בית אבות סיעודי בקיבוץ

בית אבות סיעודי בקיבוץ

קיבוץ הוא ללא ספק המקום המתאים לבלות בו את השנים הכי יפות בחיים שלנו. אז איך בוחרים בית אבות כזה לקרובי משפחה מבוגרים, מה חשוב לבדוק ולמה חייבים להגיע לפחות פעם אחת לסיור וביקור? הנה כל התשובות

בחירה נכונה של בית אבות היא משימה מורכבת שיש לה השלכות כלכליות ואישיות. ברמה האישית, המעבר לבית אבות לא פשוט לאף אחד מבני המשפחה. אם מדובר על בית אבות סיעודי לקשישים או גברים ונשים עם בעיות רפואיות, סביר להניח שהתהליך ילווה בדאגות וחששות. על הרקע הזה, ניתן להבין מדוע חשוב להשקיע זמן בהשוואה בין בתי אבות סיעודיים שונים ברחבי הארץ.

בחירת בית אבות סיעודי היא גם פעולה שיש לה משמעות כלכלית – החל מהשאלה כמה יעלה המעבר עצמו ועד מימון השהות במוסדות המוכרים על ידי המדינה. כאן, צריך להתייחס לשיקולים הכלכליים כחלק בלתי נפרד ממערכת קבלת ההחלטות ולא לדחות אותם.

היתרונות של בית אבות סיעודי בקיבוץ

בית אבות סיעודי בקיבוץ אמור להציע פתרון לדילמות המאפיינות את אחד המעברים החשובים ביותר בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו. בין אם אנו מחפשים בית אבות כזה להורים מבוגרים או לאנשים אחרים, יש לו כמה יתרונות משמעותיים שאותם כדאי להכיר:

א. האווירה הפסטורלית בקיבוץ תורמת לאיכות החיים – המיקום הוא היתרון המרכזי של בית אבות סיעודי בקיבוץ לעומת האלטרנטיבות. בגלל שבית האבות ממוקם באזור פסטורלי, ירוק ומרווח, השהות בו לא מלווה בלחץ וחרדה כמו בעיר הגדולה. עם הזמן, האווירה הפסטורלית הופכת לחלק מהחיים ותורמת לרווחה של גברים ונשים בשנים המאוחרות.

ב. מקום לארח חברים ומשפחה – היתרון הטכני של בית אבות סיעודי בקיבוץ כולל נגישות גבוהה בעת אירוח של חברים ומשפחה. אם בית האבות נמצא בקיבוץ, זה אומר למשל שלא צריך לעמוד בהרבה בפקקים כדי להגיע אליו ולרוב אפילו לא צריכים לחפש חניה. אלו כמובן שיקולים שוליים לעומת הרווחה ואיכות החיים של קשישים ומבוגרים, אבל אין סיבה להתעלם מהם.

ג. יש פעילויות מגוונות יותר – בית אבות סיעודי בקיבוץ בדרך כלל מציע סל פעילויות ותרבות עשיר ומגוון יותר לעומת האלטרנטיבות. חוץ מסדנאות בתוך בית האבות עצמו, יש פעילויות שמתרחשות במרחב הציבורי ומנצלות את המדשאות והשטח הפתוח. בכל אחד מההקשרים האלה, התרומה של הפעילויות המגוונות כוללת שיפור קוגניטיבי ומוטורי ביכולת של קשישים סיעודיים.

גם בית אבות סיעודי בקיבוץ צריך לדעת איך לבחור

ההחלטה על מתן עדיפות לבית אבות שנמצא בקיבוץ ולא בעיר היא רק השלב הראשון. בשלב הבא, צריך לדעת איך להשוות בין בתי אבות כאלה ולהגיע פיזית כדי לבדוק מה הם מציעים. לא כדאי בשום פנים ואופן לוותר על סיור במקום, כי זו הדרך הכי טובה להתרשם מהצוות, לראות את החדרים, לחוות את האווירה ולשמוע חוות דעת והמלצות.

בנוסף, כדאי לבחור בית אבות סיעודי בקיבוץ לפי שיקולים רפואיים ובריאותיים. אפשר למשל לערב את רופא המשפחה של בני המשפחה המבוגרים על מנת לשאול אותם לגבי התאמה של בית האבות למצב הסיעודי שלהם, או להתעניין מבחינת מספר אנשי הצוות, שירותי הרפואה הדחופה וכן הלאה. 

כך תקלו על המעבר לבית אבות

בסופו של דבר, המעבר לבית אבות סיעודי תלוי במידה רבה בבני המשפחה המורחבת ולא רק בקשישים עצמם. אם רוצים להקל על המעבר, חשוב לבחור בית אבות סיעודי ברמה גבוהה וכדאי שהוא יהיה ממוקם בקיבוץ נגיש, נעים, מטופח ומזמין.

הוסף תגובה