איך לבחור את הגיטרה שמתאימה לך?

אתם מכירים את הרגע בו אתם נכנסים לחנות שמוכרת גיטרות, אתם מביטים על הקירות שמלאים בגיטרות מכל הסוגים, הצבעים, הגדלים, ולכם אין מושג מאיפה להתחיל? בואו נתחיל מכאן.

במאמר הבא אני אנסה לעזור לכם בעזרת מספר טיפים להגיע להחלטה מושכלת יותר כיצד לבחור את הגיטרה שתתאים לכם. ההתאמה האישית מתחלקת לכמה קטגוריות ראשיות:

  • הראשונה היא טעמכם האישי מבחינת סגנון המוזיקה אותו אתם מנגנים. לFender לדוגמא יש גיטרות באס Jazz, או Rock, ויש גיטרות שונות שמבחינת סאונד מזדהות עם סגנונות שונים. כשמדברים על הסאונד, גם כאן יש לשים לב שבתוך קטגורית הסגנון קיים שוני בצליל בין חברה אחת לשנייה. לכן מאוד מומלץ לקחת את הזמן בחנות ולא למהר. לא להתבייש! לקחת כמה שיותר גיטרות, לחבר אותן למגבר ולשמוע מה האוזן שלכם הכי אוהבת. חשוב לציין שאין פה עניין של נכון או לא נכון, יש פה מקרה קלאסי של טעם אישי. זכרו שאתם קונים את הגיטרה ולכן חשוב שאתם תאהבו את הסאונד, לא המוכר בחנות שברוב הפעמים מחפש לעשות עליכם עמלה שמנה וישכנע אתכם לקנות מותגים יקרים.
  • קטגוריה נוספת שקשורה בהתאמה האישית היא רמת הנגינה שלכם, כמובן שאם אתם חובבנים אתם לא צריכים גיטרה כמו של גיטריסט מקצועי שמופיע בהופעות חיות ומכניס כסף מהמוזיקה. במידה ואתם מתחילים כמו שהבנתם לא הייתי ממליץ לכם לקנות ציוד יקר מידי, לפחות לא עד שתדעו שזה באמת מה שאתם רוצים ואוהבים.
 

כדי ליצור את הבידול בין כל המבחר העצום עליו דיברנו בפתיחה, חברות הגיטרות נלחמות לא רק על הצליל אלא גם על המראה החיצוני. אם תחשבו על זה, כשאתם מגיעים אל החנות, לפני שאתם יכולים לשמוע את הגיטרה ולהתרשם ממה שהיא באמת אמורה לעשות, אתם מתרשמים מהמראה שלה. לטעמי המראה חשוב אבל לא כמו הקטגוריות האחרות, כן זה נכון שחשוב שתתחבר לכלי שאתה מחזיק ותאהב אותו, אבל זה נכון כל עוד זה לא מגיע על חשבון סגנון ואיכות צליל. לאחר שהתרשמתם ובחרתם את הגיטרה בעלת המראה המושך ביותר, קחו אותה ונסו לנגן עליה, תרגישו איך היא יושבת לכם בידיים בחופשיות, ותחליטו אם היא נוחה לכם.

כמובן שהדיון הזה רלוונטי כלפי כל סוגי הגיטרות, הנה פוסט שיכול לעזור בבחירה בין סוגי הגיטרות:

http://wp.colman.ac.il/user227/גיטרה-חשמלית-קלאסית-או-אקוסטית

רציתי להוסיף גם כמה טיפים לנגינה נכונה שחשוב לשים לב אליהם למתחילים שביניכם:

http://wp.colman.ac.il/user227/לימוד-גיטרה-5-טיפים

 

זה הכל חברים, בהצלחה.

אשמח לתגובות 🙂

הוסף תגובה