איך מצאתי את הייעוד שלי? אימון כתהליך למציאת הייעוד האמיתי

אימון כתהליך למציאת הייעוד האמיתי

ענבל כהן אמיתי – מאמנת לצמיחה, הובלה וייעוד

      אנו חיים את החיים דרך ה- Have – מה ש"יש" לנו. מה זה אומר? איך הצגת את עצמך בפעם האחרונה שביקשו ממך לספר מי אתה? אני מאמן (יש לי תעודה), עצמאי (יש לי עסק שלי), אני בעלת תואר במנהל עסקים (יש לי תואר והשכלה), אני נשוי (יש לי אשה), +3 וכלב (יש לי משפחה וכלב). אנחנו גרים בפתח תקווה, מותק של מקום. ה"יש לי ויש לי" הזה – זה ה- Have.

      ואיך אנחנו משיגים את ה- Have – את מה ש"יש לנו" (שכל כך חשוב לנו עד שאנחנו מתבלבלים ומציגים אותו במקום את עצמנו),? אה! את מה "שיש לנו" אנחנו משיגים בעזרת ה-עשייה ה-Do שלנו. יש לי תעודת מאמן כי עשיתי קורס מאמנים. אני עצמאי כי בניתי עסק משלי, אני בעלת תואר כי למדתי ואולי גם עבדתי ושילמתי על התואר. אני נשוי כי יצאתי לדייטים עד שפגשתי את האחת והיחידה, ואז הצעתי לה ואז התחתנתי… ועשיתי ילדים :), וקניתי או אימצתי כלב שאני מוציא אותו 8 פעמים ביום… ויש לי דירה כי קניתי או השכרתי וכולי. אז את מה שיש לי השגתי בעזרת העשייה שלי.

אז אם העשייה (do) – כל מה שאנחנו עושים (או לא עושים) משפיע על מה ש"יש" לנו (have) או לא (don't have), מה הם הכלים שאיתם אנו "עושים"?

     

      את העשייה אנו עושים בעזרת ה-הוויה (be) – מה זה? ההוויה שלנו היא מי שאנו. למדתי כי אני חכם, בניתי כי אני מאמנת ומנהלת טובה, בניתי משפחה כי אני אוהב לאהובמחויב ורציני וכולי. אז מי אנו? אוסף של תכונות מולדות עם השפעה רבה מהסביבה? נשמות שבוחרות להיוולד למציאות מסוימת? חינוך מהבית עם ערכים אישיים? ניסיון חיים ומזל? ומכל הבלגן הזה – מי היא בדיוק אני? מה היא הווייתי? ולמה? מה הוא הגורם שמניע את כל אלה? מה הן הסיבות והנסיבות בהן נוצרה הווייתי? הכל נכון ככל הנראה: תולדה וסביבה, בית ואישיות, ניסיון ומזל, ובחירה של הנשמה ובקיצור – לכל אלה סיבה מרכזית אחת: הייעוד שלי.

      הווייתי (סך הדברים המהווים את מי שאני) נוצרה בכדי להגשים את הייעוד שלי. אין אף אחד בעולם כולו שהוא בדיוק בדיוק כמוני. פשוט אין. מה הן תכונותיי? ערכיי? עוצמותיי? מה מניע אותי ומה עוצר אותי? מה מגשים אותי? במה אני מעולה? ושאלת השאלות: האם יש מקום או מצב בו כל תכונותיי מתפקדות כיתרון? האם כשאני בייעוד שלי, אני הכי אפקטיבי, הכי מוגשם?

      על פי תפיסת הייעוד – אין תחרות – בייעוד שלי אני מתפקד כיהלום מלוטש בתהליך אותו נועדתי לעשות. זה המקום בו כל תכונותיי מתפקדות כיתרון. ייעוד אינו קריירה אך אני חווה התעלות רוח כשאני עוסקת במקצוע המתאים לייעוד שלי. הורות אינו רק ייעוד, אך אני ההורה המיטבי כשאני מגדל את ילדיי בהתאם לייעוד שלי, ומאפשר להם לחוות ילדות מוגשמת ומלאת בטחון עצמי כשאני מאפשר להם לחיות בתוך הייעוד שלהם (לתפקד במצבים בהם רוב או כל תכונותיהם מתפקדות כיתרון). מאחר ואני כל כך נהנה, אני גם אפקטיבי ביותר. אפקטיבי – בעסקים – זה גם "מכניס יותר כסף". אם אני עסוק בתחום בו אני הכי טוב, כל תכונותיי מתפקדות כיתרון – אין לי תחרות, יש לי עזרה מסביב ואני עוזר לאחרים.

      אז איך לעזאזל אדע מהו הייעוד שלי? זו שאלה מצוינת, מאחר ואין כמעט שיטות לגילוי מדויק ומפורט של הייעוד. אבל יש אחת כזו, ואחת, זה מספיק.

      אפשר למצוא את הייעוד בעזרת השיטה הייחודית שפיתח טים קלי (Tim Kelley) – המקים של True Purpose, הוא סופר, מרצה, יועץ בכיר ומאמן בכיר למציאת ייעוד, שעבד עם אלפי לקוחות (ביניהם אמריקן איירליינס, HP, צבא ארה"בצי ארה"ב ועוד) והכשיר מעל 1,000 מאמנים מוסמכים למציאת ייעוד. טים קלי מתגורר בברקלי קליפורניה, עם אשתו ובנו, והעוסק בייעוד שלו בעודו עוזר לאחרים למצוא את ייעודם.

      מה זה ייעוד אמיתי בשיטה של טים קלי? זה תהליך המיועד לכולם. התהליך מאפשר (להבדיל מתהליכים המשתמשים בגישה עקיפה למידע על הייעוד) להגיע למידע המדויק ביותר על הייעוד שלך ועל מרכיבו השונים. תוכל להפיק מהתהליך יתרונות עסקיים, שיווקיים, אישיים ומשפחתיים, הוא ישפיע על כל תחומי חייך. עם הצלחת התהליך, תדע מהו הדבר אותו באת לעשות כאן, ומהו החותם אותו תשאיר אחריך. אם תחליט חיות את ייעודך, תוכל לחיות (וללמד את ילדיך לחיות) חיים מספקים, מוגשמים, בריאים ומכניסיםתדע לאן אתה מוביל את עצמך ואת חייך, ואת אלה ההולכים אחריך. ועם הכלים האפקטיביים האלה, תוכל לעסוק בעשייה מספקת שתתמוך ב- "Have" אמיתי, משמעותי ובר קיימא. אז למה לחכות?

אני, לשמחתי, עברתי תהליך למציאת ייעוד, וקורס הכשרת מאמנים למציאת ייעוד אצל טים קלי עצמו. אני שותפתו של טים קלי ומקימת True Purpose Israel – ייעוד אמיתי ישראל. אני מאמנת לצמיחה, הובלה וייעוד, אני אימא לשני ילדים מדהימים שהם מורי הדרך שלי, אני מרצה ומדריכה, וחיה חיים מלאי ייעוד, משמחים, מגשימים ומכניסים.

אין דבר שממלא אותי יותר מלעזור לאנשים, מנהיגים וארגונים החווים מאבק יומיומי, שאינם חשים יותר תשוקה ותקווה, ואשר להצלחתם מחיר כבד מנשוא, למצוא את הדרך אל עולמם, לחוש שוב את האש הבוערת בהם, לדעת לאן הם הולכים, לאן הם מובילים את הבאים אחריהם, ולחוות שוב את האהבה לעצמם ולאחרים. לחיות החיים באמת.

הוסף תגובה