איך עובדות הלוואות בעירבון משכורות: המיתוסים והמלכודת הפוטנציאלית

איך עובדות הלוואות בעירבון משכורות: המיתוסים והמלכודת הפוטנציאלית

הלוואות בעירבון של שכר/משכורת (הלוואות יום משכורת) עבודה נשמעות כמו דרך מהירה וקלה לצאת מצרות. אתה לוקח כמה מאות או אלפי שקלים – ומחזיר אותה בעזרת המשכורת הבאות שלך. אבל האם הלוואות משכורת באמת כל כך פשוטות? איך עובדות הלוואות ליום משכורת, והאם הן בחירה הגיונית שלך בבעיה כלכלית?

אם אתה סקרן לגבי הלוואות משכורת, אתה במקום הנכון. אנו נפרק את הלוואות יום משכורת במדריך זה, ונחשוף מהן דרכי המימון האלטרנטיבות הטובות ביותר לבעיות תזרים מזומנים.

המיתוס של תיקון הלוואות קלות ביום המשכורת:

רוב המומחים הפיננסיים מסכימים כי מלווים בתשלום הם מלווים טורפים. הם "עוזרים" ללווים בשוק הסאב-פריים אבל למעשה מרוויחים הרבה כסף בריבית ומשאירים אנשים עניים יותר. קח את הדוגמה הזו, למשל.

חלי חיה על מתלוש משכורת אחת לשניה. יום אחד, המכונית שלה מתקלקלת, ואין לה מספיק בחשבון החיסכון כדי לתקן את הרכב. חלי צריכה להגיע לעבודה, אז היא לוקחת הלוואה קטנה של 1000 ש"ח על בסיס המשכורת, ומסכימה להחזיר אותה בשבוע שלאחר מכן. כשמגיע יום המשכורת, ההלוואה – בתוספת ריבית ועמלות גבוהות – בולעת הרבה יותר כסף ממה שחלי ציפתה.

חלי חשבה שההלוואה שלה על בסיס המשכורת תסתום חור ותשאיר אותה טוב יותר בטווח הארוך. למרבה הצער, סכום החזר ההלוואה אומר שלחלי אין מספיק כסף לשלם את חשבון החשמל שלה. הפתרון? הלוואה נוספת על בסיס במשכורת המשכורת.

זו, בקצרה, מלכודת החובות של המלווה ביום התשלום.

מציאות הלוואת יום המשכורת האפלה

לווים כמו חלי למעלה הם אמיתיים מדי – ושכיחים מדי – בכל העולם. כאשר מלווים על בסיס המשכורת מציעים "בעזרה" להעביר הלוואות משכורת להלוואות חדשות ביום משכורת, תרכובות ריבית ועמלות מצטברות. בכל פעם שלווים משלמים את הלוואותיהם בחזרה, הם משלמים יותר ויותר. בסופו של דבר – וזה לא לוקח הרבה זמן – הם חייבים יותר ממה שהם מביאים.

אם אתה חושב שזה נשמע לא הוגן, אתה לא טועה. מלווים ביום משכורת נחשבים כל כך דורסים כך שנוצר חוקים שונים במדינות שונות סדרה של כללים חדשים כדי להפוך את הלוואות ביום המשכורת לבטוחות והוגנת יותר. לרוע המזל, הממשלות בחלק מהמדינות שלאחר מכן חסמו את הכללים החדשים ובהמשך חסמו את רובם מלהיכנס לתוקף.

מהן הסכנות של הלוואות ביום משכורת?

הסכנה העיקרית של הלוואת משכורת היא ללא ספק מלכודת ההלוואה ביום המשכורת. אתה יכול למצוא את עצמך חייב יותר ממה שאתה מרוויח, ממש לכוד במעגל אינסופי של הלוואות והחזרות הלוואות גדולות יותר עם ריבית ועמלות.

למרות שקשה להתמודד עם מלכודת ההלוואה ביום המשכורת, לא בלתי אפשרי לברוח. לפי סקר שנערך, נמצא שרוב הלווים יצאו בסופו של דבר מהחובות באמצעות עירוי מזומנים מקרוב משפחה או חבר. תוכלו לראות אם ההלוואה ממשפחה משתלמת לכם ע"י חישוב הלוואות במחשבון הלוואות.

דרכים אחרות להתפתל מהרשת כוללות:

בקשת תוכנית תשלומים מורחבת ולאחר מכן לא ללוות יותר מהמלווה ביום המשכורת שלך.
קח הלוואות גישור על בסיס קרן השתלמות, פנסיה וקופות גמל.
פירעון ההלוואה שלך באמצעות אשראי מסוג אחר, כמו כרטיס אשראי או הלוואה אישית רגילה.
אם אתה חושב שהמלווה שלך עבר על החוק, הגשת תלונה לרגולטור המדינה שלך או הלשכה להגנה פיננסית לצרכן.

הימנעות ממלכודת הלוואות ביום המשכורת

הדרך הטובה ביותר להימנע ממלכודת הלוואות ביום המשכורת היא לעולם לא לקחת הלוואה ביום המשכורת מלכתחילה. אם אתם קוראים את המאמר הזה ועדיין לא לקחתם הלוואת משכורת, עצרו וחשבו על האלטרנטיבות העומדות לרשותכם.

אם יש לך גישה לכרטיס אשראי – השימוש בו יחסוך לך כסף על פני הלוואה ביום המשכורת. אם אתה שם את ההוצאות שלך על כרטיס אשראי, אתה יכול לשלוט בסכום שאתה משלם בחזרה, ואם אתה צריך קצת מרחב נשימה, אתה יכול להאט את לוח התשלומים שלך מבלי להיגרם עמלות אסטרונומיות.

הוסף תגובה