אימון אישי להורות

עצם הרעיון כי צריך לקבל אימון על מנת להיות הורים עשוי להישמע מקומם.

הרי לידה והפיכה להורים הינם תהליך טבעי שאמור לזרום לנו בקלות מעצם היותנו יצורים עם אינסטינקט התרבות. אז בשביל מה צריך אימון?

אינסטינקט ההתרבות מאפשר לנו לחוש אהבה כלפי הצאצאים ,אבל לא בהכרח מלמד אותנו כיצד לטפל בהם. גם מחלקות היולדות בבתי החולים ישנה הדרכה להנקה ורחיצת התינוק הנולד, על אף שהנקה היא הפעולה כי בסיסית לכל אם. היות וישנן דרכים לעשותו פעולה זו באופן יעיל יותר שיחסוך הן לאם והן לתינוק הנולד אנרגיות ותסכול בדרך למטרה. בהדרכה נכונה, ניתן לעשות כל פעילות אוטומטית בדרך יותר מודעת ויותר מוצלחת.

בגידול ילדים כיום יש לא מעט אתגרים מורכבים. פערי הדורות נהיו מאוד מהותיים בשני העשורים האחרונים. גם אם מביאים ילד בגיל צעיר יחסית, הרי שהשינויים שהעולם עבר מאז אנחנו היינו ילדים ועד היום מאוד מהותיים, בעיקר התחום הידע והתקשורת. אומנם ,רובנו כבר גדלנו עם מחשב בבית, אבל האינטרנט והתקשורת במסנג'ר, שלא לדבר על הפייסבוק- לא היו חלק מהותי בילדותינו, בעוד שכיום רוב נושא התקשורת הבין אישית היומיומית הינו מבוסס מחשב החל מגילאים צעירים מאוד. העובדה כי הילד מגיע הביתה ומייד מסתגר עם המחשב יכולה לצור תסכול רב במערכת היחסים עם ההורים ולצור תחושה כי הילד מתחמק מלהיות שותף פעיל בחיי המשפחה בבית.

כמו כן, האינטרנט עשוי לחשוף את הילד למידע רב שהוא לעיתים אינו מסוגל לקלוט באופן פרופורציונאלי בגילו הצעיר. לא מדובר רק על חשיפה אפשרית לתכנים בעלי קונוטציות מיניות כאלו או אחרים, אלא גם לתמונות קשות ביו-טיוב שנחשבות לקיצוניות מידי עבור מהדורות חדשות בטלוויזיה ואפילו מידע ממקורות אקדמאיים ומחקריים שונים שעשויים לסתור חומרים שהליד מקבל בבית הספר ולהעצים תחושת חוסר אמון עם המערכת שגם ככה העשויה לצוץ בגיל ההתבגרות.

כלומר, שמלבד עם אתגרים שונים שכל הורה נאלץ לעבור במסגרת המשפחתית ,בשנים האחרונות הצטרף לבית דייר חדש שעשוי להיות מוקד למחלוקות לקונפליקטים רבים- המחשב.

לא ניתן למנוע לחלוטין את השימוש במחשב, בעיקר גם בגלל שמורים רבים מסתמכים על כך שילדים יודעים להוציא חומר ממנועי חיפוש ואף מבקשים עבודות מודפסות ולא בכתב יד. גם החיים החברתיים של הילד עשויים להיפגע ללא מחשב, והוא עשוי להיות מתוסכל, מה שיעצים את הקונפליקט בבית.

מה עושים? איך מציבים גבולות בלי לעורר מלחמת עולם? האם לוותר ולתת לילד להסתגר עם המחשב? האם להתעקש על מחשב אחד ולמקמו בסלון, היכן שהילד יכלו לגלוש רק בפיקוח?

באימון האישי נבדוק גם את ההורה וגם את הילד. האם באמת הילד מבלה שעות ארוכות מיד מול המחשב או שעצם חוסר שיתוף הפעולה במטלות הבית גורמת לזמן מול המחשב להיראות ארוך במיוחד בעיניי ההורה?

אימון אישי עזור להורה לקבוע מסגרת גבולות נכונה עבור הילד ולהתמיד בה מתוך הבנה אמיתית של מה היא טובת הילד.

הוסף תגובה