אימון אישי / קאוצינג / יעוץ – איך *לקבל* עצות בצורה נכונה?

אימון אישי / קאוצינג / יעוץ – איך *לקבל* עצות בצורה נכונה?

אימון אישי. קאוצ'ינג. יעוץ. כשם שצריך לדעת לתת עצות, כך צריך גם לדעת לקבל עצות. כי האדם יכול לקבל עצות בצורה לא נכונה, ולטעות. והאדם יכול לקבל עצות נכונות, ולהבין אותן בצורה לא נכונה. והאדם יכול גם לקבל עצות לא נכונות ולא מדויקות, אבל כן להפיק מהן את המיטב ולהפיק מהן תועלת. והשאלה היא, איך לקבל עצות בצורה נכונה?

והתשובה היא, כי הדרך לקבל עצות בצורה נכונה, היא על ידי זה שהאדם מסתכל על השכל שיש בכל דבר. כי בכל דבר בעולם יש שכל. והשכל שיש בכל דבר, הוא הסיבה שבגללה הדבר הוא כפי מה שהוא. וכאשר האדם מקבל עצה כלשהי, בין אם העצה הזאת נכונה ובין אם היא לא מדויקת, הרי שיש שכל כלשהו וסיבה כלשהי, מדוע נותן העצה חושב שהעצה שלו טובה.

וגם אם מישהו מנסה לרמות את חברו ולתת לו עצה רעה, הרי שיש שכל כלשהו שבגללו נותן העצה חושב, שהעצה תראה אמינה. ויש סיבה מדוע נדמה לאדם שהעצה שלו תראה אמינה, גם אם הוא באופן מודע נותן עצה שגויה. וכל שכן שכאשר אדם נותן עצה טובה, וכל שכן שכאשר החכם האמיתי נותן עצה, הרי שבוודאי שיש בעצה הזאת שכל מסוים.

כי העצה היא רק צורת ביטוי מעשית של שכל מופשט. כי השכל הוא מופשט. והאמת היא נכונה בכל מצב, בלי קשר למה שקורה בפועל. והאמת היא הדבר הכי מופשט שיש, כי היא לא מושפעת משום דבר מעשי, אלא היא אמת בכל מצב. והשכל גם הוא מופשט. ושכל אמיתי, הוא שכל שנובע מידיעת האמת. ועצה טובה, היא ביטוי מעשי של האמת הרוחנית.

וכאשר האדם מקבל עצה, הרי שהוא בעצם מקבל שכל. וגם אם העצה הזאת היא מעשית ופרקטית, הרי שיש בכל עצה גם שכל כלשהו, שהוא בעצם צורת ההסתכלות על המציאות, שממנה נבעה העצה הזאת. וכאשר האדם מקבל עצה כלשהי מאדם אחר, הרי שהוא מקבל גם את השכל של האדם האחר.

ולכן, כאשר האדם מקבל עצה כלשהי, עליו לנסות להסתכל על השכל של העצה. דהיינו לנסות להבין למה העצה הזאת היא כפי מה שהיא. ועל האדם לנסות להסתכל על השכל שיש בכל דבר, ולקשר את עצמו אל הסיבה ואל השכל שבגללו העצה הזאת היא כפי מה שהיא.

ועל ידי זה שהאדם מסתכל על השכל שיש בתוך העצה, דהיינו מנסה להבין את הסיבה שבגללה העצה הזאת היא כפי מה שהיא, על ידי זה האדם מקבל את העצות בצורה נכונה באמת ומפיק מהן את המיטב.

עד שאפשרי הדבר, שאדם ייתן עצה לחברו, וחברו שמקבל את העצה יסתכל על השכל של העצה, וזה שמקבל את העצה, יבין את העצה טוב יותר ממי שנתן אותה, עד שמקבל העצה יהיה חכם יותר ממי שנתן אותה!

כי לא תמיד נותן העצה מבין את עצמו בשלמות. ואם האדם רגיל להסתכל על השכל של העצות שהוא מקבל, על ידי זה בסופו של דבר, הוא הופך להיות חכם יותר מאלו שנתנו לו את העצות. והכל בגלל שהוא מסתכל על השכל שיש בכל דבר, ומקשר את הדברים לשורשם וכולי.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על סיבות, יכולת, רע, דעת אמת ועוד …

 

הוסף תגובה