ביטחון עצמי – איך לשדר ביטחון עצמי גבוה?

מרגיש שאתה לא משדר ביטחון עצמי גבוה? או שהאנשים מסביבך לא מרגישים שהם יכולים לסמוך עליך? יכול להיות כי בעבר לא הצלחת להשיג עבודה שרצית או לצאת עם בן או בת זוג שמצאו חן בעינייך?

במאמר הזה אני רוצה לדבר על ביטחון עצמי ומה גורם לאדם לשדר ביטחון עצמי גבוה.

אם אתה רוצה לשדר ביטחון עצמי גבוה, כדאי להבין קודם כל מה משפיע על הרושם שמקבלים ממך אנשים. אפשר לחלק את זה לשלושה חלקים:

* שפת גוף
* קול והגייה
* גישה ריגשית

שפת גוף

אפשר לראות כי שפת גוף זה, בעצם, כלל כל התנוחות והתנועות של כל חלקי הגוף שלך בזמן השיחה. זה כולל:

* מצב ותנועת העיניים והבעת פנים
* תנוחה ותנועת ידיים
* תנוחה ותנועת רגליים
* ועוד…

מה שחשוב בשפת הגוף זה לדעת לבחור בהתנהגות שמשדרת את מה שהאדם מולך רוצה לקלוט ומוצא למתאים לו.

קול והגייה

כאשר מישהו מדבר איתך, אתה שומע קול ודרך קול אפשר להבין הרבה מאוד לגבי האדם הזה. מהו הרגש שנמצא בקול שלו, האם הוא כועס או פוחד, או אולי מדבר בשחצנות. האם הקול שלו מהיר או איטי. חוץ מזה מאוד חשוב איך נשמעים הצלילים דרך הקול: האם זה נשמע ברור או אי אפשר להבין את המילים. האם הקול הוא יפה או לא נעים לאוזן. ודברים רבים אחרים. רק אם אדם יודע לדבר בקול יפה וברור ויודע להגות כל צליל וצליל, האנשים ירצו לשמוע אותו מדבר, נכון?

גישה רגשית

הדבר המדהים הוא שאפשר ממש להרגיש את היחס של אדם כלפיך לפי הרגש שהוא משדר. האם נכנסת פעם לחדר ופשוט הרגשת שמישהו כועס שם? או הסתכלת על אדם וראית שהוא דואג או פוחד? גישה ריגשית מאוד חשובה ביחסים בין אישיים ולכן חשוב שתדע לשלוט בה.

אז מה עושים כדי לשפר ביטחון עצמי?

קודם כל ברור שכדאי ללמוד יותר על ביטחון עצמי ואיך לשפר אותו. תירשם לקורס מקוון חינם באתר של סטודיו ברג ותתחיל לקבל ידע מהיד הראשונה.

אם אתה רוצה לשלוט טוב יותר במה שאתה משדר כלפי חוץ ובכך להגביר את ביטחון העצמי שלך, 
תירשם לשיעור ניסיון חינם
 בסדנא מעשית של סטודיו ברג.

הוסף תגובה