"אמא יקרה לי" על קאפה או על קנבס

לכל מי שהיא כבר אמא ותיקה, יש בוודאי על מדפי הבית סיכות עשויות גרעיני דלעת, מחזיק מפתחות בנוי לתפארת מאטבים משרדיים, תליונים מעיסת נייר צבועה בידי אמן צעיר במיוחד או שלל פריטים מעשה ידיו של הבן הצעיר/הבינוני/הבכור שהוכנו באהבה לכבוד יום האם. הזמנים חלפו, מגמות החינוך השתנו אבל יום האם והמתנות התקבעו בתודעה לנצח.

וכך, לא נותר לגננות ולמטפלות להמשיך ולייגע את מוחן בשאלה הקבועה "מה נכין לה השנה, לאותה אמא שאנחנו מעלים על נס?" הרעיון של הדפס על קנבס או על קאפה הוא ממש המצאת המאה היכולה לשמש כמתנה מקורית לכל אירוע ושמחה. במקום לחזור שוב ושוב אל אותם פיצ'פקעס לא שימושיים, ניתן הפעם להפתיע את האם או האב בפריט משמח במיוחד. תמונה עדכנית של הילד או ציור פרי מכחולו יהפכו בקלות ליצירת פאר שיכולה למצוא את מקומה המכובד על אחד מקירות הבית.

את גודל התמונה ואת החומרים שלה יקבע בעיקר התקציב, אבל מכיוון שבאמת מדובר בעסק לא יקר, הרעיון מאפשר משחק של גדלים, מסגרות, צבעים וגימורים מכל סוג ומין. מספיק שהציור הנבחר יהפוך להדפסה על קנבס בגודל 20/20 ס"מ – כדי שההורים הגאים יהיהו מאושרים. גם הדפס צילום של הזאטוט היחיד ומיוחד על לוח קאפה איכותי, יעשה את העבודה.

וכעת לחוק השוויון… כידוע, שונו "ימי האם" ל"ימי המשפחה", קודם כל נוכח הפער שהולך ומצטמצם בין התפקידים המסורתיים של האמהות והאבות. בצדק חשו הגברים שבינינו תחושת קיפוח לאחר שהם השתלבו עוד ועוד בטיפול בילדים ובטיפוח הבית בנוסף לתפקיד החשוב שלהם כמפרנסים עיקרים בדרך כלל. אלא שבמקביל אנחנו נחשפים לסוגים ומגוונים של משפחות, מחד הוריות, דרך חד מיניות ועד רב הוריות – בכולן ישמחו המבוגרים לקבל הדפסים ססגוניים כתשורה צנועה על מאמציהם הרבים.   

הוסף תגובה