אני לא פוטוגנית

כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה, 100 אולי 1000 אולי הרבה יותר, למעשה אני שומע אותו כמעט מידי יום. לעיתים בפגישה מסודרת עם לקוחה ולעיתים בשיחת אקראי כאשר מדברים על צילום.

מניסיוני הרב בצילום פורטרטים אני יכול לומר שכמעט ואין דבר כזה, עיקר הטעון הנ"ל נובע מפחד ורתיעה לעמוד מול מצלמה, או מהעדר בטחון עצמי ולעיתים אכן יש בעיה במבנה הפנים שדורשת מן הצלם לדעת כיצד לצלם את הלקוח בדרך שתמזער את הבעיה הקיימת. יש פתרונות כמעט לכל בעיה בין עם בעזרת אביזרים או באמצעות איפור או אמצעי תאורה שונים שיכולים לטשטש את הבעיה.

לעיתים חוסר הבטחון נובע משנים של צילומים על יד מי שאינו איש מקצוע ובדרך שלא מנעה את הדגשת הבעיה.

כאן מגיע תפקידו של הצלם המקצועי (להבדיל מצלם של שבת) לדעת לקרוא את הפנים, מבנה הגוף, סימטריות וצדדים מחמיאים ולדעת כיצד לגשת לצילום.אגב, אין אדם שהוא סימטרי לחלוטין… עובדה….

בדרך כלל, בצילומי נשים חובה להעזר בשרותי מאפרת מקצועית.

תפקידו של צלם מקצועי אינו רק לדעת ללחוץ על כפתור זה או אחר, זו הרי מלאכה שכל אחד יכול לעשות גם עם ברשותו מצלמה של עשרות אלפי שקלים. הצלם המקצועי לא ימהר אל המצלמה, אלא אל האדם. לפני הצילום חשוב להכיר את האדם, חשוב לתת לו ביטחון כי הוא נמצא בידי איש מקצוע. שיחה קלה והומור לא הרגו אף אחד, למרות שנראה כי זה יאריך את הסט, מניסיוני זה רק יקצר את הסט ויוציא את הלקוח הרבה יותר מרוצה.

רצוי לאחר שיחה על כוס קפה/וודקה/וויסקי/מים  לגשת לביצוע מספר טסטים של צילום במצבי תאורה שונים ולבחון את התוצאה. רצוי לשתף את הלקוח בתוצאות הצילום.

אין להתרגש כאשר הסט הראשון אינו מוצלח במיוחד, לקוח שרוחש בטחון בצלם ידע להבהיר מה הוא רואה בתמונה חוץ מעצמו ואז ניתן לתקן את התאורה או הזוית בה יושב הלקוח.

יש לזכור, התמונה הטובה ביותר שלך היא זו שהלקוח שלך אוהב, גם עם העמדת סט פלאשים מורכב אך, הלקוח אינו אוהב את התוצאה אין משמעות לכל מה שבוצע עד כה.

בעת כתיבת השורות אני נזכר בכלה שהיתה לי לפני מספר שנים שהייתה עם חרדה גדולה מצילום והחתונה מתקרבת. ויש לזכור המצלמה אינה משקרת היא מראה את המציאות בדיוק כמו המראה בבוקר -:) חרדה ניכרת בתמוונה.

קבעתי עימה סט צילומים בחוץ ובסטודיו כאשר הצטיידתי מראש במחשב נייד אליו העברתי את התמונות מידי מספר צילומים. אט אט התברר מדוע היא חוששת מצילומים. מבנה העיניים שלה הוא כזה שחלק מן העפעף מכסה את האישונים, עובדה שאינה מחמיאה. את מבנה העין איני יכול לשנות אך אני בהחלט יכול ללמד אותה כיצד לייצב את הראש בדרך שלא תבליט את הבעיה בעין. לאחר שהסברתי לה כיצד עליה לעמוד עם הפנים, הסט הלך והשתחרר והיא הפכה למשוחררת מול המצלמה. מיותר לציין כי ליום החתונה היא הגיעה עם בטחון עצמי והתמונות ביטאו את הבטחון שלה.

אז מה קרה כאן, ברגע שניתן לה פתרון , היא הפכה בעלת בטחון עצמי גבוה  והצילומים הפכו למשוחררים יותר.

למעשה בטחון עצמי גבוה ובטחון באיש המקצוע עזרו ועוזרים לקבל צילומים מחמיאים.

הוסף תגובה