איך מתבצע מילוי נפט לקמין ביתי?

איך מתבצע מילוי נפט לקמין ביתי?

מילוי נכון של הנפט חייב להתבצע על פי הנחיות הבטיחות של היצרן ולפי המפרט הטכני של הדגם הספציפי. ברוב המקרים נדרש מילוי של המכל החיצוני כאשר הכמות מגיעה למינימום רבע מהמכל, כדי למנוע מהמשקעים להגיע לתנור. בנוסף, יש לוודא שמבצעים מילוי נפט לקמין רק כאשר ברז המכל סגור והתנור עצמו מכובה

פעולות מילוי נפט מתבצעות כחלק בלתי נפרד מאחזקה של הקמין הביתי. בשביל ליהנות מהיתרונות של קמין ביתי מבחינת פיזור החום בצורה אחידה בחלל הפנים וכמובן חיסכון בהוצאות, מאוד חשוב למלא אותו בצורה נכונה. בשביל לדעת איך למלא כל סוג של קמין או תנור, יש להיצמד להנחיות היצרן. כמו כן, צריך להביא בחשבון את מידת ההתאמה בין סוג התנור והדגם הספציפי לבין כמות הנפט ותדירות המילוי המומלצת.

בחירת הנפט המתאים למילוי הקמין הביתי

יש כמה שלבים שחשוב להקפיד עליהם בשביל להשלים את התהליך של מילוי נפט לקמין. בשלב הראשון, צריך להשיג נפט לקמין ביתי מחברה איכותית. בחירת החברה האיכותית היא עניין משמעותי, כי יש לזה השפעה על היעילות של הנפט ועל התנור עצמו. אם לא רוצים לסבול מנזקים בלתי הפיכים בתנור, יש לוודא שמזמינים את הנפט רק מחברה אמינה שדואגת לספק נפט משובח ובלי משקעים.

מילוי הקמין לפי הנחיות הבטיחות

בשלב השני צריך לקרוא את הנחיות היצרן לגבי קמין נפט והאופן שבו ממלאים אותו. דרך ההנחיות ניתן למשל להבין לאיזו חברה לפנות לגבי אספקת נפט מיוחד לקמינים גדולים, או כיצד לשמור על הבטיחות לגבי קמין נפט שנמצא בתוך הבית לעומת תנורים שנמצאים בחוץ. מבחינת תזמון, ההנחיה העקרונית היא למלא את המכל החיצוני של הקמין כאשר הכמות של הנפט בתוכו מגיעה למינימום רבע מהמכל. אם מחכים יותר מדי זמן לפני המילוי הבא, המשקעים עלולים להיכנס לתנור ולגרום נזק.

סגירת ברז המכל והתנור

מילוי נפט לקמין חייב להתבצע רק אחרי שסוגרים את ברז המכל ומוודאים שהתנור עצמו כבוי. אם התנור לא מכובה או שהברז פתוח, עלול להיגרם אסון בגלל החשיפה של הנפט אל המרכיבים השונים של מערכת ההסקה. במידה ולא בטוחים איך בדיוק לסגור את ברז המכל או כיצד לכבות את התנור, ניתן לחזור למדריך היצרן ולקרוא את ההוראות שמופיעות בו.

כיצד מתחזקים את הקמין אחרי שממלאים בו נפט?

מילוי נכון של הנפט לא מסתיים כאשר סוגרים את המכל או מדליקים את התנור. בשלב הבא, צריך לדאוג המכל ימשיך לעמוד על משטח בטון מתאים ושהוא יהיה ישר. נוסף, אם מדובר על תנורים עם הצתה אלקטרונית צריך להדליק אותם על ידי כפתור המצת וללחוץ ברצף כמה שניות לצורך הזרמת הפנט פנימה. בזמן התדלוק של המכל עצמו מכבים כאמור את התנור, סוגרים את ברז המכל ומרימים את מצוף הביטחון כדי למנוע חדירת לכלות פנימה. 

מתי כדאי להדליק את התנור?

תנור קמין שעובד עם נפט מדליקים רק כאשר הוא קר. עם זאת, כן ניתן להדליק את התנור לפחות לשעה פעם בשבוע ועל דרגה בינונית כדי למנוע הצטברות של לכלוך בתוך וסת הדלק. מנגד, אסור בשום פנים ואופן להדליק את התנור כאשר הוא מוצף בנפט וזאת על מנת למנוע התפוצצות של הזכוכית. בנוסף, יש להמתין שתא הבערה יתקרר אם רוצים להדליק את התנור מחדש. אחרי שמכבים את התנור, כל שנדרש הוא להרים או להוריד את מצוף הביטחון לפי הנחיות היצרן.

הוסף תגובה