איתור נזילות בקירות

איתור נזילות בקירות

יש כלים שונים שבהם אפשר להשתמש על מנת לאתר נזילות בקיר בלי לשבור אותו ולגרום הרס מיותר. במאמר הבא נציג את ההבדל בין מצלמה תרמית, סיב אופטי ורובוט זעיר ונסביר כיצד בוחרים בעלי מקצוע מתאימים מתחום האינסטלציה

נזילת מים עלולה להתרחש בכל מקום שבו הצנרת עוברת. אבל בעוד נזילה גלויה בצנרת של החצר למשל היא יחסית קלה לתיקון ובעיקר לאיתור, נזילות סמויות שנמצאות מאחורי הקירות או מתחת לרצפה נחשבות מסובכות יותר. עד לפני כמה שנים, הדרך היחידה לאתר את המקור של נזילות בקיר הייתה לשבור אותו או לפחות חלקים ממנו. אבל כיום הפעולה הזו מיותרת, כי ניתן לבצע איתור נזילות בקירות גם בלי לגרום הרס.

הנה לדוגמא כמה כלים ואמצעים שבהם משתמשים על מנת להשיג תוצאות אמינות של איתור נזילות בקירות:

  1. מצלמה טרמית – המצלמה הטרמית היא הכלי השכיח ביותר לאיתור של כל סוגי הנזילות. לא משנה אם הנזילה היא מאחורי הקיר, מעל התקרה או מתחת לריצוף, המצלמה מאפשרת לבצע הדמיה תלת ממדית של טמפרטורות וכך לזהות את המקור שלה. השימוש במצלמה טרמית הוא פשוט ונוח ובעלי מקצוע מנצלים אותו כדי לקבל נתונים מדויקים. בזכות המצלמה הטרמית גם ניתן להתחקות אחר המקור של הנזילה, כדי לדעת טוב יותר למשל כיצד לתקן אותה.
  2. סיב אופטי – יש מקרים שבהם בעלי מקצוע מעדיפים להשתמש בסיב אופטי על מנת לקבל נתונים לגבי מה שקורה בעומק הצנרת. אם יש חשד לכך שהמקור של הנזילה הוא לא בדיוק מאחורי הקירות אלא במקומות שאין אליהם גישה נוחה, הסיב האופטי יפתור את הבעיה. בין היתר, הסיב האופטי מומלץ כי הוא דק ומסוגל להעביר כמויות גדולות יחסית של מידע ונתונים.
  3. רובוט זעיר – במקרים נדירים ניתן להפעיל רובוט זעיר על מנת לצלם את הצנרת מבפנים גם אם אין אליה גישה נוחה. זה רלוונטי במקרים שבהם יש חשד לנזילת מים מאחורי קירות בבנייני מגורים משותפים, במוסדות ציבור ועוד. בכל אחת מהנסיבות האלה, רובוט זעיר שמסוגל לחדור אל עומק הצנרת יעשה עבודה טובה מבחינת האופן שבו הוא מאפשר לצלם אותה ולזהות ליקויים ובעיות.

מה עושים אחרי שמאתרים את הנזילה?

המטרה של איתור נזילות בקירות היא לספק אינדיקציה מדויקת למיקום של הבעיה. כתמי המים המופיעים על הקיר למשל הם רק הסימפטום ולא הבעיה עצמה, לכן אי אפשר להסתפק בהם כדי לתקן את הנזילה. בשביל לתקן אותה ולמנוע חזרה שלה בעתיד, חייבים לבדוק מה קורה בתוך הצלחת ואיפה בדיוק היא מתחילה.

בשלב הבא אפשר לבחור את שיטת התיקון המתאימה לפי אופי וסוג התקלה שאיתה מתמודדים. במקרים של נזילות מים בגלל פיצוץ בצנרת למשל, אין ברירה אלא להחליף את הצינורות הרלוונטיים. במקרים קלים יותר, יכול להיות שיהיה אפשר לבצע תיקון מקומי בלבד.

החשיבות של בחירת קבלני אינסטלציה מיומנים

החדשות הטובות עבור בעלי בתים או דירות שסובלים מתופעה רחבה של נזילות מים בקירות הן שניתן לרכז את כל השירותים החשובים תחת קורת גג אחת. כדי לעשות את זה, צריך להתייעץ עם קבלני אינסטלציה מיומנים שיש להם ניסיון ספציפי באיתור נזילות. אם הקבלנים מנוסים באיתור הנזילה ובתיקון שלה, הם כנראה יצליחו לפתור את הבעיה גם עבורנו.

לסיכום, התחום של איתור נזילות בקירות מתקדם בקצב מהיר. בעיות כאלה הן למרבה הצער שכיחות מכפי שנהוג לחשוב. כדי להתמודד איתן, חשוב לאתר את הנזילה מהר ובזמן.

הוסף תגובה