אימון אישי, קואוצ'ינג, קואצ'ינג

רבים מאיתנו מעוניינים רוב חיינו להגשים דברים מסוימים, לפתור בעיות ולכבוש יעדים, אך פעמים רבות איננו מצליחים ליישם זאת בצורה בה אנו מעוניינים. אימון אישי הוא הפתרון.
קואצ'ינג הוא תהליך הכולל את השכרת שירותיו של מאמן, אשר יעזור לנו להגיע אל אותן מטרות. דבר זה יעשה על ידי הכנת תוכנית עבודה עם מטרות הדרגתיות, דרכי פעולה חדשות המוצעות לנו על ידי המאמן ועוד. 
ההבדל בין קואוצ'ינג ( אימון אישי ) לבין כל שיטת טיפול אחרת (כמו למשל, טיפול פסיכולוגי) בא לידי ביטוי בהתמקדות בפן המעשי, בפעולות של האדם העובר תהליך קואצ'ינג. 
המאמן ישוחח עם אותו אדם אשר עובר קואצ'ינג על המטרות שלו ויקבע לו תכנית עבודה המורכבת מפעולות/ מטלות שונות, אותן יהיה עליו לבצע על מנת להגיע אל אותה מטרה נכספת בה הוא מעוניין.

קצת על קואצ'ינג (אימון אישי)

קואצ'ינג הינו תחום אשר פרץ לתודעת הציבור בעיקר בעשור האחרון ולכן רבים מתייחסים אליו כתחום חדש בהשוואה אל פסיכולוגיה ושיטות תראפיה שונות. כאן האדם שפנה אל קואוצ'ינג הוא זה שיבחר במשימות הרלוונטיות לו ואשר יקדמו אותו אל המטרה בעזרתו של המאמן האישי.
קואצ'ינג הוא למעשה אימון וככל אימון הוא יעסוק בפעולות חוזרות (דפוסי התנהגות חדשים, חשיבה חדשה ועוד), אשר יקדמו אותו אל מטרתו.
אם אתם סבורים כי ב- קואצ'ינג המאמן יאמר לכם מה לעשות עד שתגיעו אל המטרה שלכם, אתם טועים טעות מרה. תפקידו של המאמן הוא לספק לכם כלים שונים ולכוון אתכם. אתם אלו שמחליטים על דרכי הפעולה ומה נכון לכם באותו השלב. המאמן יוכל לנתח אתכם את הפעולה אותה בצעתם או את הבחירה שלכם ובכך להעלות אור על הגישה והעשייה שלכם בחיים.
תהליך קואצ'ינג יעזור לכם למצוא ולסדר בצורה הנכונה את מה שכבר יש לכם ולהוציא אותו לפועל בצורה נכונה. בנוסף, תהליך קואוצ'ינג יעזור לכם להפטר מדרכי פעולה וחשיבה אשר מוגדרים כשליליים או חוסמים.

 

אימון אישי- הלכה למעשה

היתרונות של קואוצ'ינג רבים: מדובר בתהליך אימון אישי קצר מועד, בהשוואה לטיפול פסיכולוגי, אשר מאפשר לכם למצוא את הפתרון לבעיה מ"ארגז כלים" אשר מצוי בתוככם. אך כיצד בוחרים מאמן קואוצ'ינג המתאים לכם?
•    ניסיון- בחרו מאמן בעל תעודת מוסמך ב- קואצ'ינג ובעל ניסיון בתהליכי אימון. 
•    תחום- בחרו איש קואצ'ינג המומחה בתחום הרלוונטי לכם. 
כאן יש לקחת בחשבון כי ישנם סוגים שונים של קואוצ'ינג:
קואצ'ינג לזוגיות, קואצ'ינג לתעסוקה/ מציאת מקום עבודה, קואוצ'ינג דיאטה, אימון אישי המיועד לגיל הזהב, אימון לבעיית תדמית עצמית ועוד).
•    פגישה- מומלץ תמיד יש להיפגש עם המאמן טרם הבחירה בו. דבר זה יאפשר לכם לבדוק את הדינאמיקה והכימיה בנכם לבין אותו איש קואוצ'ינג. 

לסיכום, תהליך קואוצ'ינג יעזור לכם להגיע אל אותה מטרה או פתרון בעיה בה הנכם מעוניינים תוך פרק זמן קצר.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

הוסף תגובה