תוחלת החיים והלחץ הגדול של החיים המודרניים גורם לקשישים רבים להגיע במצב של תשישות נפש לגיל המתקדם, ולכן נדרשת להם תמיכה חשובה בבריאות הנפש שלהם לא פחות מאשר בבריאות הפיזית. לקשישים אלה חשוב למצוא בית אבות לתשושי נפש שדואג לכך ותומך בכל מה שהם זקוקים לו יום יום. מדובר בטיפולים וגם בגישה אוהדת ואמפתית, מגוננת ועוטפת משום שהם זקוקים ליציבות ולרוגע רגשי שלא יגרום להם לחרדות מיותרות וללחצים. לא תמיד מאבחנים בזמן שהקשיש מגיע למצב כזה של תשישות נפש ואף מגלה קשיים קוגניטיביים ולכן יש להיות ערניים במיוחד לגבי הקרובים לכם שעלולים להגיע לכך, ויש לתת להם מענה מקצועי מספק יחד עם סביבת מגורים תומכת.

מדוע כדאי לדאוג לבריאות הנפש?

בריאות הנפש בבתי אבות חשובה לא רק לצורך הטיפול בתשושי נפש. זו התקופה שבה לא רק המצב הפיזי מעורר דאגה אלא גם תחושות ומצבים נפשיים מובנים וטבעיים שגורמים לקשישים דאגות וחרדות, עצב ובדידות. טיפול בבית אבות חייב להתייחס לכל ההיבטים האלה לא פחות מאשר לתעסוקה יומית ולבידור, לתזונה נאותה ולפעילות גופנית משקמת. טיפול בקשישים חולי נפש הוא אתגר שמחייב צוות של עובדים אמפתיים ומסורים שיש להם הכשרה מתאימה, סבלנות רבה ופניות לקבלת הקשיים של קשישים אלה. כמו כן, חשוב לדעת שיש לוודא שיקיריכם מרגישים אהובים ורצויים משום שהם רגישים מאוד לכך שאנשים אינם קשובים לצרכים הרגשיים שלהם.

מה עושים במקרה של בעיות קוגניטיביות?

היום ידוע שבעיות קוגניטיביות ומחלות כמו אלצהיימר ושיטיון עלולות לקרות לרבים משום שתוחלת החיים הארוכה מגבירה את הסיכון לכך. משום כך, רצוי מאוד לקבל את הייעוץ הטוב ביותר לגבי טיפול בדמנציה משום שזה נועד לשמור על בריאות ובטיחות יקיריכם. כאשר קשיש כזה מאבד את היכולת להתמצא במרחב והוא עלול ללכת לאיבוד, לשכוח את שמו, לא למצוא את דרכו, להשתמש במכשירים מסוכנים לו מבלי שיוכל לשלוט בכך ולסכן את חייו. טיפול מסור של בית אבות לתשושי נפש יכול למנוע את הסכנות האלה ולשמור על בריאותו וחייו.


הוסף תגובה