודעים מתי הזמן הנכון להעביר את הפעוט למיטת מעבר?

תינוקות מתחילים לישון בלול מגיל חודש-חודשיים לערך, ונשארים בלול עד גיל שנתיים שלוש. לכל פעוט יש קצב התפתחות אישי ואת המעבר מהלול יש לבחון לפי בשלותו לעבור למיטה ולא להמשיך לישון בלול כפי שהיה עד כה. מתי כדאי להעביר אותו ואילו סימנים יש בדרך? הכול במאמר שלפניכם. 

מטפסים ויוצאים

הסימן הראשון שיכול להעיד על בשלותו של הפעוט לעבור מלול אל מיטת מעבר הוא כאשר הוא מתחיל לעבור מעל מעקה הבטיחות ומטפס החוצה מהלול. אומנם הדבר כרוך בסכנת נפילה, אך זהו של התפתחות רגיל ונורמלי לחלוטין. לא כל טיפוס ויציאה מהלול מעידים על כך שזה נבון להעביר את הפעוט למיטת מעבר, כיוון שזו תאפשר לו תנועה חופשית ברחבי הבית גם כאשר כולם ישנים.

לכן, אם המזרן בלול לא נמצא על השלב הנמוך ביותר, הורידו אותו מטה כך שיהיה לו קשה לטפס. אם הוא כבר נמצא בחלק התחתון, תוכלו להניח מתחת ללול שמיכה עבה או מזרן, שאם חלילה ייפול בעת הטיפוס תהיה לו נחיתה רכה. כמובן שאנחנו לא מדברים על פתרון קבוע, אלא עד שבאמת תראו שהוא אכן בשל למעבר. 

אם יש בבית ילדים גדולים יותר ואף כאלו שחולקים עימו חדר, והוא מביע רצון ברור שהוא רוצה לעבור למיטת מעבר ואף ישן לילות ברציפות, תוכלו להתחיל לחפש מיטת מעבר. זכרו כי אם הוא מתעורר בלילה ומטייל ברחבי הבית זו הדבר מעיד על כך שהוא אינו בשל עדיין למעבר.

פעוטות שנגמלים

סימן נוסף לכך שאתם יכולים להתחיל ולבחון מיטות מעבר הוא כאשר הפעוט מתחיל גמילה מחיתולים. לרוב תחילה תהיה הגמילה בשעות היום שבהן ניתן לעקוב אחר ההתפתחות, לראות שהוא אכן מצליח לשלוט בסוגרים היטב, שלא בורח לו שתן ושאפשר להוריד את החיתול לא רק בשעות היום אלא גם בלילה.

משהגעתם לרגע הזה, יש להעביר את הפעוט אל מיטת מעבר כדי שיוכל לרדת בעצמו מהמיטה ולגשת להתפנות אם יש לו צורך בכך. תוכלו  להשאיר אור קטן בחדר השירותים, כך שאם הוא קם לא יהיה חושך והוא יוכל לגשת לבד ולחזור מיד למיטה מבלי שהשינה שלו ממש תיקטע. 

ודאו גם שיש אור קטן בבית, כך שאם הוא מתעורר ורוצה להגיע מהחדר שלו אל חדר השירותים או החדר שלכם אם יש בכך צורך, יוכל לעשות זאת ללא חשש ופחד, וכמובן כדי שיוכל לראות את הדרך ברחבי הבית.

אחים חדשים שמצטרפים למשפחה

משפחות רבות בישראל מביאים ילדים לעולם בהפרשים קטנים האחד מן השני. לפעמים יש צורך בלול עבור התינוק או התינוקת החדשים שמצטרפים למשפחה. לשם כך יש להתחיל בהסברה בחודשי ההיריון האחרונים, שבקרוב יגיעו הביתה אח או אחות חדשים. השתדלו לא לציין זאת בתחילת ההיריון כי לילדים כה קטנים אין תחושה של זמן והם לא יבינו מדוע הגעתם מתעכבת כל כך.

תוכלו להתחיל את השיחה לקראת הטרימסטר השלישי כשכבר אפשר לראות בטן גדולה שיש לאימא ולספר לו שבקרוב תהיה תוספת במשפחה. לאחר מכן חשוב לחזק את הביטחון העצמי של הפעוט ולהבטיח את מקומו במשפחה על ידי כך שהוא יקבל מיטה חדשה של גדולים כי עכשיו הוא אח גדול, שהלול הוא מיטה לילדים שהם קטנים ולכן הוא יעבור אל התינוק או התינוקת החדשים. חשוב מאוד להקפיד שלא לגרום לפעוט להרגיש ש"לוקחים" לו את המיטה (הלול) ושהתינוק החדש "מחליף" אותו.

בחירת המיטה הנכונה

חשוב למצוא מיטת מעבר שמתאימה לממדיו של החדר, שאינה גדולה מאוד ושגובהה נמוך כדי שלא יקבל מכה אם חלילה נפל ממנה בעת השינה בלילה. פעוטות רבים זזים מצד לצד וחשוב להבטיח את בטיחותם כל עת.

הוסף תגובה