אמונה עצמית – איך להאמין בעצמך?

אמונה עצמית – איך להאמין בעצמך?

אמונה עצמית משמעותה היא, שהאדם מאמין ביכולת שלו להצליח להשיג את המטרות שלו. והשאלה היא, איך לפתח אמונה עצמית?

תשובה: כפי שהתבאר, יותר טוב לדעת מאשר להאמין. במקום להאמין במשהו, תבדוק ותאמת אותו, ואז לא תצטרך להאמין בו, מאחר שאתה כבר יודע אותו. ולכן מצד האמת, האדם לא צריך להאמין בעצמו, אך הוא כן צריך לדעת מה הכוח האמיתי שלו ומה היכולות האמיתיות שיש לו, בהתאם למצב ולאפשרויות שלו.

זאת לא חוכמה, להאמין בעצמך שיש לך כוח כלשהו, כאשר באמת אין לך אותו, ואז לעשות טעות כלשהי ולהתאכזב. אך זאת כן חוכמה, להכיר באמת את היכולות האישיות שלך, ואת האפשרויות שלך להשיג את המטרות שלך. ולפעול בדיוק לפי היכולות שלך. לא פחות ולא יותר מהן.

כפי שהתבאר, בדברים החשובים באמת, רצוי לאדם להפוך את האמונות שלו לידיעה ולאמת. רצוי לאדם לקחת את האמונות שלו שמשפיעות על חייו, ולבדוק שהן אכן האמת. ומאחר שהידע של האדם על עצמו הוא חשוב ביותר, לכן רצוי מאוד, שהאדם יאמת את כל האמונות שלו על עצמו. ואז הוא לא יצטרך יותר להאמין בעצמו, מאחר שהוא כבר יודע במדויק את היכולות שלו.

 

טוב יותר לאדם שידע את כוחו האמיתי כפי מה שהוא באמת, ושיפעל בדיוק לפי כוחו ולא יותר או פחות ממנו, מאשר שיאמין בעצמו יותר מידי או פחות מידי, ושיעשה טעויות שונות.

ואיך יכול האדם לדעת את האמת, על היכולות האישיות של עצמו? תשובה: על ידי התבוננות. אין טריק אחר. כדי לדעת צריך להתבונן. על האדם לבדוק טוב יותר עם עצמו מה באמת חשוב לו להשיג. ולאחר מכן לבדוק, האם ואיך בדיוק הוא יכול להשיג את המטרות שלו.

על האדם לנסות להבין טוב יותר את האמת על עצמו. מה באמת הוא כן יכול לעשות, ומה באמת הוא לא יכול לעשות. כאשר האדם יודע את האמת על עצמו, אז הוא לא צריך להאמין בעצמו ואולי לטעות, אלא הוא פשוט יודע את האמת על עצמו. וממילא הוא פועל תמיד לפי כוחו.

ואם האדם לא בטוח האם יש לו יכולת כלשהי או לא. האם במקרה כזה, עליו להאמין בעצמו שיש לו את היכולת הזו? תשובה: אולי. ז"א האדם צריך להיות מציאותי. ואם הוא לא יודע בוודאות האם יש לו יכולת כלשהי, אז פשוט עליו להניח שאולי יש לו את היכולת הזו ואולי לא. ולכן, לבדוק את העניין בדיוק כפי שבודקים כל עניין אחר.

אין צורך שהאדם יאמין בעצמו שהוא יכול לעשות משהו, כאשר הוא לא בטוח שהוא יכול לעשות אותו. אבל כן יש צורך שהאדם יבין, שאם הוא לא בטוח שהוא לא יכול לעשות משהו, הרי שיכול להיות שהוא כן יכול לעשות אותו. ועל האדם פשוט לבדוק את היכולת שלו, כמו שבודקים כל עניין אחר.

לסיכום: במקום להאמין בעצמך, פשוט תנסה להתבונן ולדעת את האמת על עצמך. ואם אינך יודע האם אתה יכול או לא יכול להשיג משהו, אז פשוט תאפשר לעצמך לנסות להשיג אותו, למרות שאינך בטוח שאתה יכול להשיג אותו. אך עדיין תזכור שיכול להיות שלא תשיג אותו. וזכור! במקום להאמין בעצמך, הדבר הטוב ביותר הוא לברר את האמת, ולהיצמד אליה כפי מה שהיא.

ראה גם:

* אמונה עצמית. כיצד להשיג אמונה עצמית אמיתית ?.

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על לדעת את האמת , אמונה עצמית , יכולת , הצלחה ועוד …

מאת להצליח בכח המחשבה

הוסף תגובה