איך לכתוב קורות חיים לחייל משוחרר?

איך לכתוב קורות חיים לחייל משוחרר?

כחיילים משוחררים שמחפשים לראשונה עבודה, ייתכן שאתם מרגישים בעמדת נחיתות מסוימת. בהנחה שלא שירתתם ביחידה טכנולוגית נחשבת ואינכם פונים לתפקיד מקביל, אתם מתחילים מאפס. ללא השכלה מתאימה או ניסיון מקצועי שמעסיקים רבים דורשים. אפילו מיומנות בכתיבת קורות חיים עדיין אין לכם. אל דאגה! כתיבת קורות חיים איננה מסובכת. כמו כן, ייתכן מאוד שיש בעברכם הקצר, יותר "תחמושת" שימושית מכפי שחשבתם.

אז איך כותבים קו"ח?

למסמכי קורות חיים יש מבנה אופייני, שכולל לרוב שם ופרטי קשר, העבר התעסוקתי, השכלה, שירות צבאי ושליטה בשפות. לא חייבים להיצמד למבנה זה. דרך טובה להיכנס לעניינים ולהקל על עצמכם, היא להשתמש בתבניות. בכתיבת קורות חיים תבנית מספקת נקודת מוצא כללית, איכותית. תוכלו כמובן לשנות אותה בכל פעם, בהתאם לצורך. מעבר להיבט המבנה, יש עוד לא מעט המלצות מקובלות לכתיבת קורות חיים. במאמר זה, נתמקד במה שמיוחד עבור חיילים משוחררים. את ההמלצות הכלליות תוכלו ללמוד לבד בקלות. רק על קצה המזלג, נמחיש בכמה דוגמאות: שימוש בפונט אריאל בגודל 11 או 12, ניסוח קצר וענייני ולא לשלוח נוסח אחיד לכל משרה (אלא להתאים קו"ח לכל משרה). 

המיוחד לגבי חיילים

אלה כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון, ספציפית לגבי חיילים משוחררים:

  • להשקיע באיך – "מה" שיש לכם לכתוב, הוא אולי מעט כרגע. דווקא משום כך, כדאי במיוחד להשקיע ב"איך" מציגים זאת. מיומנות זו, תשרת אתכם היטב גם בהמשך.
  • למצות את הקיים – לא חייבים לשרת כרמטכ"ל, בכדי למצוא ברקע הצבאי שלכם נקודות משמעותיות לעבודה באזרחות. מגוון דברים עשויים להיות רלוונטיים, דוגמת קצונה, תעודות הצטיינות או קורסים מיוחדים תוך כדי השרות. כך כמובן, גם מה שהיה לפני השרת עצמו – מספר שנות לימוד, בגרות, מגמה, יחידות לימוד ועוד.  
  • להיזכר ביוצאי הדופן – ייתכן שיש לכם רקע בנושא מסוים, שעבור רוב המשרות לא רלוונטי בכלל. בדיוק מסיבה זו, כדאי תמיד לחשוב בנחת ומחדש לגבי כל משרה, האם ומה בעברכם מתאים לה? למשל משרה בתחום טכני שקשור לרחפנים ורקע מהילדות בחוג טיסנאות. 
  • לא לדאוג מרזון – אם הקו"ח יוצאים רזים למדי, לא נורא. ראשית, הדבר יתקבל בהבנה לנוכח גילכם. שנית, זה יקל על מי שעובר עליהם – מה שמטריד אותם, זו אם כבר אריכות יתר. שלישית, מצב זה מספק לכם יותר חופש להרחיב, לגבי הדברים שמשמעותיים למשרה. 

הוסף תגובה