בישול בריא לספורטאים

רוב המתעמלים מגיעים לאימון ספורטיבי מתוך רצון וצורך לשמור על הבריאות, שם הם נחשפים למונחים תזונתיים חדשים-ישנים כגון: חלבונים, דל-שומן, פחמימות מורכבות, אנרגיה זמינה וכיו"ב. בין אם הם רוצים ובין אם לאו משתנים הרגלי האכילה של המתאמנים, הם משנים את תדירות הארוחות וכן את הרכב הצלחת. וכאן מתחילה הבעייה במטבח. מצד אחד רוצים להפחית  אחוזי שומן, מצד שני להגדיל אחוזי חלבון, את העמילנים הפשוטים רוצים להמיר בפחמימות מורכבות אבל איך מבשלים אורז מלא כך שיהיה טעים? ואיך מכינים משהו מחזה ההודו שלא יהיה יבשושי? שאלות טובות שהתשובה להן נמצאת אצלי במטבח.

אנחנו מה שאנחנו אוכלים, המזון שלנו הוא אבני הבניין של הגוף ואם ברצוננו שהמכונה תפעל כיאות יש לתת לה דלק איכותי, כך שאם משקיעים זמן ומאמץ באימונים כדאי לספק לגוף חומר עבודה איכותי והדרך לעשות כן היא לשנות את התזונה. מאמרים על תזונת ספורט יש למכביר ברשת האינטרנט ומאמר זה איננו אחד מהם, פשוט מפני שאני אינני תזונאית ספורט. אני מורה לבישול ואני החולייה הבאה בשרשרת. את המלצות התזונאית אני אסייע לכם לממש ולהוציא לפועל. כי אחרי שמבינים את חשיבות התזונה הטובה לגוף ומרגישים את ההשפעה החיובית שלה רוצים להתמיד בדרך החדשה. הדרך להתמיד היא ללמוד ולשנות אורח חיים והרגלי בישול.

כמו מדריך הכושר שבונה תכנית אימון ומנחה ומלמד כיצד להפעיל נכון את הגוף ואיזה עומס חיובי ניתן להשית עליו, כך אני המורה לבישול מעניקה כלי עבודה לניהול יעיל יותר של המטבח הבריא. כי תורה היא ויש ללומדה. ישנן טכניקות יסוד לבישול של פחמימות מורכבות ומומלצות כגון אורז מלא, שעורה ושיבולת שועל, ישנן דרכים רבות להכנת חזה עוף והודו עסיסיים ללא תוספת שומן וניתן ללמוד להכין ארוחות שלמות במאמץ מינימלי להאכלת כל בני המשפחה.

 על חשיבותן של קטניות כספקיות חלבון וכמקור לפחמימות מורכבות כולנו יודעים, אך איך מבשלים שעועית שתהיה נימוחה וטעימה?

 האם אתם יודעים שממרח החומוס הקנוי שאתם מורחים על הלחם מכיל למעלה מ32% שמן לא איכותי ואילו ממרח חומוס ביתי מכיל כמות מכובדת יותר של חלבון וסידן?

האם אתם מודעים לכך שהגרנולה שאתם קונים עמוסה שומן רווי וניתן להכין גרנולה מצויינת ללא שומן רווי כלל?

 אז אחרי שהבנו מה כדאי לאכול, עכשיו הגיע הזמן ללמוד איך מכינים את זה.

הצטרפו לחוויית בישול ולימוד ורכשו כלים לממוש ההמלצות ושינוי הרגלי הבישול.

גלי לופו אלטרץ, מדריכת סדנאות בישול בריא

הוסף תגובה